مردم با وجود کمبودها به نیازمندان کمک می‌کنند | ساوه نار سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳۲۲:۱۵:۵۵
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , حجت‌الاسلام محمد سبزی صبح امروز در دیدار با رئیس و کارکنان کمیته امداد این نهاد را یادگار و معجزه امام راحل دانست و گفت: ایجاد این نهاد باعث باز شدن گره‌های بسیاری از قشر نیازمند شده و به‌حق اگر این نهاد مقدس نبود امروز شاهد ارائه این میزان خدمات به خانواده‌های کم‌برخوردار و نیازمند نبودیم‌.

وی افزود: این نهاد مقدس به برکت وجود اقشار ضعیف روز به روز شکوفاتر شده و از هدف اولیه خود که کمک به نیازمندان بود به اهداف والاتر که توانمندسازی خانواده‌هاست رسیده است.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس با اشاره وجود معضلات اجتماعی در هر نقطه از جهان تصریح کرد: بعضاً مشاهده می‌کنیم که در برخی کشورها با به وجود آمدن معضلات اجتماعی مردم به غارتگری روی می‌آورند اما در کشور ما به‌واسطه آموزه‌های دینی و پیروی از سیره امام، مردم به‌جای غارتگری ایثارگر می‌شوند و درحالی که شاید خودشان برخی کمبودها را دارند اما به یاری نیازمندان می‌شتابند.

سبزی با تقدیر از عملکرد کمیته امداد در ایام شیوع بیماری کرونا در کمک به خانواده‌های نیازمند افزود: مسئولان می‌بایست با هم‌افزایی و با هدف خدمت واقعی به مردم در یک راستا قدم بردارند که این با تفکر الهی و دینی انجام‌شدنی خواهد بود.

۴۰۶۷ خانوار تحت پوشش کمیته امداد شهرستان هستند

رئیس کمیته امداد ساوه نیز در این نشست به ارائه آمار و گزارش‌هایی از این نهاد مقدس پرداخت و گفت: در شهرستان ساوه ۴ هزار و ۶۷ خانوار با جمعیتی بالغ‌بر ۷ هزار و ۶۰۰ نفر تحت حمایت کمیته امداد هستند و از خدمات این نهاد مقدس بهره‌مند می‌شوند.

عباس محمدی هزاوه یکی از اهداف مهم کمیته امداد را توانمندسازی و شکوفایی خانواده‌های نیازمند عنوان کرد و گفت: این مهم با ارائه خدمات فرهنگی و معیشتی در شهرستان ساوه انجام می‌شود تا خانواده‌ها بتوانند روی پای خود ایستاده و در تأمین معیشت خود مشکلی نداشته باشند.

وی به وجود ۲۲۴ نفر یتیم تحت پوشش این نهاد مقدس اشاره کرد و افزود: ۱ هزار و ۹۶۲ نفر به‌عنوان حامی این ایتام در شهرستان وجود دارند که ماهانه و به‌طور میانگین به هر یتیم ۳۴۰ هزار تومان پرداخت می‌کنند که بنا داریم با جذب حامیان جدید در سال جاری این مبلغ را تا ۵۰۰ هزار تومان افزایش دهیم.

محمدی تصریح کرد: ۳۷۶ نفر فرزند محسنین نیز تحت حمایت کمیته امداد هستند که ۱ هزار و ۱۵ نفر حامی ماهانه به‌طور میانگین ۹۲ هزار تومان به حساب آنها واریز می‌کنند که رقم کمی است و تلاش می‌کنیم این رقم را تا حد ممکن گسترش دهیم.

وی از پرداخت ۴۲۴ فقره وام اشتغال در سال ۹۸ خبر داد و گفت: ۱۰۰ درصد سهمیه شهرستان در امر اعطای وام و جذب آن محقق شده ضمن اینکه در بحث اشتغال و کاریابی به‌واسطه وجود شهر صنعتی کاوه در استان رتبه نخست را داریم و در برخی اوقات نیز رتبه یک کشور را کسب کرده‌ایم.

رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه تأمین مسکن گام بزرگی در راستای توانمندسازی مددجویان است افزود: در شهرستان ساوه ۴۰۰ خانوار روستایی و ۱۰۱۰ خانوار شهری تحت پوشش دچار مشکل مسکن هستند که نیازمند نگاه ویژه مسئولین برای برطرف کردن مشکل این خانوارهاست.

محمدی هزاوه همچنین به راه‌اندازی صندوق امداد ولایت در این شهرستان نیز اشاره‌ای داشت و افزود: تمامی وام‌ها و اعتبارات اهدایی به مددجویان به‌صورت قرض‌الحسنه بوده لذا در این راستا از سرمایه‌گذاران می‌خواهیم برای مشارکت در اعطای وام به نیازمندان در این صندوق اقدام به سرمایه‌گذاری کنند.

به گزارش فارس در پایان این نشست نماینده مردم ساوه و زرندیه با کارکنان این نهاد مقدس به گفتگو پرداخت و کارکنان مشکلات موجود را عنوان کردند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی