اختصاص ۱۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به صنایع استان مرکزی | ساوه نار شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳۱۶:۴۶:۵۲
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , سعید جعفری کرهرودی در حاشیه سفر به ساوه در جمع خبرنگاران گفت : در خصوص حمایت از صنایع در حوزه سازمان صمت در استان امسال بودجه ای تخصیص یافت که علیرغم تاخیر در دریافت آن در حال جمع آوری اطلاعات شرکت ها برای معرفی به بانک هستیم.

وی افزود : ۱۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به شرکت ها تخصیص خواهیم داد که این میزان در سال گذشته ۲ هزار میلیارد تومان بوده که در این قالبی و تبصره ۱۸ به شرکت ها اختصاص داده شد .

رئیس اداره صمت استان با اشاره به فعالیت ۱۵۰ شرکت دانش بنیان در استان مرکزی افزود : در حال حاضر بالغ بر ۷۰ شرکت تحقیق و توسعه در استان مرکزی فعالیت دارند که با توجه به شرایط تحریمی این میزان در حال افزایش است .

جعفری کرهرودی با تاکید بر اینکه صنعتگران استان شرایط سخت تحریم را به فرصت تبدیل کرده اند تصریح کرد : بخش عمده ای از محصولات وارداتی با همت صنعتگران استان در داخل کشور تولید میشود که همین امر تا امروز موجب صرفه جویی ۱۷۸ میلیون دلاری از محل تولیدات داخلی در استان شده است .

این مقام مسئول با اشاره به تامین مواد اولیه برخی شرکت ها از حوزه معادن افزود : در حال حاضر در استان مرکزی ۶۰۵ معدن پروانه دار در حال فعالیت هستند که به واسطه بحث جهش تولید از ابتدای سالجاری تاکنون ۶۷ معدنی غیرفعال در سال گذشته را به چرخه فعالیت بازگردانده ایم.

وی افزود : همکاران ما در اداره صمت در تلاش هستند که با معادن و صنایعی که به هر دلیل نیمه فعال یا متوقف هستند ارتباط بگیرند و با استخراج عوامل تعطیلی این واحدها به فعالیت مجدد آنها کمک کنند.

جعفری کرهرودی بخش مهمی از توقف فعالیت صنایع و معادن را مشکلات مالی و بازار و یا عدم تامین مواد اولیه دانست و گفت : با ایجاد کلینیک عارضه یابی در استان دلایل توقف فعالیت صنایع و معادن را بررسی میکنیم و تلاش میکنیم با توجه به اهداف تعیین شده امسال حدود ۱۰۰ معدن پروانه دار و ۷۰ شرکت متوقف شده را به چرخه تولید و فعالیت بازگردانیم.

رئیس اداره صمت استان در پاسخ به سوالی در خصوص میزان اشتغال در استان گفت : فعالیت ۶۰۰ معدن در استان برای ۱۰ هزار نفر , فعالیت ۲۷۶۰ شرکت صنعتی برای ۱۵۰ هزار نفر و وجود بیش از ۶۰ هزار واحد صنفی نیز برای ۵۰۰ هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است .

وی با تاکید بر اینکه مشکل بیکاری در استان مرکزی نسبت به سایر استان ها کمتر است عنوان کرد : جزء اولین استان ها در زمینه فراهم کردن اشتغال هستیم و با اختلاف ۵ درصدی نسبت به نرم کشوری در شرایط بهتری نسبت به سایر استان ها در این زمینه قرار داریم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی