پاساژهای ساوه از لحاظ ایمنی ساختمانی و فنی ضعیف هستند | ساوه نار سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳۱۴:۵۸:۳۳
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

 محمدرضا برزگر به مناسبت فرارسیدن ۷ مهر روز آتش‌نشانی و خدمات ایمنی در گفت‌وگو با خبرنگار ساوه نار از وجود ۴ ایستگاه آتش نشانی در ساوه خبر داد و اظهار کرد: ۳ ایستگاه بصورت دو شیفت و یک ایستگاه بصورت سه شیفت در حال فعالیت هستند که مجموعا ۲۸ راننده، ۴۲ نیروی عملیاتی و ۸ نیروی ستادی مشغول به خدمات رسانی به شهروندان هستند.

وی افزود: آتش نشانی ساوه مجموعا ۱۵ خودرو در اختیار دارد که ۱۰ خودرو برای عملیات اطفا و ۵ خودروی دیگر نیز برای عملیات امداد و نجات مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

برزگر مجموع عملیات‌های انجام شده در شش ماهه نخست سال جاری را یک هزار و ۱۵۶ مورد عنوان کرد و گفت: از این میزان ماموریت ۷۴۰ مورد حریق، ۲۴۸ مورد امداد و نجات و ۱۶۸ مورد خدماتی بوده که جمعا ۵۴۲ ساعت نیروهای آتش نشانی در ماموریت بوده‌اند. 

رئیس آتش نشانی ساوه با اشاره به اینکه برخی از ناوگان مورد استفاده بیش از ۱۰ تا ۲۰ سال سن داشته و نیازمند نوسازی هستند گفت: برنامه‌هایی برای بهینه سازی خودروهای موجود پیش بینی شده و در دو سال اخیر نیز ۳ خودروی فرسوده اورهال و به چرخه عملیاتی برگشته‌اند.

برزگر امکانات آتش نشانی و خدمات ایمنی ساوه را در حدود ۷۰ درصد استانداردهای لازم دانست و تصریح کرد: امکانات ما به نسبت شهر و منطقه قابل قبول است اما نیازمند ارتقا و افزایش تجهیزات هستیم چراکه سازمان آتش نشانی بصورت مستقیم با جان و مال مردم ارتباط دارد و باید بهترین ابزار را در اختیار داشته باشد.

وی عنوان کرد: آتش نشانی ساوه حداقل به یک نردبان بلند برای ساختمان‌های چند طبقه نیاز دارد که خرید آن حدود ۳۰ میلیارد تومان هزینه دربر خواهد داشت که مستلزم اهتمام مسئولین شهرستان برای خرید و تجهیز آتش نشانی است. 

رئیس آتش نشانی ساوه از لزوم اخذ شناسنامه سلامت برای ساختمان‌های جدیدالاحداث توسط سازندگان خبر داد و خاطرنشان کرد: از اول مردادماه سال ۹۷ اخذ مجوز و شناسنامه سلامت برای همه ساختمان‌های جدید اجباری شده که این امر بدلیل فراهم شدن رعایت موارد ایمنی در ساختمان‌ها به کاهش آسیب‌های جانی و مالی کمک شایانی خواهد کرد.

برزگر گفت: متاسفانه قریب به ۹۰ درصد ساختمان‌هایی که از این تاریخ به قبل ساخته شده‌اند فاقد استانداردها و ایمنی لازم در برابر حوادث هستند که می‌تواند در مواقع خطر حوادث متعددی را به ساکنین تحمیل کند. 

وی همچنین به اجرای طرح آموزش خانه به خانه در ساختمان‌های ساوه اشاره داشت و افزود: ۹۰۰ آپارتمان ۴ طبقه و بیشتر در ساوه شناسایی شده‌اند که همکاران آتش نشانی با مراجعه واحد به واحد ضمن ارائه آموزش‌های لازم، راهکارهای رفع خطر و نکات ایمنی را به آنان گوشزد می‌کنند.

رئیس آتش نشانی ساوه در پاسخ به سوالی در خصوص ایمنی پاساژها و بازار ساوه گفت: پاساژهای ساوه خصوصا پاساژ رضا از لحاظ ایمنی ساختمانی و فنی ضعیف هستند لذا کسبه این پاساژ باید ضمن بهره مندی از خاموش کننده‌های استاندارد، نکات ایمنی در سیم کشی خصوصا استفاده از وسایل گرمایشی را به خوبی رعایت کنند. 

برزگر ادامه داد: بازار ساوه نیز به دلیل فرسوده شدن و مستهلک بودن نه تنها از لحاظ آتش سوزی بلکه از لحاظ ریزش نیز ممکن است در وضعیت خطرناکی قرار گیرد که نیازاست قبل از وقوع هرگونه حادثه‌ای نسبت به ایمنی سازی تا حد ممکن اقدام شود.

وی  به تقویت نیروهای عملیاتی آتش نشانی ساوه و بهره گیری تمام و کمال از جوانان تاکید و اظهار کرد: در سال‌های اخیر تمام نیروهای آتش نشانی ساوه از اقشار جوان و بصورت آموزش دیده جذب شده‌اند و با برگزاری تست‌های مختلف آمادگی خود را برای هر نوع حادثه‌ای بالا برده‌اند. 

بزرگر گفت: طی دو سال اخیر بالغ بر ۲۰ کلاس تخصصی با استفاده از مدرسین بین المللی و ملی برای ارتقا سطح آتش نشانان ساوجی برگزار شده همچنین آموزش های ضمن خدمت، تمرینات ورزشی و مانور نیز دائما در حال انجام است.

وی همچنین به کمبود نیروی عملیاتی و ایستگاه آتش نشانی در ساوه اشاره داشت و عنوان کرد: طبق استانداردها به ازای هر ۵۰ هزار نفر ۱ ایستگاه آتش نشانی نیاز است لذا آتش نشانی ساوه نیازمند ۱ ایستگاه جدید و حدود ۳۵ نیروی عملیاتی است تا بتواند در سریعترین زمان ممکن در حوادت حضور یابد. 

برزگر استاندارد رسیدن به حوادث را ۳ دقیقه اعلام و بیان کرد: اخیرا ترافیک شهری در ساوه رو به افزایش است که ممکن است در زمان رسیدن نیروها به حوادث تاثیرگذار باشد اما خوشبختانه با حذف تعداد زیادی دست انداز و فرهنگ سازی بین مردم در خصوص بازکردن مسیر برای نیروهای امدادی، تقریبا در رسیدن به حوادث نزدیک به استاندارد هستیم.

این مقام مسئول همچنین از راه اندازی نرم افزار جامع آتش نشانی ساوه برای اولین بار در استان خبر داد و گفت: تمام اطلاعات ایستگاه های آتش نشانی ساوه بصورت برخط در این سامانه ثبت می‌شود که این امر موجب سهولت در استخراج اطلاعات و پایش نیروها شده است.

وی رژه خودروهای آتش نشانی، گلباران مزار شهدا، برگزاری مسابقات ورزشی بین پرسنل را بخشی از برنامه های این سازمان در روز آتش‌نشانی عنوان کرد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی