روستای عباس آباد نارباغی همچنان در تاریکی به سر می برند | ساوه نار پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳۲۱:۳۲:۴۲
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

برق، امروزه به یکی از نیازهای ضروری زندگی بشر می باشد و به طوری که زندگی کردن بدون آن برای انسان غیر ممکن شده است و در استان هرمزگان اقدامات چشم گیری برای برق رسانی به روستاهای این استان پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی صورت گرفته است اما به سبب وسعت زیاد منطقه و سخت گذر بودن برخی روستاها و پراکندگی آنان هنوز تعدادی از روستاهای آن از نعمت برق محروم و چشم انتظار چاره اندیشی مسئولان در این زمینه هستند.

نعمت الله برجی رئیس شورای روستای عباس اباد نارباغی،با اشاره به مهم ترین مشکل روستا، اظهار کرد: مردم روستای عباس نارباغی همچنان چشم انتظار برق رسانی به این روستا هستند.

رئیس شورای روستای نارباغی بیان کرد: روستای نارباغی در ۱۴کیلومتری شهرصنعتی کاوه با ۲۲ خانوار همچنان از نعمت برق بی‌بهره هستند این درحالی است که مجری طرح برق روستایی کشور عنوان کرده بودند تمام روستاهای بالای ۲۱۰خانوارکشور از نعمت برق برخوردارهستند وتلاش براین است که تمام روستاهای بالای ۱۰خانوار نیز از نعمت برق برخوردار شوند ولی روستای نارباغی با ۲۲خانوار همچنان در تاریکی به سرمی برد.

چرا مردم باید تاوان بی برقی را بدهند
وی با بیان اینکه قدمت این روستا بیش از ۲۰۰ سال است ، افزود: مردم این روستا همچنان بعد از چندین سال در گرما و سرما زندگی می‌کنند و هیچ وسایل گرمایشی و سرمایشی برقی نمی توانند استفاده کنند و همچنان منتظر هستند که هر چه سریعتر برق منازل آنها وصل شود چرا مردم باید تاوان بی برقی را بدهند و چندین سال این همه سختی بکشند.

رئیس شورای روستای نارباغی خاطر نشان کرد: اهالی روستا توان اینکه از این روستا جابجا شوند را هم ندارند چرا که تنها درآمد آنها دامداری است و به سختی شکم خود و فرزندانشان را سیر می کنند.

وی اظهار کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمات زیادی به روستاها انجام داده اما پس از گذشت ۳۹ سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی روستای نارباغی همچنان در تاریکی به سر می برند و از بسیاری امکانات محروم هستند.

وی نبود برق و راه دسترسی مناسب مهم ترین مشکلات خود عنوان کرد و گفت: برای برق رسانی به روستاهایمان و استفاده از این انرژی همواره روزشماری می کنیم و پیگیری ها و مکاتباتمان نتیجه ای نداشته است و مسئولان به روستانشینان توجهی ندارند.

وی ادامه داد: باوجود اینکه شبکه برق ازمجاورت روستا عبور کرده وبه شرکت فراوری مس منتقل شده ولی این روستا از نعمت برق محروم است

با وجود پیگیری های مکرر کسی به داد ما نمی‌رسد
رئیس شورای روستای نارباغی یا اشاره به اینکه چرا با وجود پیگیری های مکرر کسی به داد ما نمی‌رسد، بیان کرد: هنوز نمی دانیم برنامه های تلویزیون و سیمای جمهوری اسلامی ایران چگونه است و کودکانمان با حسرت چشم انتظار نمایان شدن تصویر تلویزیون هستند تا شاید اوقات و فراغت بگذرانند و حسرت نوشیدن یک جرعه آب سرد بر دلمان مانده است.

وی ادامه داد:باوجود اینکه در جلسه شورای عشایری استان که با حضور استانداراستان مرکزی ومدیران کل استان شهریورماه سال جاری برگزارشد، مصوب شد تا پایان سال جاری روستای عباس آباد نارباغی از نعمت برق برخوردارشود ولی تا کنون این اقداما عملیاتی نشده است

امیدواریم مسئولان مربوطه به وعده های داده شده خود را عملی کنند و هر چه سریعتر و با برق رسانی لبخند رضایت بر لبان ساکنان این روستا جاری شود تا علاوه بر مهاجرت روستائیان به شهر شاهد رونق اقتصادی و توسعه همه جانبه روستاها باشی

گزارش از : لیلا گراوند

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی