مسئولان به جای فرار از انتقاد رسانه ها، خودشان را اصلاح کنند | ساوه نار شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳۰۹:۰۸:۵۳
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , حجت الاسلام «سیدابراهیم حسینی» در این نشست گفت :‌ سیستم کنونی آموزش و پرورش نادرست و خلاف توصیه های رهبر انقلاب است زیرا دانش آموزان را به تفکر دعوت نمی کند و صرفا مسأله حفظ کردن مطالب و انباشت معلومات و محفوظات مطرح است.

وی تاکید کرد: چنانچه سواد رسانه ای در جامعه بالا برود دیگر نیازی به فیلتر کردن رسانه ها و ابزارهای پیام رسان نیست و در عوض رویه حمایتی از رسانه ها در دستور کار مسئولان قرار خواهد گرفت.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ساوه افزود: اگر سواد رسانه‌ای مردم ارتقا یابد، رسانه ها هم محتوای تولیدی خود را با سطح آگاهی مخاطبان تنظیم می کنند.

وی گفت: رسانه را باید به منزله ابزار مهم توسعه فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در نظر بگیریم و این کار مستلزم افزایش سواد رسانه ای آحاد جامعه است.

امام جمعه ساوه به هجمه های اخیر رسانه ای در مورد قرارداد ایران و چین در روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: طبق سیاست نظام باید استراتژی ۲۵ ساله در سیاست خارجی داشته باشیم اما بدخواهان واقعیت ها را به گونه ای دیگر بازتاب می دهند.

حجت الاسلام حسینی افزود: هیچکدام از خبرها مبنی بر واگذاری بخشی از خاک ایران به چین یا حضور نیروی نظامی آنها در کشور یا تاراج منابع و ثروت های کشور که در برخی رسانه های خارجی و شبکه های داخلی بازتاب داده شد، واقعیت ندارد و لازم است با روشنگری و ارتقای قدرت تحلیل مردم، نیات پشت پرده انتشار این گونه مطالب عیان شود.

وی ادامه داد: در شرایط اقتصادی و اعمال تحریم های ظالمانه علیه کشور باید دولت را درک کرد و فقط با قیاس درآمدهای ارزی حاصل از فروش نفت در سه ماه نخست امسال با مدت مشابه پارسال عمق مشکلات دولت را درک کنیم تا هم واقعیت ها روشن شود و هم مردم بدانند که با اجرای برنامه جهش تولید و همچنین راهکارهایی برای دور زدن تحریم ها باید راهی برای برون رفت از مشکلات بیابیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی ساوه گفت: مشکل اصلی امروز کشور این است که دچار جنگ رسانه ای هستیم و دشمنان با همه توان و بهره گیری از ظرفیت مجازی و رسانه ای و تولید پیام های هدفمند، می خواهند امیدواری ملت ایران را تضعیف کنند تا نظام از پای در بیاید هرچند به این مشکل باید برخی سوءمدیریت های داخلی را هم اضافه کرد.

وی با بیان اینکه در موقعیت امام جمعه ساوه تاکنون از هیچ رسانه ای شکایتی نکرده ام، به مسئولان توصیه کرد که به جای فرار از انتقاد و شکایت از رسانه ها، خود را اصلاح کنند.

وی تاکید کرد: سواد رسانه ای یعنی داشتن قدرت تحلیل و اینکه هر پیامی که در رسانه ها منتشر می شود را سریع باور نکنیم و روحیه نقادی داشته باشیم.

حجت الاسلام حسینی همچنین ترویج تفکر انتقادی در میان جامعه را از شاخص های سواد رسانه ای دانست و گفت: باید فرهنگ نقدپذیری و نقد کردن در میان مسئولان، جامعه و رسانه ها نهادینه شود.

وی گفت:‌ آشنایی با ترفند و شگردهای رسانه ای و مجال دادن به بیان سخن مخالفان و نخبگان از دیگر عوامل ارتقای سواد رسانه ای در میان شهروندان است و باید مردم را چنان آگاه کرد که صدای غوغاسالاران در کشور بلند نباشد.

امام جمعه ساوه در ادامه، قضاوت عجولانه قبل از تحلیل و بررسی در مورد مطالب منتشره رسانه ها را از نشانه های نداشتن سواد رسانه ای در میان مخاطبان برشمرد و گفت: این معضل از آسیب های اجتماعی در پیوند با سواد رسانه ای است به خصوص در شرایطی که ضریب شایعه پذیری در جامعه ما بالا است و موج های رسانه ای با قضاوت های اشتباه و عجولانه در مورد رخدادها سبب سلب اعتماد عمومی می شود.

پروفسور داود حبیبی عضو هیات علمی دانشگاه بوعلی همدان نیز در نشست سواد رسانه با تاکید بر اینکه صرفا با موعظه نمی‌توان جامعه را قانونمند کرد، گفت: فعالیت موثر رسانه‌ها می‌تواند جامعه را قانونمند کند.

پروفسور داود حبیبی از رسانه‌ها به عنوان چشم بینا و گوش شنوای جامعه یاد کرد و افزود: رسانه به عنوان چشم بیدار جامعه وقایع و اتفاقات را رصد کرده و درصدد برطرف کردن مطالبات و مشکلات جامعه بر می آید.

وی تصریح کرد: رسانه آزاد انتقال دهنده درست وقایع و رویدادهاست و مقابله با فساد، رسانه آزاداندیش و مستقل می‌خواهد تا بتواند این معایب را منعکس کرده و درصدد رفع آن برآید.

حبیبی تصریح کرد: اگر بهترین قانون وضع شود، اما نظارت صحیح بر حسن اجرای آن صورت نگیرد قطعا با مشکل مواجه خواهیم شد. باید مسئولان را متقاعد ‌کنیم تا وقایع را آنچنان که هست منتقل کنند تا عطر خوشبوی فضای اداری سالم و عاری از فساد در جامعه جاری و ساری شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی