صادرات بیش از ۱۸۰ میلیون دلار کالا از گمرک منطقه اقتصادی کاوه | ساوه نار سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳۲۳:۱۶:۵۱
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , سرپرست گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه با بیان اینکه به طور میانگین ارزش هر تن کالای صادراتی از این گمرک ۴۴۵ دلار است به تشریح فعالیت پرداخت و گفت : عمده کالاهای صادر شده از این گمرک طی این مدت هیدرو کربن ، میله گرد عاجدار ، آب میوه ، تینر ، قوطی آلومینیومی بوده است .
وی افزود : این گمرک در میان گمرکات فعال صادراتی کشور طی ۵ ماهه اول سال ۹۸ از نظر ارزش کالاهای صادر شده رتبه ۲۰ را کسب نموده و در بین مناطق ویژه اقتصادی فعال داخل سرزمین اصلی کشور از نظر ارزش رتبه اول را کسب نموده است.

وی با اشاره به کالاهای ترخیصی از گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه افزود : میزان واردات این گمرک طی این مدت ۵۹هزار و ۸۱۳ تن به ارزش ۱۵۱ میلیون و ۷۴۷ هزار و ۹۳۳ دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی و ارزش دلاری به ترتیب ۴۴ و ۳۲ درصد افزایش داشته است .

سرپرست گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه همچنین عنوان کرد : اسانس ، خمیر الیاف، قوطی و پاکت آلومینیومی ،درب آسان بازشو قوطی آلومینیومی ،وسائل نقلیه سواری از جمله اقلام عمده کالاهای وارداتی به این گمرک بوده که اسانس به وزن ۲۵۰ تن به ارزش ۱۰ میلیون ۹۴۷ هزارو ۸۱۲ دلار درصدر اقلام وارداتی قرار دارد .

وی افزود : این گمرک در میان گمرکات فعال وارداتی کشور طی ۵ ماهه اول سال ۹۸ از نظر ارزش کالاهای وارد شده رتبه ۱۵ را کسب نموده و در بین گمرکات مناطق ویژه اقتصادی در داخل سرزمین اصلی کشور از نظر ارزش رتبه ٣ را کسب نموده است.

امیدی خاطر نشان کرد :در این مدت کشورهای امارات متحده عربی ،ترکیه ، چین ، کره ، ایالات متحده آمریکا بیشترین کالاها را از طریق این گمرک به کشورمان صادر کرده اند که امارات متحده عربی با صادر کردن ۷ هزارو ۱۲۱ تن کالا به ارزش ۳۳ میلیون و ۶۲۹ هزارو ۲۵۸ دلار مبدا نخست بوده است .

وی ادامه داد : طی این مدت کشورهای افغانستان ,عراق , پاکستان , ترکیه ,ترکمنستان عمده خریداران کالاهای ایرانی از طریق این گمرک بودند که کشور افغانستان با خرید۱۹۶ هزارو ۷۷۷ تن کالا به ارزش ۹۰ میلیون و ۷۸۳ هزار و ۸۴۷ دلار در صدر این کشورها قرار گرفته است .

امیدی در ادامه گفت : طی ۵ ماهه نخست سال ۹۸ با ترانزیت ٧۶۶۶۵تن کالا به ارزش ٣٩۴میلیون و ٢٠٠هزار دلار ی در ادامه افزود در رویه ترانزیت خارجی نیز طی ۵ ماهه نخست سال ۹۸ شاهد رشد ۴۷ درصدی وزنی و ۱۰۰ درصدی ارزش نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده ایم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی