اعمال محدودیت ها با در نظر گرفتن همه جوانب اجرایی شود | ساوه نار جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳۱۵:۴۲:۱۵
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در این جلسه با تاکید بر اینکه این پیش آمد نه فقط در ایران بلکه در سراسر جهان مشکلاتی را برای عموم مردم ایجاد کرده است گفت : این حوادث و مشابه آن لزوم همکاری و تعامل را بین مردم و دستگاه ها بیش از گذشته یادآور میشود و تنها راه عبور از این بیماری نیز دست به دست هم دادن و انسجام خواهد بود .

رئیس قرارگاه جهاد و سلامت و بهداشت شهرستان ساوه هدف از تشکیل قرارگاه های مختلف را تقسیم وظایف و کمک به کادر درمان دانست و افزود : با همه اقداماتی که تا امروز انجام شده و مجاهدتی که کادر درمان و بهداشت انجام داده اند همچنان در بحث شیوع کرونا مشکل داریم که یکی از دلایل آن مشکل فرهنگی و تبلیغی است.

وی با اشاره به اینکه برخی از مردم هنوز شیوع بیماری کرونا را باور ندارند گفت : این قرارگاه با محوریت مساجد با کمک به دولت و خدمت به مردم با انسجام دینی و ملی تلاش میکند تا در کنار کادر درمان جامعه را از این بحران عبور دهد و در واقع با تلاش برای جلوگیری از ابتلای مردم به این بیماری, باری را از دوش کادر درمان بردارد .

حجت الاسلام حسینی بر لزوم ایجاد محدودیت ها با درنظر گرفتن همه جوانب و انجام کار کارشناسی شد و عنوان کرد : گاهی تصمیماتی اتخاذ میشود که غیراجرایی است , اگر برخی تصمیمات نظارت را بهمراه نداشته باشد و صف بندی و اعمال سلیقه های شخصی در آن دخیل باشد قطعا موفقیتی بدنبال نخواهد داشت.

رئیس قرارگاه جهاد و سلامت و بهداشت شهرستان ساوه با تاکید بر اینکه اتخاذ تصمیمات باید مبتنی بر منطق و با اقناع عمومی همراه باشد تصریح کرد : اگر قوانین تبعیض آمیز باشد مردم گلایه خواهند داشت و اگر محدودیتی قراراست برای جایی اتخاذ شود باید در همه نقاط شهر انجام شود و فقط معطوف به مراکز اصلی شهر نباشد.

وی اعتماد عمومی را مهمترین سرمایه دانست و گفت : در این شرایط اقتصادی برخی از کسبه مشکلات فراوانی را دارند لذا در این قرارگاه ها هم باید حرف مردم و کسبه به درستی شنیده شود و ضمن اتخاد تصمیمات صحیح جامعه را برای اجرای آن به خوبی آماده کرد .

حسینی همچنین با دعوت از مواکب حسینی برای حضور در میدان مبارزه با کرونا , خطاب به مسئولان شهرستان گفت که با مردم باید بصورت مردمی و دوسویه برخورد کرد و اعمال دستورات حاکمیتی ممکن است در اجرای این تصمیمات خلل ایجاد کند

معاون استاندار و فرماندار ساوه نیز در حاشیه این نشست فصل الخطاب اقدامات را سخنان مقام معظم رهبری بر لازم الاجرا بودن تصمیمات قرارگاه زیستی دانست و گفت : کسی نباید مصوبات این قرارگاه را به نفع خود یا ضرر دیگری تفسیر کند چراکه این تصمیمات کارشناسی بوده و سلیقه ای اعمال نخواهد شد.

علی میرزایی با تاکید بر لازم الاجرا بودن مصوبات ابلاغی گفت : اگر در جامعه ای نود درصد افراد پروتکل ها را رعایت کنند و ده درصد از این موارد سرپیچی کنند ممکن است همان تعداد کل جامعه را درگیر کنند بنابراین ایجاد محدودیت ها برای کاهش درگیری مردم به این بیماری است.

وی با اشاره به نامه روسای دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور به وزیر بهداشت برای تعطیلی دو هفته ای در کشور گفت : متاسفانه با رصد صورت گرفته در شهر مشاهده شده که حجم افرادی که تردد غیرضروری داشته بو با خودرو در مراکز اصلی شهر تردد میکنند زیاد است بنابراین ناچار شدیم در مرکز شهر برخی محدودیت های تردد را اعمال کنیم .

فرماندار ساوه یکی از مهم ترین راه ها برای کنترل و پیشگیری از این بیماری را فراهم کردن انضباط اجتماعی در جامعه دانست و گفت : باید با فرهنگ سازی به مبارزه با این بیماری بریم در غیر اینصورت کرونا خسارت های غیرقابل جبرانی را به جامعه تحمیل خواهد کرد .

میرزایی بیشترین افراد درگیر این بیماری را افراد خانه دار عنوان کرد و افزود : شهروندان عزیز باید توجه داشته باشند که حضور در مراکز خرید شلوغ , شرکت در مراسمات و خصوصا تجمعاتی مثل ختم , دورهمی های خانوادگی و عدم استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی از علل شایع گسترش این بیماری بوده است که این نکته را گوشزد میکند تا با حساسیت بیشتری به این موضوع توجه کنیم.

سرهنگ عیسی آبادی فرمانده انتظامی شهرستان ساوه نیز از اجرای مصوبات جدید ستاد ملی کرونا از ۲۰ آبان ماه خبر داد و گفت : با ابلاغ ستاد ملی کرونا مبنی بر ممنوعیت فعالیت اصناف از ساعت ۱۸ و تردد خودروها از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح فردا به مدت یک ماه , نیروی انتظامی با تعامل با سایر دستگاه های مربوطه نظارت های خود را بیشتر خواهد کرد .

وی گفت : گروه ها و تیم های نظارتی مشخص شده اند که از فردا با تشدید بازرسی ها بر این دستورات نظارت خواهد داشت لذا کسبه و اصناف عزیز با رعایت دستورالعمل ابلاغی ضمن همکاری با نهادهای مسئول از پلمب واحد صنفی خود جلوگیری کنند تا دچار مشکلات بعدی نشوند.

فرمانده انتظامی شهرستان تصریح کرد : همچنین از ساعت ۲۱ روز ۲۰ آبان ماه تا ساعت ۴ صبح به مدت یک ماه تردد وسایل نقلیه ممنوع خواهد بود که با حضور ماموران و استفاده از دوربین های موجود پایش سطح شهر انجام خواهد شد و طبق قانون با متخلفان برخورد لازم صورت خواهد پذیرفت.

جانشین معاون درمان دانشکده علوم پزشکی ساوه نیز با تاکید بر اینکه کرونا به کسی رحم نمیکند گفت : اگر وضعیت جامعه به همین روال باشد باید تا موج سی ام این بیماری نیز پیش برویم لذا اعمال محدودیت ها باید به درستی و با نظارت جدی انجام شود .

دکتر رضا نظری افزود : در مهرماه سالجاری با افزایش بیمار یابی بالغ بر ۳ هزار بیمار کرونا مثبت در حوزه دانشکده شناسایی شد که این اقدام کمک شایانی به جلوگیری از گسترش بیشتر این ویروس در سطح جامعه داشته است .

وی با تاکید بر لزوم کنترل رفت و آمد بیماران کرونا مثبت در طول مدت درمان و قرنطینه خانگی گفت : باید با استفاده از ظرفیت مراکزی مثل مساجد و حسینیه ها این بیماران را در مکان مشخص کنترل کنیم چراکه ممکن است با خارج شدن فرد از قرنطینه خانگی یا از طریق همراهان بیمار این مریضی با سایر شهروندان نیز منتقل شود

در ادامه این نشست روسای برخی ادارات و دستگاه ها نیز به بیان نقطه نظرات خود پرداختند

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی