در جنگ رسانه ای حرمله زمان نباشیم | ساوه نار جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳۰۱:۱۳:۰۸
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

در عصر معاصر یکی از شاخه های برجسته جنگ نرم، جنگ رسانه ای (جدال ژورنالیستی) است که عمدتا به صورت غیر رسمی و حتی در زمان صلح کشورها با اهداف مختلف سیاسی و اغلب از سوی رسانه های بیداری، شنیداری، مکتوب، فضای مجازی و … با تلاش خبرنگاران و مفسران مطبوعاتی رخ می دهد.

این جنگ خیلی آرام و با هدف قرار دادن ملت ها قبل از دولت ها ، بدون درگیری فیزیکی و بدون خونریزی در لنز دوربین ها، قلم نویسندگان و خبرنگاران و صفحات رادیو ، تلویزیون و فضای مجازی و سایت های خبرگزاری ها جریان دارد.

در این جا گریزی میزنم به ” حرمله بن کاهل اسدی ” که در واقعه روز عاشورا جزو لشکر عمر بن سعد بود و از او به عنوان قاتل حضرت علی‌اصغر (ع) و پرتاب کننده تیر به چشم راست حضرت عباس (ع) یاد می شود ، کسی که نتوانست از هنر و مهارت خود برای اعتلای اسلام استفاده کند.

اکنون طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب که ایران اسلامی همسو با جنگ اقتصادی تمام عیار از سوی اتاق جنگ دشمنان (آمریکا و رژیم اسراییل ) با جنگ رسانه ای نیز مواجه است.

اصحاب رسانه و تمامی فعالان عرصه خبر در بخش ها مختلف می توانند با تقویت بصیرت و بیداری توطئه های شوم دشمنان که همانا ایجاد نگرانی و بدبینی در میان مردم است را خنثی کنند.

تنویر افکار عمومی و عدم گرفتاری در دام رسانه های معاند برای نا امیدی و یاس آفرینی میان اقشار مختلف مردم به ویژه نسل جوان گام مهمی است که می تواند بخش بزرگی از عملیات روانی دشمن در جنگ رسانه ای را برهم زند.

در این برهه حساس ، اطلاع رسانی دقیق، شفاف، اعلام توفیقات و پیشرفت ها ، شبهه زدائی از ابهامات و تقویت همدلی میان مردم و مسئولان ، مهم ترین رسالت اصحاب رسانه است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی