برگزاری نشست تخصصی دانش افزایی معارف غدیر در ساوه | ساوه نار شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳۰۰:۱۳:۰۳
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , حسین محمودی فر با اعلام این خبر بیان داشت: این مراسم با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی،مؤسسه تخصصی آموزش عالی خاتم النبیین(ع) قم و مؤسسه قرآنی صاحب الزمان(عج) و باحضور حجت الاسلام و المسلمین سید احمد رضوی مورخ ۲۲/۵/۹۸ رأس ساعت ۸ صبح در محل سالن شهیدآوینی برگزارشد.

درحاشیه این نشست رییس اداره ارشاد ساوه ضمن تبریک دهه امامت و ولایت ابرازداشت:واقعه غدیر اساس دین اسلام و ثمره نبوت پیامبر(ص) است.

وی افزود : نام غدیر تعیین کننده صراط مستقیم تا آخرین روز دنیا است و خطبه غدیر زنده ترین سند آن نتیجه اش ولایت امیرالمؤمنین(ع) است درطول تاریخ بعثت پیام اسلام تنها حکم غدیر است که با مقدماتی خاص دوره مکانی خاص و دربین اجتماعی عظیم مطرح شده است زیرا احکام الهی دیگر در مسجد پیامبر(ص) و یا درخانه آن حضرت برای عده ای گفته می شد و بعد خبربه همه رسید از این رو می توانیم به متمایز بودن مسئله غدیر پی ببریم.


حسین محمودی فر اظهار داشت: عید غدیر نه تنها به عنوان روز تاریخی بلکه به عنوان یک عید اسلامی مطرح شد و بعنوان تعظیم شعائر دینی آن را بزرگ داشت و برشکوه آن افزود تا ارزش های نهفته در این روز عظیم همواره زنده بماند و سیره معصومین(ع) احیا گردد چرا که شجره رسالت در این روز به بار نشست و میوه اسلام و ۲۳ سال جهاد رسالت به جامعه اسلامی ارزانی شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد رضوی از مؤسسه تخصصی آموزش عالی خاتم النبیین(ع) قم در این نشست با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) که می فرمایند خداوند متعال به بندگان خود در روز غدیر خم چند برابر شب های قدر و عید قربان از آتش جهنم آزاد می کند.

وی افزود: غدیرروزی که خداوند آن را برای محمدو آل او مخصوص گردانیده و کسانی که در آن روز عبادت کنند و یا براهل و عیال خود انفاق نمایند به دوستان خود نیکی کنند مورد لطف و احسان قرار می گیرند آن روزی است که اندوه ها در آن برطرف می شود و گناهان فرو می ریزد و روزی که در آن عطاها و بخشش ها وارد می شود.

وی تصریح کرد : غدیر روزی است که در آن علم و فضیلت نشر می گردد.رضوی اظهار داشت: در دهه ولایت است که فدک به فاطمه زهرا(س) بخشیده شد و یکی از دفعات نزول حدیث کساء در همین ماه بوده است همچنین خاتم بخشی امیرالمؤمنین(ع) در نماز نیز درهمین ماه محقق شده است.مدرس مؤسسه خاتم النبیین تصریح کرد: علت اینکه چرا باید امروز از غدیر خم بحث کرد و آن را علنی نمود این است که غدیرخم فقط یک بحث تاریخی نیست بلکه بعد اعتقادی و بعد توحیدی و احکام و اخلاق دارد و درخانه های خود که بر سرسفره غدیرخم هستیم به برکت اهل بیت (ع) می باشد.

حجت الاسلام رضوی افزود : اسلام ۵ پایه دارد: نماز،روزه،زکات،حج ولایت اهل بیت(ع) که مهمترین آن ولایت اهل بیت(ع) است که این کلید تمام معارف است.

ایشان در ادامه افزود:پ همانگونه که مقام معظم رهبری فرموده اند باید ازغدیر و امامت ائمه دفاع کرد و با بصیرت و بینش ازاهل بیت(ع) پیروی کرد البته باید دقت کرد دفاع از تشیع واثبات امامت اهل بیت نباید باعث ایجاد اختلاف بین مسلمانان شود منظور این است که با برهان و جدال احسن ادله امامت مطرح شود و از تهمت وبی احترامی به سایر مسلمان اجتناب شود.درپایان با همکاری مؤسسه حوزوی خاتم النبیین به همین شرکت کنندگان بسته فرهنگی اهداء گردید.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی