طرح وقف مشارکتی در ساوه رونمایی شد | ساوه نار شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳۱۸:۲۸:۵۵
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساوه در آیین رونمایی از این طرح بر لزوم فرهنگ‌سازی در خصوص سنت حسنه وقف اشاره کرد و گفت: سنت حسنه وقف یک گذشته خیلی دور در تاریخ اسلام داشته لذا باید بتوانیم علاوه بر احیاء آن، مردم و خیران را با وقف متناسب با نیازهای روز جامعه آشنا کنیم.

حجت‌الاسلام عطااللهی افزود: در گذشته وقف‌ها بیشتر به سمت برگزاری عزاداری برای حضرت اباعبدالله بوده چراکه رژیم شاهنشاهی در برگزاری این مراسمات ممانعت ایجاد می‌کرده اما امروز می‌بینیم که نیاز به وقف در زمینه‌های تحصیلی، پزشکی، معیشتی و بهداشتی بیشتر احساس می‌شود.

وی تصریح کرد: در جامعه امروز که وضعیت مردم به گونه‌ای است که شاید املاک و مستقلات آن‌چنانی ندارند و زندگی‌ها در یک آپارتمان خلاصه می‌شود، طرح وقف مشارکتی فرصت مناسبی است تا علاقه‌مندان به مشارکت در این سنت حسنه بتوانند به نیات خیر خود دست یابند.

رئیس اداره اوقاف شهرستان ساوه گفت: در این طرح هرکسی که مایل است می‌تواند با پرداخت ارزش ریالی سهام مورد نظر آن موقوفه یا کار خیر در این سنت حسنه شریک شود و با تجمیع این سهم‌ها موقوفه مورد نظر خریداری و در نیت مورد نظر خود مورد استفاده قرار گیرد.

عطااللهی همچنین به تهیه و توزیع ۱۵۰ سبد کالا در حاشیه این مراسم اشاره داشت و گفت: بنا بر تصمیم اتخاذ شده قرار است بالغ‌بر ۸۰۰ سبد کالا به ارزش ۲۵۰ هزار تومان به ازای هر سبد در بین جامعه هدف توزیع شود که بخشی از آن تاکنون عملیاتی شده و مابقی نیز طی روزهای جاری توزیع خواهد شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی