افزایش ۳۱ درصدی آمار متوفیان ساوه در سه ماهه نخست نخست امسال نسبت به سال ۹۸ | ساوه نار سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳۰۸:۰۱:۵۰
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار به نقل از نارستان , معاون خدمات شهری و جانشین شهردار در ستاد مدیریت بحران شهرداری در این جلسه ضمن تشریح تصمیمات راهبردی اتخاذ شده در قرارگاه پدافند زیستی و لزوم آمادگی این ستاد، گفت: کارگروه تدفین یکی از مهم ترین و حساس ترین کارگروه های این ستاد است که وظیفه انتقال، تغسیل و تکفین متوفیان را بر عهده دارد.

محسن مددی ادامه داد: آنچه این روزها برای مردم شهر دغدغه ایجاد نموده ترس از بیماری کرونا ویروس است که گاها نگرانی مردم از این بیماری بیشتر از خود بیماری است لذا طبق دستور العمل های ابلاغ شده به منظور پیشگیری از این بیماری شهرداری ساوه ضمن اجرای دقیق پروتکل های بهداشتی در بخش های مختلف، اقدام به ضدعفونی نمودن مستمر سطح شهر نموده است.

وی اظهار داشت: پرسنل آرامستان شهرداری نیز این روزها به منظور عدم شیوع این بیماری با وجود آنکه خودشان در معرض خطر هستند، اجساد را با بالاترین شرایط استاندارد و پروتکل های بهداشتی تدفین، حمل و‌ دفن می نمایند.

مددی افزود: فعالیت این کارگروه به عنوان یکی از چهار کارگروه اصلی زیر مجموعه مدیریت بحران شهرداری ، پس از پایان بحران آغاز می‌شود بنابراین ضروری است با هماهنگی‌های انجام شده پیش از بحران اقدامات لازم در شرایط بحرانی به‌ موقع انجام شود.

سرپرست سازمان آرامستان و رئیس کارگروه تدفین نیز در این جلسه گفت: این کارگروه شامل ۷ عضو از نیروی انتظامی، اداره تبلیغات اسلامی، دانشگاه علوم پزشکی، اورژانس، اداره ثبت احوال، پزشکی قانونی و محیط زیست است .

هادی هنرمند اظهار داشت: کارگروه تدفین یکی از چهار گروه زیرمجموعه ستاد مدیریت بحران شهرداری است که وظایف کلی آن شامل جمع آوری و حمل اجساد از محل حادثه تا محل دفن، شناسایی، ثبت فوت و صدور جواز دفن، تغسیل، تکفین، برگزاری نماز میت و تدفین و تعیین محل تدفین می باشد .

وی در ادامه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در آرامستان بهشت رضوان شهرداری ساوه پرداخت و گفت: در سه ماهه نخست امسال شاهد افزایش ۳۱ درصدی آمار متوفیان نسبت به سه ماهه اول سال ۹۸ در این آرامستان هستیم.

سرپرست سازمان آرامستان و رئیس کارگروه تدفین افزود: شهرداری ساوه به منظور ارائه خدمات مطلوب به شهروندان و رضایت آنان در این واحد نسبت به خرید ۴ دستگاه خودرو آمبولانس حمل متوفی جهت تجهیز ناوگان حمل و نقل متوفی، احداث قبور پیش ساخته، خرید لوازم و تجهیزات مورد نیاز جهت تغسیل و تکفین متوفیان اقدام نموده است

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true
قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی