ساوه و زرندیه با کمبود نیروی متخصص پزشکی مواجه است | ساوه نار پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳۱۴:۲۰:۱۸
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , مهدی مصری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک راه‌اندازی یک بیمارستان مخصوص بیماری‌های تنفسی در ساوه را یکی از اولویت‌های این شهرستان در بخش درمان، دانست و اظهار کرد: با توجه به قرار داشتن این شهرستان در کریدور مرکز به غرب کشور و رشد جمعیت سالانه ناشی از پذیرش مهاجران در اقصی نقاط کشور و تسریع در درمان بیماران حاد تنفسی، احداث این بیمارستان بیش از پیش احساس می‌شود.

وی افزود: باید برای دستیابی به نقطه ایده‌آل درمانی در شهرستان‌های ساوه و زرندیه باید برای رفع کمبودهای موجود در زمینه امکانات پزشکی، تخت‌های ویژه مثل ICU، اطفال و بزرگسال و امکانات آنژیوگرافی قلبی و مغزی برای بیماران سکته مغزی و قلبی، آزمایشگاه تشخیص سم‌شناسی تلاش کرد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه بیان کرد: همچنین کمبود نیروی انسانی متخصص در رشته‌های طب اورژانس، عفونی، بیهوشی، نورولوژی، فوق تخصص نوزادان و اطفال، فوق تخصص ریه، پزشکی قانونی، رادیولوژی، ارتوپدی، جراح عمومی، فوق تخصص ICU، قلب، داخلی در ساوه و زرندیه احساس می‌شود.

مصری خواستار ارتقای شاخص‌های دانشکده علوم پزشکی به دانشگاه با جذب رشته‌های بیشتر شد و ادامه داد: جایگاه رفیع شهر ساوه می‌طلبد تا با جذب رشته‌های پزشکی، توسعه رشته‌های محیط‌زیست و بهداشت کار بتوان دانشکده علوم پزشکی را به دانشگاه ارتقا داد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه با اشاره به این‌که اسفندماه سال ۹۸ با وجود بحران کرونا سال سختی رقم خورد، گفت: بحران کرونا باعث تلاش مضاعف تمامی همکاران ما در حوزه‌های بهداشت و درمان در سراسر کشور شد و تمامی کارکنان با همراهی نیروهای داوطلب، نیروهای جهادی، کارکنان شهرداری، هلال احمر، بسیج، سپاه و نیروی انتظامی زحمات بسیار زیادی در این خصوص زحمت بسیاری کشیدند.

مصری تصریح کرد: در دانشکده علوم پزشکی ساوه با همراهی و همکاری تمامی کارکنان شتابی به کارها داده شد، نقاهتگاه‌ها را به عنوان خدمات پس بیمارستانی تأسیس کردیم و اقدامات پیش بیمارستانی بسیاری در این زمینه صورت گرفت.

رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه اضافه کرد: همچنین با تلاش‌های انجام شده در شورای تأمین و ستاد قرارگاه زیستی این شهرستان توانستیم یک شرایط نسبتاً قابل قبولی را ایجاد کنیم و موارد ابتلا به کووید۱۹ را کاهش دهیم که این امر تنها با تلاش‌های شبانه‌روزی همکاران من در دانشکده علوم پزشکی ساوه و مسئولین شهرستانی میسر شد.

مصری تأکید کرد: برنامه استراتژیک این دانشکده بر اساس شاخص‌های بهداشتی، درمانی، آموزشی و پژوهشی طراحی خواهد شد و تلاش خواهیم کرد تا کیفیت خدمات درمانی و همچنین شاخص‌های اعتباربخشی بیمارستان افزایش یابد و تخت‌های بیمارستانی و زیرساخت‌های خدمات درمانی را بر اساس مصوبات دولت، مجلس و با کمک خیرین افزایش دهیم.

وی گفت: در این زمینه شاخص‌ها و زیرساخت‌های بهداشتی را نیز ارتقا خواهیم داد چراکه کرونا به ما نشان داد که در برخی از زیرساخت‌های آزمایشگاهی و بهداشتی عقب هستیم و باید با تلاش‌های مضاعف کاری بکنیم تا این حوزه ارتقا یابد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه از تمامی کادر درمان، پزشکان و پرستاران که به‌حق در صف اول و خط مقدم مبارزه با کرونا بودند و برخی از همکاران نیز در حال حاضر به این بیماری مبتلا شده‌اند و دوره نقاهت خود را سپری می‌کنند تقدیر و تشکر کرد و اظهار داشت: به‌تمامی خانواده‌هایی که به خاطر کرونا بیماران خود را از دست دادند تسلیت میگویم و از خداوند منان برایشان صبر جزیل خواستارم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی