حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع پیکر شهید سلیمانی حجت را بر مسئولین تمام کرد | ساوه نار چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳۱۰:۰۰:۴۷
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار ، حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی ظهر امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه ساوه با تقدیر از حضور میلیونی مردم در تشییع پیکر شهید والامقام سپهبد حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: سردار سرافراز وطن سپهبد سلیمانی عزیز در راه دفاع از مکتب و ملت و ولایت به دست اشقی الاشقیاء به شهادت رسید، اما ببینید ملت ما با این تشییع باشکوه، با آن مراسم های دشمن شکن، چه عظمتی و چه حماسه ای آفریدند، چنین جمعیتی شاید یک بار در گذشته و آن هم در مراسم  ارتحال حضرت امام (ره) در صحنه حضور یافته بودند، لذا باید از داشتن چنین مردمی تشکر کرد و شکر این نعمت الهی را به جا آورد.

این حضور حماسی مصداق تولی و تبری بود

وی افزود: این حضور حماسی مصداق تولی و تبری بود و مردم ما با این تشییع چند میلیونی با ساعت ها صبر و زحمت و مشقت، با آن همه مراسم در سراسر ایران در شهر و روستا حجت را بر مسوولین تمام کردند و نشان دادند اگر مسوولین با آنها صادق باشند، در خدمت آنان باشند آنها حق شناس بوده و حافظ انقلاب و رهبری و نظام هستند. 

خطیب نماز جمعه ساوه تصریح کرد:  مسوولین باید شکر این نعمت بزرگ الهی را بجا آورند، ناسپاسی نکنند، شکر این نعمت صداقت با مردم، خدمت به مردم، وفاداری به آرمان والای شهیدان و پیروی از ولایت است. 

امام جمعه ساوه در ادامه شهادت سردار سلیمانی را لطف خفیه الهی دانست و گفت: غم فقدان یک عنصر شایسته مجمع الفضائل که به تنهایی از لحاظ اخلاص و ایمان و غیرت و شرف یک لشکر بود حقیقتاً جانکاه است، ملت و رهبر معظم انقلاب و کل جبهه مقاومت یکپارچه گریه کردند اما در عین حال در باطن لطف بزرگ و پنهان الهی بود که چه بسا شهادت ایشان موثرتر از حیات او روح دیگری در جان ملت و انقلاب دمید.

شهادت سردار سلیمانی انقلاب را بیمه کرد

حسینی افزود: شهادت سردار سلیمانی انقلاب را بیمه، ملت را منسجم، حقانیت های رهبری و نظام را برجسته کرد، ناخالصی ها را در داخل از بین برد، آثار نامهربانی ها، کینه ها و اختلافات را برد و همه را یکصدا و منسجم کرد.

وی شهادت سردار سلیمانی را موجب اثبات حقانیت و درستی گفتمان مقاومت و اشتباه راهبردی مذاکره دانست و تصریح کرد: امروز دیگر در کشور اگر کسی از مذاکره با آمریکا و اروپا و سازشگری دم بزند یا در صدد تصویب لوایح fatf باشد ملت به چشم خائن و یا جاهل به او نگاه می کند چون عمق خباثت و دشمنی آمریکا برای همه ثابت شد. 

خطیب نماز جمعه ساوه افزود: پیوند دو ملت عراق و ایران که با فتنه های آمریکایی به سمت تیرگی پیش می رفت با شهادت دو یار دیرین حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در کنار هم و تشییع پیکر مطهر آنان در کربلا، نجف، کاظمین و اهواز و آبادان و خرمشهر، مشهد و تهران، امید آمریکایی ها را به یاس بدل کرد و در داخل خود عراق نیز ملت را منسجم و فتنه را خاموش کرد.

این انتقام ناشی از غیرت دینی و ملی است

امام جمعه خواستار گرفتن انتقام خون شهیدان سرو قامت و سرافرازان بزرگ حاج قاسم و ابومهدی و همراهانش شد و گفت: این انتقام ناشی از غیرت دینی و ملی است و بازدارنده خواهد بود وگرنه آمریکا گستاخ تر می شود و خیانت بیشتری خواهد کرد لذا انتقام اول را مردم ایران، ملت بزرگ عراق و همه کشورهای اسلامی و جبهه مقاومت با این حضور باشکوه گرفتند.

حسینی تصریح کرد: انتقام دوم را مجلس عراق و ایران گرفتند که هم تصویب اخراج آمریکایی ها از عراق و لغو پیمانهای نظامی و همکاری با دولت عراق را تصویب کردند و هم اعلام تروریست بودن پنتاگون و فرماندهان و سربازان و عوامل همکاری با آنها در این حادثه تروریستی که در مجلس ایران تصویب شد.

امام جمعه ساوه در ادامه گفت: سیلی آبدار به صورت ترامپ و دستگاه دیپلماسی و نظامی آمریکا به دست سپاهیان دلاور که برای اولین بار بعد از جنگ جهانی دوم نواخته شد، پایگاه عین الاسد با آن هواپیما و پهپاد و هلی کوپتر و تجهیزات و نیروی انسانی خسارت فراوانی دید و آنها از ترس کشتی های خود را تا ۱۰۰۰ کیلومتر از آبهای ایران دور کردند.

 وساطت ۱۶ کشور برای جلوگیری از انتقام ایران

وی با اشاره به وساطت ۱۶ کشور برای جلوگیری از انتقام ایران افزود: در ایران همه مردم سیلی محکمی به صورت ترامپ زدند، اما هم انتقام جبهه مقاومت باقی مانده است، هم انتقام اصلی که خروج یا اخراج همه آمریکایی ها از کل منطقه خاورمیانه است و اگر خودشان نروند ایران و کشورهای جبهه مقاومت آنها را بیرون خواهند کرد.

خطیب نماز جمعه ساوه به بیان برخی توصیه های انتخاباتی پرداخت و گفت: همین طور که در تجلیل و تشییع سردار سلیمانی دشمن را دق دادید و مایوس کردید با حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات آینده کشور را بیمه خواهید کرد.

وی نامزدها را به قانون گرایی و تمکین به قانون سفارش کرد و افزود: عدم احراز صلاحیت برای مجلس اولاً به معنای رد صلاحیت نیست و ثانیاً اختصاص به نمایندگی مجلس دارد چه بسا برای خیلی از پست های دیگر مناسب باشند البته اعتراض و درخواست رسیدگی طبق قانون حق مسلم نامزدهاست. 

حسینی با اشاره به اینکه از شخص خاصی حمایت نخواهد کرد، اظهار کرد: بنده هم به نفع یا علیه کسی تبلیغ یا اعلان موضع نخواهم کرد فقط معیارهای نامزد اصلی را بیان خواهم کرد لذا نامزدها و طرفدارانشان را به اخلاق مداری و پرهیز از دروغ و شایعه پراکنی و تخریب یکدیگر سفارش می کنم، ضمناً تقسیم پست و فروش منصب هم خلاف قانون است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی