صادرات بیش از ۱۴۷ میلیون دلار کالا از گمرک منطقه اقتصادی کاوه | ساوه نار چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳۱۷:۰۲:۴۵
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

فرامرز امیدی سرپرست گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه با بیان اینکه به طور میانگین ارزش هر تن کالای صادراتی از این گمرک حدود ۴۷۸ دلار است به تشریح فعالیتهای این گمرک پرداخت و گفت : عمده کالاهای صادر شده از این گمرک طی این مدت انواع هیدرو کربن ، میله گرد عاجدار ، حلال نفتی،کاشی وسرامیک ، آبمیوه و رانی انواع شیشه و سایر محصولات تولیدی واحدهای تولیدی مستقر در منطقه بوده است .

وی با اشاره به کالاهای ترخیصی از گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه افزود : میزان واردات این گمرک طی این مدت ۵۰هزار و ۱۳۸ تن به ارزش ۱۲۵ میلیون و ۴۴۷ هزار و ۱۷۸ دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی و ارزش دلاری به ترتیب ۴۶ و ۳۹ درصد افزایش داشته است .

همچنین عنوان کرد که عمده کالای وارداتی خمیر الیاف، کرافت لانیر،پوره ، کنستانتره، درب آسان بازشوی آلومینیومی و سایر مواد اولیه و ماشین الات خط تولید به این گمرک بوده که خمیر الیاف به وزن ۱۲ هزار و ۱۶۶ تن به ارزش ۱۲ میلیون و۳۶۴ هزارو ۷۳۶ دلار درصدر اقلام وارداتی قرار دارد .

امیدی خاطر نشان کرد :در این مدت کشورهای امارات متحده عربی ،ترکیه ، چین ، جمهوری کره ، ایالات متحده آمریکا بیشترین کالاها را از طریق این گمرک به کشورمان صادر کرده اند که امارات متحده عربی با صادر کردن ۲۸ هزارو ۰۴۳ تن کالا مبدا نخست بوده است .

وی ادامه داد : طی این مدت کشورهای افغانستان ,عراق , پاکستان , ترکیه ,ترکمنستان عمده خریداران کالاهای ایرانی از طریق این گمرک بودند که کشور افغانستان با خرید۱۵۲ هزارو ۱۰ تن کالا به ارزش ۷۰ میلیون و ۷۴۹ هزار و ۲۸۶ دلار در صدر این کشورها قرار گرفته است .

امیدی در ادامه گفت : طی ۴ ماهه نخست سال ۹۸ مقدار ۵۶ هزار و ۵۴۱ تن کالا به ارزش ۳۴۳ میلیون و ۹۱۷ هزار و ۶۰۶ دلار ترانزیت خارجی به مقصد این گمرک داشته ایم .

وی در ادامه افزود در رویه ترانزیت نیز طی ۴ ماهه نخست سال ۹۸ شاهد رشد ۳۴ درصدی وزنی و ۱۱۰ درصدی ارزش نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده ایم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی