از خادمان عرصه زکات در شهرستان تجلیل شد | ساوه نار جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳۲۱:۵۲:۴۸
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , امام جمعه ساوه در این نشست کاهش فقر و جلوگیری از آسیب های اجتماعی را از برکات پرداخت زکات دانست و گفت : زکات در آیات و روایات قبل از امر به معروف و نهی از منکر آمده است و پرداختن به آن موجب کاهش فقر و آسیب های اجتماعی خواهد شد.

حجت الاسلام حسینی مفهوم زکات را به فکر هم بودن اقشار مختلف جامعه دانست و تصریح کرد : زکات کلید رحمت الهی است و کسانی که زکات میدهند مال و جان خود را پاک میکنند.

وی همچنین با تجلیل از باغداران و کشاورزان در احیای امر زکات گفت : شهرستان ساوه در پرداخت زکات خصوصا زکات مستحبی جایگاه خوبی را در سطح استان دارا میباشد

در ادامه این نشست معاون استاندار و فرماندار ساوه در این جلسه از روز غدیر بعنوان یک روز طلایی در تاریخ اسلام یاد کرد و گفت : غدیر تنها یک رویداد تاریخی نیست و یک روز طلایی برای مسلمانان خصوصا شیعیان است لذا وقتی این روز را جشن میگیریم باید فلسفه آن را نیز به درستی درک کنیم.

علی میرزایی با اشاره به اینکه بصرت افزایی و آگاهی مهمترین درس غدیر است افزود : شیعیان باید بدانند امروز شناخت درست از امامت و ولایت یک وظیفه همگانیست و نباید در آن دچار خطا و گمراهی شد .

وی همچنین از زکات بعنوان اقتصاد جامعه اسلامی یاد کرد و تصریح کرد : در احادیث معتبر اسلامی و همچنین قرآن کریم نیز به زکات اشاره شده است.

میرزایی افزود : پرداخت زکات یک توفیق الهی است که موجب پاک شدن اموال انسان خواهد شد و پرداخت کنندگان آن در پیشگاه خدای متعال در روز جدا مقرب تر خواهند بود.



true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی