تاکید شهردار ساوه بر جلوگیری از تضییع حق‌ وحقوق کارگران در مشاغل سخت و زیان آور | ساوه نار چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳۲۳:۱۹:۴۹
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , سید مهدی حسینی در جلسه مشترکی که با حضور نمایندگان سازمان تامین اجتماعی، اداره کار و مرکز بهداشت این شهرستان، جهت رفع مشکل بازنشستگی کارگران سازمان عمران شهرداری برگزار شد، گفت: شهرداری یکی از دستگاههای خدمات‌رسان است که بیش از ۹۰ درصد از وظایف در شهرها بر عهده این نهاد می باشد.

وی ادامه داد: در شرایط مالی نامناسب شهرداری که گاها در پرداخت حقوق و مزایای کارگران نیز با مشکل مواجه هستیم، اداره کردن شهر در این وضعیت کار دشواری است و نیروهای شهرداری در بیشتر مشاغل آن متحمل فشار زیادی می شوند.

حسینی یادآور شد: برخی از این نیروهای شهرداری، سوابق کاری خود را در مشاغل سنگین و زیان آور سپری کرده اند و هم اینک دچار آسیب های جسمی و روحی شده اند بطوری که دیگر توان انجام کار را ندارند، لذا تقاضا داریم تا اداره کار و تامین اجتماعی جهت جلوگیری از تضییع حقوق این کارگران زحمتکش، همکاری لازم را برای طی نمودن روال قانونی و بازنشستگی آنها بعمل آورد.

وی تصریح کرد: سخت و زیان‌آور بودن یک شغل، بازنشستگی افراد به عنوان دوره‌ای برای استراحت و استفاده از یک عمر تلاش را به مخاطره می‌اندازد و به همین دلیل باید شاغلان مشاغل سخت و زیان‌آور مورد حمایت قرار گیرند.

شهردار افزود: در قانون صراحتا مشاغل سخت و زیان‌آور مورد توجه قرار گرفته و ضوابط مشخصی درباره آنها وضع شده است بطوری که مشاغل سخت و زیان‌آور مشاغلی هستند که در آنها عوامل محیط کار، غیراستاندارد بوده و در اثر اشتغال کارگر دچار آسیب های جسمی و روانی می شود.

در ادامه این جلسه که جهت بررسی وضعیت ۶۳ نفر از نیروهای متقاضی بازنشستگی سازمان عمران شهرداری که در مشاغل سخت و زیان آور مشغول به کار هستند، مهندس حسینی از عدم همکاری اداره کار و تامین اجتماعی شهرستان در این زمینه ابراز نارضایتی کرد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی