پوشش بیش از ۸۴ هزار نفری بیمه سلامت در شهرستان | ساوه نار سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳۱۰:۲۹:۵۴
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

احمد مردانی در گفتگو با پایگاه خبری ساوه نار جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت را ۸۴ هزار و ۴۶۷ نفر در شهرستان های ساوه و زرندیه عنوان کرد و گفت : از این تعداد بیمه شده ۱۱ هزار و ۶۰۵ نفر کارمند , ۳ هزار و ۷۷۱ نفر خانواده شهدا , جانبازان و طلاب و یک هزار و ۶۱۱ نفر نیز از مددجویان کمیته امداد هستند .

وی افزود : در بخش روستایی ۴۲ هزار و ۹۰۸ نفر , اتباع یک هزار و ۹۰۵ نفر و در بیمه سلامت همگانی نیز ۲۲ هزار و ۶۶۷ نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند .

رئیس بیمه سلامت شهرستان ساوه در پاسخ به سوالی در خصوص تامین هزینه بیماران کرونایی گفت : از اول فروردین ماه سالجاری تا پایان مردادماه بالغ بر ۱۱ میلیارد ریال برای ۲۸۴ مورد بار مراجعه بیماران کرونایی دارای دفترچه بیمه سلامت به بیمارستان های شهید مدرس , شهید چمران ساوه و امام رضا(ع) زرندیه هزینه شده که این میزان ۲۳ درصد هزینه های کل بستری و بستری موقت میباشد .

مردانی تصریح کرد : شیوع بیماری کرونا و تحمیل هزینه های سنگین برای سیستم درمان کشور الزام رعایت پروتکل های بهداشتی و لزوم نهادینه کردن فرهنگ پیشگیری را بیش از پیش یادآوری میکند.

وی در ادامه مراکز و پزشکان طرف قرارداد با بیمه سلامت در دو شهرستان را مورد عنوان کرد و افزود : ۳ بیمارستان دولتی , ۲ بیمارستان خصوصی , ۱ مرکز جراحی محدود , ۹ آزمایشگاه , ۳۰ داروخانه , ۷ درمانگاه , ۵ رادیولوژی و ۶ فیزیوتراپی , ۳۷ پزشک عمومی و متخصص , ۴ شبکه بهداشت و درمان روستایی و شهری , ۴ مرکز ترک اعتیاد و ۱۷ درمانگاه روستایی این مراکز را شامل میشوند .

رئیس بیمه سلامت شهرستان اشاره ای به اجرای طرح نسخه الکترونیکی کرد و گفت : از خردادماه سالجاری طرح نسخه نویسی الکترونیکی همزمان با سراسر کشور در ساوه نیز آغاز شد که در حال حاضر ۹۰ درصد مطب های خصوصی و عمومی , ۶۰ درصد داروخانه ها , ۷۰ درصد آزمایشگاه ها و تصویربرداری های سطح دو شهرستان از این روش بهره برده و استفاده کرده اند.

احمد مردانی با تاکید بر اینکه برای رسیدن به اهداف سازمان نیازمند تعامل بیشتر پزشکان هستیم افزود : شروع نسخه نویسی الکترونیکی با پزشکان است بنابراین چنانچه این امر بصورت کامل اجرایی شود علاوه بر کاهش بار مراجعات و مصرف دارو , سایر هزینه ها را نیز کاهش میدهد و رسیدگی به بیماران در پرونده الکترونیکی سلامت را تسریع میکند.

وی همچنین خاطر نشان کرد که پرونده بیماران بستری در بیمارستان های دولتی صد در صد بصورت الکترونیکی ارسال میشود اما در بیمارستان های خصوصی که این میزان در حدود ۱۰ درصد است تا پایان آبان ماه فرصت داده شده که نسبت به این امر اهتمام بیشتری کنند.

مردانی با تاکید بر اینکه سیستم ارجاع الکترونیک روستایی تنها در شهرستان ساوه اجرایی شده افزود : مزایای اجرای این طرح این است که اطلاعات بیمار در سیستم سیب بصورت الکترونیک به بیمارستان و متخصصین مربوطه ارجاع میشود که این امر در بیشتر شهرهای کشور بصورت دستی انجام میشود.

وی در ادامه به اجرای طرح ارزیابی وسع بر اساس برنامه ششم توسعه در خصوص اهدای دفترچه به بیمه شدگان از پاییز سال گذشته اشاره کرد و گفت : در این طرح بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی به سه دسته معاف از پرداخت , ۵۰ درصد حق بیمه و ۱۰۰ درصد حق بیمه تقسیم میشوند که این بررسی ها توسط وزارت رفاه انجام میشود ضمن اینکه شهروندان میتوانند برای اعتراض به ارزیابی وسع و درخواست تجدید نظر با شماره ۱۶۶۶ تماس حاصل نمایند .

رئیس بیمه سلامت شهرستان از تعیین سقف معین برای ارائه خدمات به بیمه شدگان سلامت اشاره کرد و گفت : برای جلوگیری از افزایش بدهی ها به مراکز طرف قرارداد , سقف معینی برای ارائه خدمت به دارندگان دفترچه سلامت در نظر گرفته شده است که با اجرای آن بودجه پیش بینی شده به درستی و در سریع ترین زمان ممکن بین این مراکز توزیع خواهد شد ضمن اینکه برای موارد اورژانسی مجوزهایی برای ارائه خدمات بیشتر از سقف معین داده شده است.

وی پرداخت هزینه های درمان بیمه سلامت در سال گذشته را بیش از ۲۸ میلیارد تومان در دو شهرستان ساوه و زرندیه عنوان کرد و گفت : در سال ۹۸ در بخش روستایی ۱۰ میلیارد تومان , بابت بستری و بیماران سرپایی ۱۸ میلیارد تومان و ۳۷۰ میلیون تومان نیز خسارت های متفقره پرداخت شده که این میزان برای ۲۴۱ هزار . ۵۲۵ بار مراجعه صورت پذیرفته است

وی در پایان خواستار تعامل و همدلی و هماهنگی بیشتری بین بیمه سلامت و مراکز و موسسات طرف قرارداد برای ارائه خدمات بهتر و شایسته تر به مردم شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی