۴۶ درصد از سوانح رانندگی منجر به فوت ماه قبل مربوط به پلاک‌های غیربومی است/کاهش ۱۴ درصدی متوفیان تصادفات در اردیبهشت | ساوه نار پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳۱۲:۲۲:۱۱
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری شهرستان ساوه , سرهنگ “ایرج کهریزی” رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس با بیان کاهش ۱۴ درصدی کشته‌شدگان ناشی از سوانح رانندگی در محورهای مواصلاتی استان در اردیبهشت ماه سال جاری و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل گفت: در این ماه تعداد ۱۷ سانحه رانندگی منجر به فوت در محورهای مواصلاتی استان رخ داد که تعداد ۱۷ نفر جان خود را از دست دادند.

وی از کاهش ۱۸ درصدی مصدومان سوانح رانندگی در این بازه زمانی خبر داد و بیان داشت: در اردیبهشت ماه امسال، ۳۷ درصد از سوانح رانندگی منجر به فوت در آزاد راه‌ها و بزرگ راه‌ها، ۲۹ درصد در محورهای اصلی و ۲۴ درصد در محورهای فرعی و روستایی رخ داده است.

این مقام مسئول ادامه داد: در این سوانح ۴۱ درصد از مقصران سوانح، خودروهای سواری، ۳۵ درصد کامیون ها، ۱۲ درصد وانت ها و ۲ درصد نیز مربوط به موتورسیکلت سواران است.

سرهنگ کهریزی تصریح کرد: در این بازه زمانی، بیشترین تصادفات فوتی در آزاد راه “ساوه – تهران” با ۶ فقره بوده است.

وی ادامه داد: ۴۶ درصد از تصادفات فوتی در ماه گذشته در برخورد وسیله نقلیه با وسیله نقلیه، ۴۲ درصد واژگونی وسیله نقلیه، ۶ درصد برخورد خودرو با موتورسیکلت و ۶ درصد مربوط به تصادف خودرو با عابر پیاده بوده است.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان با اشاره به مهم ترین علت تصادفات در این ماه گفت: ‌۵۹ درصد از تصادفات فوتی به علت عدم توجه به جلو، ۱۷ درصد انحراف و تجاوز به چپ، ۶ درصد تخطی از سرعت مطمئنه، ۶ درصد عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه و… بوده است.

سرهنگ کهریزی ادامه داد:‌ ۴۶ درصد از کشته شدگان تصادفات در مراکز درمانی و ۴۷ درصد نیز در صحنه تصادف جان خود را از دست داده اند که تمامی این افراد از آقایان بوده اند.

وی اضافه کرد: ۷۰ درصد از کشته شدگان در تصادفات ماه گذشته، راننده، ۱۲ درصد سرنشین خودرو، ۱۲ درصد راکب یا ترک نشین موتورسیکلت و ۶ درصد عابر پیاده بوده است.

سرهنگ کهریزی تصریح کرد: ۴۶ درصد از سوانح رانندگی منجر به فوت مربوط به پلاک‌های غیر بومی و مابقی مربوط به وسایل نقلیه با پلاک های استانی بوده است.

وی با تحلیل ساعات وقوع تصادف فوتی در اردیبهشت ماه اظهار داشت: ۲۹ درصد از تصادفات منجر به فوت از ساعت ۱۲ تا ۱۶، ۲۴ درصد از ساعت ۲۰ تا ۲۴، ۲۳ درصد از ساعت ۱۶ تا ۲۰، ۱۲ درصد از ساعت ۴ تا ۸ صبح، ۸ درصد از ساعت ۲۴ تا ۴ بامداد و ۶ درصد دیگر از ساعت ۸ تا ۱۲ رخ داده است.

سرهنگ کهریزی همچنین به افزایش ۷ درصدی ترددهای وسایل نقلیه از محورهای مواصلاتی استان اشاره کرد و گفت:‌ در ماه گذشته ۱۵۱ هزار و ۶۸۱ وسیله نقلیه از محورهای مواصلاتی استان تردد داشته‌اند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی