ظرفیت‌های صنعتی به دلیل کم‌سلیقگی برخی مسئولان از رونق افتاده است | ساوه نار چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳۱۱:۳۸:۵۷
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , سیدعلی آقازاده ظهر امروز در نشست با سرمایه‌گذاران خارجی در اتاق بازرگانی ساوه با اشاره به وجود برخی مشکلات در صنایع اظهار کرد: در چند سال اخیر واحدهای اقتصادی به‌راحتی توانستند تحریم‌های خارجی را دور بزنند اما متأسفانه وجود برخی محدودیت‌ها و به‌اصطلاح تحریم‌های داخلی فعالیت تعدادی از صنایع را با محدودیت مواجه کرده و برخی قوانین دست و پاگیر داخلی بر این محدودیت‌ها افزوده است.

وی با قبول گلایه‌های برخی از سرمایه‌گذاران در این جلسه افزود: تمام تلاش ما در استان مرکزی این است که مشکلات صنایع و واحد‌های اقتصادی را با هماهنگی بین دستگاه‌ها حل و مرتفع کنیم اما مشکلات برخی نیز فرا استانی بوده و باید با ورود دستگاه‌های ملی رسیدگی شود.

استاندار مرکزی با اشاره به وجود صدها هزار متر زمین، میلیاردها دلار سرمایه و چندین هزار دستگاه در بخش صنعت استان افزود: برخی از این ظرفیت‌های موجود به دلیل موازی‌کاری و کم سلیقگی برخی مسؤولان از رونق افتاده که بعضاً می‌توان با یک پیگیری ساده مشکلات را حل و این ظرفیت را در جهت رونق تولید به کار برد.

آقازاده تمایل سرمایه‌گذاران خارجی برای سرمایه‌گذاری در استان را بسیار مهم قلمداد کرد و گفت: باوجود همین مشکلات در سال جاری بالغ‌بر یک میلیارد و ۵۳۰ میلیون دلار از کشورهای مختلف در استان جذب شده که شایسته است با برطرف کردن مشکلات و کاستن از این قوانین دست و پاگیر با یک بدرقه خوب این استقبال عالی آنان را پاسخ دهیم.

وی از عزم استانداری در حل مشکلات واحد‌های اقتصادی خبر داد و افزود: برخی مسائل و مشکلات در استان قابل حل بوده و برخی نیز باید در سطح کلان مورد بررسی قرار گیرند، بناست طی هشت روز آینده مشکلات مطرح شده که در حوزه استان مرکزی قابل حل شدن است پیگیری و مرتفع شود و سایر موارد نیز به دستگاه‌های ملی و فرااستانی ارجاع شود.

استاندار مرکزی ساوه را کانون صنعت ایران دانست و تصریح کرد: ساوه با دارا بودن بزرگ‌ترین شهر صنعتی کشور، مدت‌هاست پذیرای صدها واحد تولیدی بوده و برخی از برندهای مطرح کشور نیز در این شهر فعالیت دارند بنابراین شایسته است مشکلات برخی از کارخانجات در این شهر صنعتی برطرف و به خط تولید بازگردند.

آقازاده اشاره‌ای به تحریم‌های ظالمانه نیز کرد و گفت: سال جاری بیشترین فشار بر کشور ما تحمیل شد اما جای افتخار است که این میزان سرمایه خارجی را توانستیم جذب کنیم و می‌توان با هموار کردن مسیر جذب سرمایه‌های خارجی را به چند برابر رقم فعلی افزایش داد.

وی افزود: با برطرف کردن مشکلات، چرخ عظیم صنعت و رونق اشتغال و اقتصاد به حرکت درخواهد آمد و بدخواهانی که نمی‌خواهند ایران و ایرانی در آسایش باشد ضربه محکمی از ما خواهند خورد لذا باید راه سرمایه‌گذاری را تسهیل و روان کرد و با باز کردن برخی گره‌ها به شعار رونق تولید دست یافت.

صنعتگران  مجاهدان جنگ اقتصادی هستند

امام جمعه ساوه نیز از صنعتگران به عنوان مجاهدان جنگ اقتصادی یاد کرد و گفت: دشمنان به دلیل قدرت ما از جنگ نظامی صرف‌نظر کرده‌اند و به جنگ اقتصادی روی آورده‌اند لذا باید در اقتصاد نیز قدرتمند شویم تا دشمنان حتی فکر اقتصادی را هم در سر نپرورانند. 

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی افزود: مکتب ما بستن در به روی دیگران نیست، ما مخالف این موضوع هستیم و قطعاً باید با سایرین ارتباط داشت اما مخالف وابستگی هستیم و همین وابستگی‌ها موجبات تحریم را فراهم می‌کند.

وی تصریح کرد: باید این را بدانیم که دشمنان با هویت ما مشکل دارند چون روزی با برنامه هسته‌ای ما مشکل دارند، روزی با برنامه موشکی و روز دیگر با ورزش و … بنابراین باید تمام تلاش خود را به کار گیریم تا کشوری قوی و متحد داشته باشیم و در مقابل دشمنان تمام‌قد بایستیم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی