ایجاد تنش از طریق فضای مجازی عاملی برای عملیاتی شدن توطئه‌های دشمن است | ساوه نار پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳۱۳:۵۹:۳۸
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ساوه که با حضور اکرمی معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری مرکزی و با موضوع سواد رسانه ای برگزار شد گفت : جنگ چهارم که در حال حاضر در حال انجام است جنگ عقیدتی است و سلاح این جنگ را رسانه ها تشکیل می‌دهند.

وی اشاره ای به جنگ هیبریدی و ترکیبی کرد و گفت : عملیات روانی و جنگ اقتصادی، راهبرد دشمن در این نوع جنگ است که باید هوشیاری خود را افزایش دهیم تا اسیر تور دشمن نشویم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی ساوه تحریک هیجانات و ایجاد تنش از طریق فصای مجازی را عاملی برای عملیاتی شدن توطئه های دشمن دانست و گفت : باید با ارتقا سواد و دانش رسانه ای در چنین شرایطی مسئولانه سخن بگوییم و با تحلیل خبرها و مطالب موجود در آن، نسبت به تحلیل و ارزیابی آن قبل از بازنشر اقدام کنیم.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد : وقتی دشمن متحد و یکصدا و با برنامه های متعدد علیه نظام اسلامی توطئه می‌کند رسانه ها باید مسئولانه در راستای اعتلای نظام قدم بردارند و نقشه ها را خنثی کنند.

وی افزود : دشمن در پی ایجاد ناامنی، اغتشاش و برهم زدن سامانه های فرهنگی و اجتماعی و اعتقادی و… خصوصا از طریق فضای مجازی و انتشار اخبار کذب است لذا ارتقا سواد رسانه ای در جامعه امروزی از الزامات یک جامعه خواهد بود.

امام جمعه ساوه در ادامه فیلترینگ را آخرین راه دانست و تصریح کرد : اگر مردم در بحث سواد رسانه ای رشد داشته باشند و در مورد صحت و سقم اخبار و سندیت آن تحقیق کنند قدم بزرگی در خنثی کردن اقدام دشمن و خود فیلتری برداشته اند.

رئیس دادگستری شهرستان نیز در این نشست سواد ساوه ای را درک مبتنی بر شناخت و مهارت رسانه دانست و گفت : با شناخت رسانه مورد نظر می‌توان از اهداف آن و نوع فعالیت آن رسانه مطلع شد که همین شناخت قدم بزرگی در راه سواد رسانه ای تلقی می‌شود.

هادی ملکی بر لزوم ایجاد کارگروه های سواد رسانه ای در سطح شهرستان اشاره داشت و گفت : سیاست گذاری درستی باید در سطح کلان برای ارتقا سواد رسانه ای و فضای مجازی ایجاد شود تا مردم با شناخت و اعتمادسازی نسبت به رسانه های داخلی، اخبار منطبق با واقعیت را بخوانند و به رسانه های معاند وابسته نشوند.

وی داشتن سواد رسانه ای را رابطه مستقیمی با امنیت ملی دانست و گفت : عدم انتشار اخبار بدون تحقیق و آگاهی به واسطه ارتقا سواد رسانه ای باعث رعایت مسائل امنیت ملی نیز می‌شود.

رئیس دادگستری شهرستان بر لزوم جداسازی بحث عناد و انتقاد در رسانه ها تاکید داشت و افزود : نباید بحث امنیت ملی را آنقدر افزایش دهیم که رسانه ها جرات انتقاد و اعتراض نداشته باشند چرا که انتقاد درست راهگشای مشکلات خواهد بود

فرماندار ساوه در ادامه از نقش مهم رسانه ها در جامعه گفت و افزود : رسانه ها در جامعه نقش مهمی دارند چرا که می‌توانند خبرها را صحیح و بدرستی و یا با تحریف انتشار دهند و این کار رابهَ مستقیم با افکار عمومی دارد.

علی میرزایی با اشاره به اینکه رسانه ها عنصر اصلی جامعه را تشکیل می‌دهد افزود : ما باید در سطح شهرستان و کشور یک تفکر فعالانه ایجاد کنیم که مصرف کننده فکری برای تامین امنیت داشته باشیم و مخاطبانی را پرورش دهیم که در انتخاب رسانه های خود توانایی لازم را داشته باشند.

وی اصحاب رسانه و مطبوعات در شهرستان ساوه را بعنوان الگویی در استان دانست و گفت : علیرغم نقدهایی که صورت می‌گیرد به تناسب در سطح استان، خبرنگاران و فعالان رسانه ای در ساوه علیرغم برخورداری از تجربیات لازم، از اخلاق حرفه ای نیز برخوردارند که الگویی برای استان است.

فرماندار ساوه تصریح کرد : در سطح شهرستان هرجا نیاز بود رسانه ها پای کار بودندو بعضا از مسئولین نیز جلو بوده اند.

وی افزود : در بحث پیشگیری و نقد بسیاری از مواردی که می‌توانست به وقوع جرم یا خسارت منجر شود توسط رسانه ها در شهرستان کنترل شده نشان دهنده تسلط رسانه ها بر موضوعات مختلف است

سرهنگ عیسی آبادی فرمانده انتظامی شهرستان نیز در این نشست به کاهش جرایم سایبری در ۴ ماهه نخست سالجاری نسبت با سال ۹۸ اشاره کرد و گفت : یکی از علل کاهش ۴۳ درصدی جرایم سایبری در ساوه ارتقا سواد و دانش رسانه ای و مجازی در سطح شهرستان است.

وی افزود : مردم در خصوص بسیاری از روش های کلاهبرداری آگاه شده اند و می‌توان با فرهنگ سازی بیشتر از این جرایم کاست.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی