چاره ای جز تداوم اقدامات پیشگیرانه نداریم | ساوه نار جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳۰۱:۱۱:۱۱
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , علی میرزایی در جلسه تقدیر مدیران شهری از تلاش های جمعی از اعضای قرارگاه پدافند زیستی شهرستان ضمن قدردانی از درایت و تدبیر شورای اسلامی شهر این اقدام را کاری ارزشمند توصیف کرد و گفت: در روایات اسلامی، بارها با عبارات و تعابیر گوناگون، از امنیت و سلامتی سخن به میان آمده و از آنها به عنوان دو نعمت بزرگ برای انسان یاد شده است.

وی با بیان اینکه هنگامی که یکی از این دو نعمت بزرگ خدشه‌دار شود انسانها بیش از گذشته قدر آن را می دانند، افزود: شیوع ویروس کرونا در جهان موجب برهم زدن خیلی از محاسبات شد بطوری که با شیوع آن بسیاری از کشورهای قدرتمند دنیا با چالش و بحران مواجه شدند که کشور و شهرستان ما نیز از این امر مستثنی نبود.

فرماندار ساوه تصریح کرد: امروز موضوع مهمی که باید به آن بیشتر توجه کرد پیامدهای پس از این بحران و دوران پسا کرونا می باشد که باید بیشتر به آن بیندیشیم و نقاط ضعف و کاستی موجود را با تدابیر لازم در این زمینه برطرف نماییم.

وی یادآور شد: در بحران کرونا در کشور ما، ساوه به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌های لازم درمانی، نزدیکی به کانون قم و تهران، واقع شدن در محور مواصلاتی کشور، عدم آشنایی پزشکان و کادر درمانی با این ویروس، وجود ۲۲ منطقه حاشیه نشین، تراکم بالای جمعیت، وجود بزرگترین شهر صنعتی، وجود اتباع بیگانه و … بیش از دیگر نقاط کشور در معرض خطر قرار داشت و مدیریت بحران آن کار بسیار سختی بود.

میرزایی اظهار داشت: شیوع کرونا زمانی آغاز شد که فرمانداری درگیر برگزاری انتخابات اسفند ماه بود و بیشترین توان خود را در این زمینه گذاشته بود و از سوی دیگر نباید در مردم ایجاد نگرانی می شد اما علیرغم مشکلات موجود و کمبود ها سریعا قرارگاه زیستی شهرستان تشکیل و با حضور و تلاش شبانه روزی اعضای این قرارگاه توانسته ایم تا حدودی بر این بحران فائق شویم.

وی خاطرنشان ساخت: در بحران تمامی دستگاهها و نهادها از جمله پرسنل زحمتکش شهرداری، آتش نشانی، هلال احمر، نیروی انتظامی، سپاه و بسیج و … همه پای کار بودند و امروز باید قدر این وحدت و همدلی را بدانیم.

فرماندار ساوه گفت: ما در بحران کرونا به این نتیجه رسیدیم که به جای هزینه های درمانی زیاد و ساخت بیمارستان و … باید به هزینه‌های بهداشتی در بعد فردی و اجتماعی بیشتر بپردازیم چون در شهرستان ساوه در حوزه بهداشت دچار مشکل هستیم.

وی ادامه داد: در روزهای سخت بحران مقابله با ویروس کرونا مردم شهرستان ضمن همکاری لازم، تاب آوری خوبی در این زمینه داشتند و این در حالی بود که بسیاری از اقشار ازجمله اصناف و کسبه با خسارات زیادی مواجه شدند اما همه این تصمیمات با استفاده از نظر کارشناسان فن انجام شد.

میرزایی با بیان اینکه هنوز کرونا تمام نشده است، یادآور شد: هم اینک به دلیل سیر نزولی شیوع در تهران ما نگران سرریز شدن دوباره این ویروس به ساوه هستیم لذا اگر می خواهیم شهرمان در مقابل این ویروس در امان باشد باید همچنان محدودیت ها اعمال شود چون چاره ای جز این نداریم.

وی ابراز داشت: بر اساس بررسی های انجام شده هسته های مرکزی شهر به ویروس کرونا آلوده است لذا باید شهر کنترل شود و باز کردن خیابان ها به نوعی تهدید سلامیت مردم و ظلم به مردم است و ما می‌دانیم که کسبه در چه شرایطی هستند اما باید با تاب آوری بیشتر این مهم را مدیریت کنیم.

میرزایی افزود: رایزنی هایی با آقایان فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) و مخبر دزفولی ریاست ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای حمایت از کسبه ضعیف و آسیب دیدگان در حال پیگیری است.

فرماندار ساوه تصریح کرد : همچنین پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری در راه‌اندازی پویش همدلی برای مقابله با بیماری کرونا، با توجه به نزدیک شدن ماه مبارک رمضان، بانک اطلاعاتی جهت شناسایی و ساماندهی نیازمندان شهرستان و آسیب دیدگان با هدف انضباط مالی، شفافیت، توزیع عادلانه، جلوگیری از موازی کاری و ساماندهی کمک ها در شهرستان راه اندازی خواهد شد.

فرماندار ساوه در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: حقیقتاً و انصافاً پرسنل شهرداری، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر در وضعیت بحران کرونا زحمات زیادی را دوشادوش دیگر اعضای ستاد پدافند زیستی شهرستان متحمل شدند که تلاش های پاکبانان و رفتگران عزیز در اوج بحران غیر قابل انکار است.

وی با بیان اینکه کارگران و رفتگران شهرداری نه امکان دورکاری دارند و نه از امکانات بهداشتی مناسب و به اندازه برخورار بودند، افزود: این قشر زحمتکش با وجود تمامی مشکلات حتی بدون وسایل حفاظتی در بحران کرونا به کار خود ادامه دادند لذا باید قدر آن را دانست.

میرزایی اظهار داشت: رفتگران زحمت کشان بی ادعای جامعه هستند که سالها عمر خود را صرف خدمت به شهروندان و تنظیف خیابان ها و معابر می کنند و بار سنگین نظافت شهرها بردوش دارند.

فرماندار ساوه همچنین به تاثیرات مثبت بحران کرونا اشاره کرد و گفت: با بستن مبادی ورودی شهر و جلوگیری از ورود ماشین های سنگین به درون شهر شاهد کاهش آلودگی هوا و تصادفات درون شهری ساوه بودیم که باید این روند تداوم یافته و با پیگیری جهت راه اندازی کنارگذر شهر برای همیشه موضوع ورود ماشین سنگین به درون شهر ساوه پایان یابد.

وی با بیان اینکه همچنین عادت بردن خودرو به مرکز شهر در بین کسبه و شهروندان باید از بین برود، افزود: در اغلب شهرهای جهان مراکز شهر محلی برای پیاده روی و تردد عابران پیاده تبدیل شده است اما در ساوه مرکز شهر به محلی برای پارکینگ خودروها تبدیل شده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی