چهل و نهمین نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته ای کشور در ساوه برگزار میشود | ساوه نار جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳۱۹:۴۷:۲۱
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , فرماندار ساوه در این نشست با تجلیل از مجاهدت های شهدای هسته ای کشور گفت : در برگزاری این نمایشگاه میبایست یاد و خاطره شهدای صنعت هسته ای راگرامی بداریم چراکه شهدای این عرصه مجاهدت فراوانی را برای شکوفایی صنعت هسته ای عرضه داشته اند.

علی میرزایی با اشاره به نقش انرژی در جنگ های دو قرن اخیر افزود : یکی از مهم ترین آنها ملی شدن صنعت نفت بود که با پشتوانه مردم و توانستیم استقلال نفت کشورمان را بدست آوریم چرا که در آن دوران نفت انرژی با ارزشی بود و همه قدرت ها تلاش میکردند بر آن غلبه کنند.

وی تصریح کرد : اما اکنون با توجه به اینکه انرژی و سوخت های فسیلی در حال اتمام است , صنعت هسته ای از جایگاه بالا و مهمی برخورداست است و با توجه به کاربرد آن در بخش های مختلف انرژی , پزشکی , درمانی , کشاورزی , محیط زیست و … گام اساسی و بلندی برای رشد کشورمان تلقی میشود.

فرماندار ساوه فعالیت ایران در صنعت هسته ای را صلح آمیز دانست و عنوان کرد : این صنعت در تولید انرژی پاک محیط زیستی و بخش های مختلف در جامعه بسیار کاربردی و تاثیرگذار خواهد بود لذا دلیل دشمنی قدرت های بزرگ با کشورمان برای جلوگیری از استقلال ما در این صنعت است .

میرزایی برگزاری این نمایشگاه را در تنویر افکار عمومی و حمایت مردم از این صنعت مهم دانست و قلمداد کرد : امیداست با برگزاری این نمایشگاه که امکان بازدید عموم را فراهم کرده است شاهد افزایش درک توسعه کشور با این انرژی از سوی مردم فهیم باشیم.

در ادامه این نشست مسئول برگزاری نمایشگاه به ارائه توضیح در خصوص برگزاری این نمایشگاه کرد و گفت : چهل و نهمین نمایشگاه صنعت هسته ای کشور از روز شنبه ۲۵ آبان ماه به مدت ۶ روز در محل دانشکاه انرژی شهر ساوه با حضور مسئولانی از سازمان انرژی اتمی کشور و مسئولان استانی و شهرستانی برگزار خواهد شد.

شجاعی اشاره ای به ضرورت های برگزاری این نمایشگاه کرد و گفت : نو بودن این صنعت در داخل کشور و عدم آگاهی مناسب نسبت به آن , محدود بودن فضای اطلاع رسانی در رابطه با جزئیات این صنعت , ارائه دستاوردها به صورت عینی، جهت رفع ابهام افکار عمومی داخلی , بومی بودن این دستاوردها، بویژه در بخش چرخه سوخت و آب سنگین , محق بودن مردم به جهت حمایتهای گسترده و همه جانبه از دستیابی به این دانش ارزشمند به عنوان مهمترین عامل ایستادگی و موفقیت در برابر فشارهای سیاسی خارجی از جمله ضرورت های برگزاری این نمایشگاه میباشد.

وی تصریح کرد : این نمایشگاه در بیست غرفه برگزار خواهد شد و کارشناسان بخش های مختلف سازمان انرژی اتمی که خود مشغول کارهستند در گروه های بیست و پنج الی سی نفری با حضور در محل غرفه ها اقدام به ارائه مطالب به بازدیدکنندگان خواهند نمود.

مسئول برگزاری چهل و نهمین نمایشگاه صنعتی هسته ای کشور در ساوه اشاره ای به اهداف برگزاری این نمایشگاه نیز کرد و گفت : تقویت خودباوری و غرور ملی از طریق مشاهده عینی , آگاه سازی افکار عمومی نسبت به دانش بومی صنعت هسته ای و معرفی آن به عنوان یک تکنولوژی مفید , رفع ابهام در زمینه فعالیتهای هسته ای چه به لحاظ ایمنی و زیست محیطی , ایجاد علاقمندی و جذب کارشناسان، محققین و متخصصین دانشگاهی، جذب نخبه ها و همچنین معرفی کاربردهای جنبی این صنعت، به ویژه کشاورزی و پزشکی را بخشی از اهداف این نمایشگاه عنوان کرد.

گفتنی است این نمایشگاه از روز شنبه ۲۵ آبان ماه به مدت ۶ روز در محل موسسه آموزش عالی انرژی ساوه واقع در بلوار شهید شجاعی – نرسیده به میدان خلیج فارس – خیابان سلمانیه در دو نوبت صبح ( ۸:۳۰ الی ۱۲ ) و عصر ( ۱۴ الی ۱۷ ) پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی