کمبود ۱۰۸۱ معلم در مدارس ساوه/ ۸۰ درصد مدارس ساوه دو شیفت هستند | ساوه نار سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳۱۰:۵۶:۴۴
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار به نقل ازفارس ، شهریار فولادوند ظهر امروز در نشست اعضای شورای آموزش و پرورش شهرستان ساوه که در سالن جلسات این اداره برگزار شد، اظهار کرد: آموزش و پرورش مسئله تمام آحاد جامعه بوده و از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی بیان کرد: شورای آموزش و پرورش هم تراز با شورای تامین و شورای برنامه‌ریزی در سطح استان بوده که این امر نشان‌دهنده اهمیت تربیت فرزندان و آینده سازان کشور است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی خاطرنشان کرد: ساوه قابلیت‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف صنعتی و فرهنگی داشته و یکی از علل افزایش آمار دانش‌آموزان، صنعتی بودن و سکونت اتباع در این شهرستان است.

وی با اشاره به افزایش ۱۴۰۰ نفری دانش آموزان در سال تحصیلی جدید افزود : این شهرستان بدلیل مهاجر پذیربودن هرساله با افزایش جمعیت دانش اموزی مواجه است که این امر موجب شده تا فضای مورد نیاز برای تحصیل دانش آموزان را فراهم کنیم.

فولادوند بر لزوم طراحی و برنامه ریزی در خصوص تامین نیروی انسانی تاکید کرد و گفت: اگر به مسائل آموزش و پرورش کم‌توجهی شود مشکلات به بحران تبدیل شده و رفع آنها دشوار خواهد شد بنابراین باید به گونه ای اهداف را پیش ببریم در که در بحث نیروی انسانی در مهرماه کمبودی احساس نشودا

وی با بیان اینکه حدود ۸۰ درصد مدارس ساوه دو شیفت هستند، تصریح کرد: بدون نیروهای حق‌التدریسی ۱۰۸۱ نفر کمبود نیرو در سطح شهرستان داریم که باید شرایط استخدام و ساماندهی فراهم شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: امکان در دسترس بکارگیری نیروهای حق‌التدریسی از آموزش و پرورش گرفته شده و ساوه که یکی از ستون‌های اصلی استان مرکزی بوده در این زمینه با مشکلاتی مواجه است.

فولادوند بر تعامل جدی مسئولان در راستای رفع مسائل آموزش و پرورش تاکید کرد.

۵۰۰ دانش‌آموز در ۱۳ کلاس تحصیل می‌کنند

رئیس آموزش و پرورش شهرستان ساوه نیز اظهار کرد: فضاهای آموزشی و نیروی انسانی ۲ اولویت مهم در شهرستان ساوه بوده که نیازمند توجه ویژه مسئولان است.

ابراهیم فراشیانی بیان کرد: براساس آمارها در سال تحصیلی ۹۸-۹۷‌، ۵۰ هزار و ۹۱۱ دانش‌آموز و امسال ۵۲ هزار و ۳۰۵ دانش‌آموز به جز پیش‌دبستانی در سطح مدارس شهرستان ساوه مشغول به تحصیل بودند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ساوه افزود: با توجه به صنعتی و مهاجرپذیر بودن شهرستان ساوه هر ساله در تعداد دانش‌آموزان شاهد افزایش آمار هستیم که باید امکانات لازم در این زمینه نیز فراهم شود.

فراشیانی گفت: براساس سند تحول بنیادین در مقطع ابتدایی باید دوره اول و دوم داشته باشیم اما به دلیل کمبودها در شهرستان ساوه این هدف محقق نشده است.

وی عنوان کرد: در مناطق حاشیه با تراکم بالای دانش‌آموزی مواجه هستیم به طوری که ۵۰۰ دانش‌آموز در ۱۳ کلاس تحصیل می‌کنند و این امر نیازمند ساماندهی است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ساوه خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع کرونا امسال در مدارس غیرانتفاعی ریزش خواهیم داشت و باید مدیریت لازم در این راستا صورت گیرد.

فراشیانی ادامه داد: در مقطع متوسطه دوم پسرانه شرایط خوبی در زمینه رشته‌های تحصیلی داریم اما در مدارس دخترانه ۳۷ درصد هنرستان و مابقی در مدارس نظری هستند.

وی بر تامین اعتبارات لازم و فضای آموزشی برای ساخت مدارس با همکاری خیرین تاکید کرد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی