صادرات ۱۳۵ میلیون دلاری کالا از گمرک ساوه | ساوه نار چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳۲۳:۴۷:۱۲
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , فرامرز امیدی با اعلام این خبر گفت: در ۹ ماهه نخست سال جاری  ۵۴۹ هزار و ۶۳۰  تن انواع کالا به ارزش ۱۳۵ میلیون و ۴۶۰ هزار دلار از گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه به بیش از ۵۰ کشور  صادر شده است.

 وی به بیان عمده کالاهای صادر شده از این گمرک اشاره کرد و افزود: عمده کالاهای صادر شده از این گمرک طی این مدت هیدروکربن سبک و سنگین، کاشی و سرامیک، گچ و سیمان، انواع شیشه،آبمیوه و رانی، محصولات پلاستیکی، کاغذ و مقوا، مصنوعات ریخته گری،  حلال و تینر، بیسکویت و… بوده است.

مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه با تاکید بر اینکه طی این مدت کشورهای افغانستان، عراق، پاکستان، ترکیه و قزاقستان ۵ کشور عمده خریداران کالاهای ایرانی از طریق این گمرک بودند، تصریح کرد:میزان واردات قطعی این گمرک طی این مدت مقدار ۸۱ هزار و ۴۷۴  تن انواع کالا به ارزش ۲۱۵ میلیون و ۳۸۸ هزار دلار بوده که از بیش از ۳۵ کشور جهان وارد کشور شده است.

 امیدی افزود: عمده این کالای وارداتی اقلام سرمایه‌ای، واسطه‌ای، ماشین الات و تجهیزات خط تولید، مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی مستقر در شهرک صنعتی کاوه از قبیل خمیر کاغذ، پوره ، کنستانتره، کویل آلومینیوم، مواد پلاستیکی و اشیاء ساخته شده از این مواد، چدن و آهن، پاکت آبمیوه، آب میوه، شیشه و مصنوعات شیشه‌ای ، محصولات شیمیایی آلی، ماشین آلات و تجهیزات خط تولید … بوده‌اند.

وی همچنین خاطر نشان کرد که این کالاها عمدتا از کشورهای امارات متحده عربی، ترکیه، عراق، چین، آلمان، هند، کره جنوبی، ایتالیا و …از طریق این گمرک به کشورمان وارد  شدهاند.

مدیر گمرک منطقه ویژه کاوه بیان کرد: در این مدت  مقدار ۱۱۴ هزار و ۵۲۰ تن کالا به ارزش ارزی  354 میلیون دلار بصورت ترانزیت خارجی واصل گردیده که بیشتر تجهیزات، ماشین الات و مواد اولیه شرکتهای تولیدی و  واحدهای تولیدی شهر صنعتی کاوه و در حال تاسیس یا مستقر در منطقه ویژه اقتصادی کاوه بوده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی