حدود ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت ساوه در مناطق حاشیه نشین سکونت دارند | ساوه نار چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳۰۲:۳۹:۴۵
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , احمد سجادی در جلسه ستاد تسهیلگری با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر ساوه که با حضور معاونین و کارشناسان حوزه اجتماعی و فرهنگی برگزار شد، بیان داشت: بر اساس مصوبات ستاد بازآفرینی مناطق شهری، ساوه دارای ۱۷ نقطه حاشیه نشین است و این جلسه با هدف توسعه دفاتر تسهیلگری در سکونت گاههای غیر رسمی این شهر برای ارتقای این مناطق برگزار شد.

وی با بیان اینکه دفاتر تسهیلگری با هدف ارتقاء و توانمند سازی وضعیت محله های حاشیه نشین به لحاظ کالبدی از سه سال پیش در کشور تاسیس شدند، تصریح کرد: در استان مرکزی نیز از اردیبهشت ماه سال ۹۸ دو دفتر تسهیلگری در شهر ساوه و اراک تاسیس شده که در واقع بخشی از محله های حاشیه ای را تحت پوشش داده اند.

سجادی ادامه داد: هر دفتر تسهیلگری بطور میانگین ۱۵ تا ۲۰ هزار جمعیت از ساکنان مناطق حاشیه نشین یک شهر را تحت پوشش قرار می دهد و در ساوه هم اینک یک دفتر فعال است اما نیازمند تاسیس ۴ دفتر تسهیلگری دیگر هسیتم که انشالله در امسال و سنوات آتی تاسیس خواهند شد.

وی با بیان اینکه امروز سالگرد تاسیس اولین دفتر تسهیلگری در ساوه بوده است، خاطرنشان ساخت: هدف از برگزاری این جلسه بود که ما در واقع دفاتر تسهیلگری را به حدی برسانیم که تمام جمعیت مناطق حاشیه شهر را تحت پوشش قرار دهند.

سجادی اظهار داشت: بر اساس دستورالعمل سازمان اجتماعی کشور قرار است که تولی گری دفاتر تسهیلگری به شهرداری‌ها واگذار شود و در نشست امروز با اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار ساوه این مهم مورد بررسی قرار گرفت تا در قالب یک تفاهمنامه این مباحث را به شهرداری واگذار کنیم.



وی گفت: بر اساس توافق اولیه ملزومات سخت‌افزار کار مانند مکان، لوازم و تجهیزات اداری مورد نیاز توسط شهرداری‌ها فراهم می شود و نرم افزار کار مانند تامین نیرو و آموزش نیروها و برنامه های ارائه شده به دفاتر تسهیلگری توسط سازمان امور اجتماعی کشور که جهت ارتقاء وضعیت کالبدی وضعیت توانمندسازی ساکنان این محلات ارائه می شود بر عهده دفتر تسهیلگری می باشد.

سجادی یادآور شد: خوشبختانه با نگاه بسیار مثبت و سازنده شورای اسلامی شهر و شهردار ساوه ما در ساوه مشکلی برای اجرای این طرح نداریم و در اراک نیز این تفاهم نامه به امضا رسیده و امروز با اعلام آمادگی شهرداری و شورای اسلامی شهر ساوه این پیشنهاد مورد تایید همه شهردار و اعضای شورا قرار گرفت تا این دفاتر در نقاط دیگر مناطق حاشیه‌ای ساوه راه اندازی و نسبت به ارائه خدمات به مردم محله های این مناطق اقدام کنند.

وی ابراز داشت: از امتیازات این دفاتر تسهیلگری این است که با استفاده از یک جمع نیروی متخصص، وضعیت مناطق را بر اساس موازین علمی و داده ها احصاء می‌کنند و حاصل فعالیت ها را در اختیار دستگاهها قرار می دهند تا دستگاهها نسبت به ارتقای وضعیت مناطق اقدام کنند.

سجادی افزود: بخشی از اعتبارات این ستاد از طریق سازمان مدیریت با هماهنگی سازمان اجتماعی کشور و بخشی توسط شهرداری طبق تفاهم‌نامه تامین خواهد شد و امیدواریم با همکاری و کار مشترک بتوانیم وضعیت ساکنان مناطق حاشیه شهر را از نظر توانمندسازی نیروی انسانی و هم از نظر کالبدی ارتقا دهیم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی