جاماندگان کربلا در قامت خادمان سلامت | ساوه نار شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳۰۳:۴۹:۰۲
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , با شیوع ویروس کرونا گروه‌های مختلف جهادی به کمک کادر درمان و سلامت رفته تا به نحوی گوشه‌ای از تلاش این عزیزان را جبران کرده و به سلامت جامعه خدمت کرده باشند.

در این بین اما مواکب حسینی که در ایام پرشور اربعین به زائران اباعبدالله الحسین (ع) خدمت می‌کردند و در حوادث مختلف کشور مانند سیل و زلزله نیز به‌خوبی ایفای نقش کرده‌اند، بازهم پا در میدان گذاشته و به تأسی  از ائمه اطهار جان و مال خود را وقف کمک به جامعه کرده‌اند.

موکب جاماندگان کربلا که به‌عنوان یکی از فعال‌ترین مواکب شهرستان ساوه شناخته می‌شود از ابتدای شیوع ویروس کرونا با شعار «بیماران کرونایی و کادر درمانی را تنها نخواهیم گذاشت» فعالیت خود را آغاز کرده و به مدت ۴۰ روز اقدام به توزیع میان وعده بین بیماران کرونایی در بیمارستان‌های شهید مدرس، ۱۷ شهریور، شهید چمران ساوه و امام رضا (ع) زرندیه و نقاهتگاه‌ها، درمانگاه‌ها، داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها، کارکنان ستادی، نیروهای مستقر در مبادی ورودی و خروجی جهت غربالگری، دست‌اندرکاران امر ضدعفونی شهر کرده است.

این موکب همچنین به مدت سه هفته بین نیروهای جهادی قرارگاه مردمی ثارالله که کار ضدعفونی شهر را انجام می‌دادند غذای گرم توزیع کرده و در دو نوبت در بیمارستان‌های شهید مدرس و بیمارستان شهید چمران با اهدای گل و پذیرایی اقدام به برگزاری جشن‌های اعیاد شعبانیه کرده است.

توزیع بالغ‌بر ۱۵۰۰ عدد پک بهداشتی شامل ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی بین کادر درمانی، مؤسسات خیریه و اقشار آسیب‌پذیر جامعه و همچنین  اهدای نزدیک به ۱۰ هزار عدد آب‌معدنی به مراکز درمانی ساوه و زرندیه و توزیع بین بیماران از دیگر اقدامات خادمان این موکب بوده است.

صبح امروز نیز با حضور جمعی از مسئولان شهرستان و خادمان موکب یک عدد دستگاه پمپ سرنگ به همت خیر نیک‌اندیش علی جراحی زاده و همچنین دو دستگاه کاور کفش توسط شرکت سپید گچ ساوه توسط موکب جاماندگان کربلا به بیمارستان شهید مدرس ساوه اهدا شد. 

دستگاه پمپ سرنگ به‌طور خودکار داروهای تزریقی را به بیماران بخش ICU تزریق کرده و از حجم مراجعات پرستاران به این بخش جلوگیری خواهد کرد. همچنین دستگاه کاور کفش نیز برای جلوگیری از آلوده شدن کفش‌های پرسنل و کادر درمان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

امام‌جمعه ساوه در آیین اهدای این سه دستگاه با تقدیر از عوامل موکب گفت: خادمان مواکب حسینی نشان دادند که هم اهل دین هستند و هم اهل خدمت و هم اهل سلامت لذا خدا را شاکریم که هیئت مذهبی و موکب‌ها در ساوه در ایام مبارزه با کرونا خوش درخشیدند.

حجت‌الاسلام حسینی افزود: ظرفیت دین ما علاوه بر آنکه عبادی است، اجتماعی و سیاسی نیز هست بنابراین ظرفیت‌های مختلف اسلام است که می‌شود با آن زندگی کرد در حالی که با خیلی از دین‌ها نمی‌توان زندگی کرد لذا خدا را شاکریم که این دین بر جامعه ما حاکم است و تأثیر آن را هم در جامعه می‌بینیم.

محمد غفاری نیز به نمایندگی از خادمین موکب جاماندگان کربلا گفت: این سه دستگاه که امروز تحویل بیمارستان مدرس شد با هزینه‌ای بالغ‌بر ۱۷۰ میلیون ریال توسط خیرین نیک‌اندیش تهیه شده است تا بخش کوچکی از نیاز سلامت و درمان در شهر ما را تأمین کند.

وی با تقدیر از همه خادمان موکب افزود: موکب جاماندگان کربلا علاوه بر وظیفه ذاتی خود در پذیرایی از زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در ایام اربعین، این آمادگی را دارد در هر شرایطی به کمک مردم رفته و بخشی از نیازهای آنان را تأمین کند.

به گزارش فارس در این برنامه از خیرین حاضر در جلسه تجلیل و به مناسب سالروز ولادت کریم اهل بیت (ع) از کادر درمان بیمارستان مدرس با اهدای شاخه گل قدردانی شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی