توسعه شهر ساوه در گرو توانمندسازی مناطق کم‌برخوردار شهر است | ساوه نار سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳۱۰:۳۲:۴۷
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , مهدی الیاسی معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری ساوه ضمن تاکید بر ضرورت توجه جدی به محلات اسکان غیر رسمی یا حاشیه نشین شهر، گفت: همه موظفیم در خصوص حل مشکلات و توانمند سازی این محلات تلاش لازم را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه پیگیری و اجرای مصوبات ستاد بازآفرینی و محقق ساختن پروژه های اختصاصی موجب تحول موثر و مثبتی در محلات اسکان غیر رسمی حاشیه نشین و بافت های فرسوده خواهد شد، افزود: محله بهزیستی، یاقوت آباد، عباس آباد، پیک نیک گاز و بافت قدیم بازار بخشی از محلات هدف بازآفرینی شهر ساوه بودند که در دستور کار قرار گرفته‌اند.

الیاسی تصریح کرد: بازآفرینی محلات فوق شامل محورهای روبنایی، بهسازی، زیربنایی و توانمندسازی است که شامل احداث فضای سبز، احداث مرکز سلامت، احداث شبکه فاضلاب، احداث مراکز فرهنگی، پارک محله‌ای، ساماندهی شبکه برق و روشنایی، جدول‌گذاری و آسفالت معابر و توانمندسازی در راستای مهارت آموزی ساکنان در حوزه های اقتصادی، اجتماعی ، بهداشتی و فرهنگی بر اساس نیازها و پروژه های تعریف شده در این محلات بوده است.

وی در ادامه خواستار ارائه گزارش عملکرد هریک از اعضای ستاد بازآفرینی شهری ساوه در خصوص اقدامات انجام شده خود در بخش های مختلف شد.

سید مهدی حسینی شهردار ساوه نیز در این جلسه گفت: سال گذشته با اجرای طرح بازآفرینی شهری و استفاده از تسهیلات قبل توجه این طرح مانند تخصیص حدود ۷۰۰ تن قیر رایگان اقدامات کم نظیری مانند زیرسازی، جدول گذاری و آسفالت بیش از ۵۰ کیلومتر معابر در سکونتگاههای غیر رسمی رقم خورد.

وی ادامه داد: سال ۹۸ نیز با توجه به سیاست‌های دولت در بخش احداث مسکن با استفاده از تسهیلات طرح بازآفرینی شهری در محلات ناکارآمد سه پروژه مهم شامل احداث ۲۳۰ واحد مسکونی در محله قاسم آباد، ۸۵ واحد مسکونی در خیابان فردوس و ۲۷۰ واحد مسکونی در شهرک علوی توسط شهرداری ساوه در این شهر تعریف شده است.

عبدالله سالمی رئیس شورای اسلامی شهر ساوه نیز در این جلسه با اشاره به انجام پروژه های بزرگی مانند کمربندی شمال توسط شهرداری گفت: اجرای این گونه پروژه ها مستلزم هماهنگی و همکاری همه جانبه تمامی دستگاه‌های شهرستان با شهرداری است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ساوه به دلیل مهاجرپذیری با روند افزایش جمعیت مواجه است در آن شاهد افزایش مناطق حاشیه نشین هستیم اما از سوی دیگر ساوه محکوم به توسعه است لذا توانمندسازی مناطق هدف نیازمند مشارکت تمامی دستگاه های اجرایی و فرهنگی شهرستان می باشد تا از این مناطق از وضعیت نابسامان خارج شوند.

سالمی با بیان اینکه به دلیل وجود بیش از ۲۰ سکونت گاه غیر رسمی در ساوه هم اینک بالا بودن قیمت قیر و کمبود آن یکی از مشکلات مهم شهرداری ساوه است، افزود: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور باید قبل از اجرای هر پروژه تصمیم درست و کارشناسی قبل از اجرا اعمال شود تا دچار دوباره کاری نشویم.

اکبر حسینی سرپرست اداره راه و شهرسازی ساوه نیز گفت: تعهد دولت در طرح اقدام ملی مسکن ساخت ۴۰۰ هزار واحد تا پایان سال ۱۴۰۰ در کشور است و در استان مرکزی در شهرهای جدید ۱۲ هزار واحد و ۲ هزار و ۸۷ واحد در بافت فرسوده تعیین شده که حدود ۵۶ درصد آن در شهرهای ساوه و اراک است.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: به تمامی دستگاههای اجرایی ابلاغ می شود که بر اساس قانون تمامی زمین های دستگاههای دولتی که قابلیت ساخت مسکن دارند در شهرهایی مانند ساوه که نیازمند مسکن هستند، تحت پوشش ساخت و ساز قرار خواهند گرفت و تنها در صورت تشکیل تعاونی توسط کارکنان آن دستگاه این زمین ها به آنها بازگردانده خواهد شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی