۱۴۰ هکتار از مراتع ساوه در آتش سوخت | ساوه نار شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳۰۹:۴۸:۵۶
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , پوریا حسن‌پور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: عصر روز شنبه ۳۱ خردادماه گزارش آتش‌سوزی در منطقه روستاهای کوهپایه واقع در ارتفاعات یولاق و در پلاک‌های منزلک و چرمک دریافت شد که بلافاصله نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی، آتش نشانی، نیروهای مردمی و دهیاری‌ها و شوراهای این روستاها، سپاه، همیاران طبیعت افتخاری در منطقه وقوع حریق حضور یافته و تلاش برای اطفای حریق گسترده را آغاز کردند.

وی با اشاره به همکاری خوب مردم در اطفاء حریق ادامه داد: متاسفانه به دلیل شدت بالای آتش سوزی و وزش باد شدید که حریق را بیشتر کرده بود، بخشی از عرصه‌های مرتعی این منطقه در آتش سوخت و از بین رفت.

وی با اشاره به اینکه مهار حریق تا پاسی از شب ادامه داشت، گفت: بدیهی است که علت وقوع حریق عامل انسانی بوده ولی هنوز به طور دقیق جزئیات آن مشخص نشده و بررسی دقیق علت این حادثه ادامه دارد.

حسن پور اظهار کرد: عرصه گرفتار آتش سوزی حدود ۱۴۰ هکتار برآورد شده که شامل پوشش بوته‌ای و علوفه‌ای می‌شود. متاسفانه در سال جاری آتش‌سوزی‌های زیادی در مراتع و باغات به دلیل رویش گیاهان و مراتع متاثر از  بارش‌های مطلوب بهاره و پوشش گیاهی بسیار خوب بوقوع پیوسته است.

وی تصریح کرد: مهار حریق خصوصا در ارتفاعات به دلیل دشواری انتقال امکانات و تجهیزات بسیار دشوار است، از این رو از مردم درخواست می‌شود در هنگام حضور در طبیعت از روشن کردن آتش یا رهاکردن ته سیگار خودداری کنند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی