طرح آبیاری تحت فشار مکانیزه باغات پسته مجتمع کوثر ساوه افتتاح شد | ساوه نار چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳۰۹:۴۶:۳۵
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری شهرستان ساوه به نقل از ایسنا , مدیر عامل مجتمع کشت و صنعت کوثر ساوه در آئین بهره برداری از این طرح با اشاره به اینکه این مجتمع دارای حدود ۴۲۰ هکتار اراضی کشاورزی است که ۲۴۰ هکتار آن به باغ پسته اختصاص دارد، عنوان کرد: به منظور مدیریت مصرف بهینه آب در اراضی کشاورزی این مجتمع تجهیز اراضی و باغات به سیستم های نوین آبیاری به صورت مرحله ای در حال اجراست.

وی گفت: برای تجهیز ۱۶۰ هکتار از باغات پسته این مجتمع به سیستم آبیاری تحت فشار مکانیزه قطره‌ای بالغ بر ۱٫۵ میلیارد تومان هزینه شده است که یک میلیارد تومان آن از محل اعتبارات سازمان جهادکشاورزی استان تامین شده است.

اصغری مقدم در ادامه تصریح کرد: به منظور مدیریت در مصرف آب برنامه توسعه‌ای تجهیز بخش دیگری از اراضی و باغات این مجتمع به سیستم آبیاری نوین در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به توانمندی این مجتمع در حوزه کشاورزی گفت: مجتمع کشت و صنعت کوثر ساوه با ایجاد اشتغال و حرفه آموزی برای زندانیان جرایم غیرعمد و رای باز این شهرستان راه اندازی شده و علاوه بر تولید پسته بخش اعظمی از اراضی آن به طور متناوب زیر کشت گندم، جو، کلزا، ذرت و صیفی جات قرار می گیرد و علاوه بر آن در بخش دامپروری، زنبورداری و پرورش ماهی نیز فعال است.

مجتمع کشت و صنعت کوثر یکی از واحدهای بنیاد تعاون، حرفه آموزی و صنایع زندانیان کشور است که با هدف اصلاح، تربیت و ایجاد زمینه بازگشت شرافتمندانه زندانیان به جامعه تاسیس شده و در حدود ۴۰ کیلومتری جاده ساوه – همدان در دشت لویین ساوه واقع شده است .

این مجتمع توانسته است طی پنج سال گذشته سه طرح توسعه‌ای شامل ترمینال فرآوری پسته، میدان پسته خشک کنی و سوله سورت بندی و طرح آبیاری مکانیزه با احداث استخر بزرگ با ظرفیت ۲۰ هزار متر مکعب آب را اجرا کند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی