پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۷۰ هزار تن انار در ساوه | ساوه نار جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳۲۰:۴۰:۳۵
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , حسن شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساوه، با اشاره به آغاز کشت پاییزه در سطح شهرستان ساوه اظهار کرد: امسال بیش از ۷۰۰ هکتار زیر کشت کلزا و در مجموع ۶۵ درصد از ۲۶ هزار هکتار مزارع دیم شهرستان زیرکشت رفته است.

وی بیان کرد: بیش از ۳۵۰۰ هکتار گندم و جو پاییزه در شهرستان ساوه کشت شده که در همین راستا انواع نهاده‌ها و کود در بین کشاورزان توزیع شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساوه تصریح کرد: ۱۲۰۰ تن بذر گندم آبی، ۸۰۰ تن بذر گندم دیم و ۲۷۰۰ تن انواع کود که عمدتا ازت بوده، به منظور کشت پاییزه توزیع شد.

شریفی ادامه داد: ۳۲۰۰ هکتار زیر کشت پسته بوده که ۲۲۰۰ هکتار آن به صرفه اقتصادی رسیده و متوسط عملکرد در هر هکتار ۱۲۰۰ کیلو پسته خشک است.

وی عنوان کرد: عملیات برداشت پسته در شهرستان ساوه در حال پایان بوده و پیش‌بینی می‌شود ۲۶۰۰ تن پسته برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساوه گفت: با توجه به کیفیت مطلوب پسته، این محصول عمدتا صادرات می‌شود در حالی که ۱۲ باب کارخانه برداشت و فرآورده پسته را انجام می‌دهند.

شریفی خاطرنشان کرد: برداشت انار در شهرستان ساوه از ۲۵ مهر ماه آغاز تا اواخر آبان ماه ادامه دارد که امسال بیش از ۱۷۰ هزار تن انار از باغات شهرستان برداشت خواهد شد.

وی گفت: با توجه به افزایش سطح زیر کشت ذرت در زمینه تامین چاپر برداشت در شهرستان مشکل داریم و ۹ دستگاه چاپر پاسخگوی نیست.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی