جمع آوری زکات فطریه تنها با مجوز شورای زکات انجام‌پذیر است/ پیش بینی جمع آوری ۱۶ میلیارد ریال زکات فطریه در ساوه | ساوه نار جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳۲۲:۴۱:۰۴
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی  ظهر امروز در نشست شورای زکات ساوه بر لزوم هم افزایی مجریان جمع‌آوری زکات تاکید و اظهار کرد: تمامی فعالیت‌ها در قالب زکات فطریه چه در اماکن خصوصی و چه در اماکن عمومی باید با مجوز شورای زکات این شهرستان باشد. 

وی افزود: متاسفانه در سال‌های قبل مشاهده شده که برخی موسسات بدون هماهنگی با این شورا اقدام به توزیع پاکت برای جمع آوری زکات کرده‌اند که این امری اشتباه بوده و چنانچه موردی در شهرستان مشاهده شود پیگرد قضایی صورت خواهد پذیرفت. 

رئیس شورای زکات شهرستان تصریح کرد: چنانچه امسال نماز عید فطر در شهرستان برگزار شود باید طبق پروتکل‌های بهداشتی با ظرفیت کمتری نماز را برگزار کنیم، لذا شایسته است علاوه بر قرار دادن صندوق در مصلی و محل‌های برگزاری نماز عید فطر از طریق فضای مجازی نیز اقدام به جمع آوری زکات کرد.

حسینی با تاکید بر اینکه کمیته امداد و بهزیستی به عنوان نهادهای اصلی برای جمع آوری زکات هستند تاکید کرد: چنانچه موسسات دیگری تمایل به جمع آوری دارند باید با حضور در این شورا مجوزهای لازم را اخذ کرده و بصورت هدفمند فعالیت کنند.

جمع‌آوری زکات از طریق اپلیکیشن و فضای مجازی 

دبیر شورای زکات شهرستان نیز در این نشست از جمع آوری ۱۱ میلیارد و ۳۶۶ میلیون ریال زکات در سال گذشته خبر داد و گفت: در سال گذشته با توجه به جمعیت و ظرفیت‌های شهرستان حدود ۹ میلیارد زکات پیش بینی شده بود که با همت و مشارکت مردم شهر این مبلغ به ۱۱ میلیارد و ۳۶۶ میلیون ریال رسید. 

عباس محمدی هزاروه افزود: با توجه به شرایط موجود در کشور امسال بناست علاوه بر فضای عمومی شهر و روستا از طریق اپلیکیشن و فضای مجازی اقدام به جمع آوری زکات کرده و با بهره گیری از ظرفیت ادارات و نهادها اطلاع رسانی عمومی را صورت دهیم.

پیش بینی جمع آوری ۱۶ میلیارد ریال زکات فطریه در سال جاری

رئیس کمیته امداد ساوه همچنین از پیش بینی جمع آوری ۱۶ میلیارد ریال زکات فطریه در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: قرار است از سه روز قبل از عید فطر از طریق بلندگوهای مساجد، ارسال اکیپ به روستاها و بهره گیری از ظرفیت نهادهای مختلف اطلاع رسانی‌های لازم صورت پذیرد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی