پوشش بیش از ۹۰ درصدی گاز در ساوه | ساوه نار پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳۰۷:۲۸:۲۴
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

عباس اکبری در گفت‌وگو با پایگاه خبری ساوه نار , طول شبکه گازرسانی در سطح شهرستان ساوه را بالغ‌بر ۱۶۰۰ کیلومتر عنوان کرد و گفت: در سطح شهرستان حدودا ۵۰ هزار انشعاب وجود دارد که با اجرای ۳۲۶ ایستگاه تقلیل فشار گاز، زمینه گازرسانی به ۱۴۱ روستا و ۱۰۸ هزار مشترک فراهم شده است.

وی پوشش گازرسانی در سطح شهرستان را بیش از ۹۰ درصد عنوان کرد و گفت: اکثر روستاهای با بیش از ۲۰ خانوار ساکن طبق آخرین سرشماری وزارت کشور در شهرستان ساوه از نعمت گاز بهره‌مند هستند.

رئیس اداره گاز شهرستان ساوه با تأکید بر اینکه گازرسانی به مناطق فاقد گاز طبق مصوبه دولت و طبق سرانه تعریف شده انجام می‌شود تصریح کرد: اقدامات لازم و عملیات گازرسانی به روستاهای زمان‌آباد، شاهسون کندی، سماوک و حقانیه که پیش از این از نعمت گاز بی‌بهره بوده‌اند انجام شده و پیش‌بینی می‌شود در هفته دولت سال جاری گازرسانی به این روستاها افتتاح شود.

اکبری افزود: در حال حاضر مجموعاً ۱۴۱ روستا در سطح شهرستان از نعمت گاز برخوردار هستند و ۱۸ روستا نیز فاقد گازرسانی هستند که عملیات انتقال گاز به برخی از آنها در دست انجام است.

وی در ادامه اشاره‌ای به مطالبات اداره گاز شهرستان از مشترکین کرد و گفت: مشترکین در بخش خانگی بالغ‌بر ۴۱ میلیارد ریال و در بخش صنعتی حدود ۱۱۳ میلیارد ریال به اداره گاز بدهکار هستند که در خصوص وصول مطالبات حداکثر همکاری با مشترکین انجام می‌گیرد.

رئیس اداره گاز ساوه تصریح کرد: در بخش صنعتی نیز در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص جهش تولید، گاز واحدهای صنعتی قطع نشده و تلاش شده با تعامل دو طرفه ضمن دریافت مطالبات، کمکی نیز به جهش تولید شده باشد.

اکبری در پاسخ به سؤالی در خصوص اقدامات انجام شده در روستاهای مرق و مرقکان که بر اثر رانش زمین و تخریب جاده در خردادماه سال جاری، شبکه گازرسانی ساکنین دچار مشکل شده بود گفت: شبکه گاز این روستاها به دلیل رانش زمین دچار آسیب شده بود که بلافاصله بعد از اصلاح جاده و با هزینه‌ای بالغ‌بر ۴۰۰ میلیون ریال شبکه آسیب‌دیده اصلاح و گاز مشترکین وصل شد.

وی با اشاره به وجود ۲۰۰ مشترک گاز در این منطقه افزود: در مدتی که اهالی این روستا دچار قطعی گاز شده بودند در دو نوبت شرکت گاز شهرستان ساوه به‌صورت رایگان اقدام به شارژ سیلندرهای (کپسول) گاز مایع اهالی ساکن کرد.

رئیس اداره گاز ساوه در پایان به وجود برخی ایرادات در حذف قبوض کاغذی اشاره‌ای داشت و افزود: حذف قبوض کاغذی گاز اخیراً در ساوه اجرایی شده بود اما به دلیل برخی مشکلات زیرساختی فعلاً قبوض هم به‌صورت کاغذی توزیع می‌شود و هم از طریق پیامک بدهی مشترکان اطلاع‌رسانی می‌شود تا با اصلاح دقیق سیستم مجدداً قبوض کاغذی حذف شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی