بعد از انقلاب در ساوه بیمارستان دولتی ساخته نشده / با این روند بیمارستان تا ده سال آینده ساخته نخواهد شد | ساوه نار شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳۱۶:۳۰:۴۲
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه , حجت الاسلام محمد سبزی در حاشیه بازدید رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از پروژه ساخت بیمارستان ۲۵۰ تخت خوابی و پردیس دانشکده علوم پزشکی ساوه با اشاره به کوتاهی در این حوزه در ساوه و زرندیه گفت : متاسفانه در ساوه و بعد از انقلاب هیچ بیمارستان دولتی تاسیس نشده و مشکلاتی را برای مردم این شهر بوجود آورده است .

وی افزود : بیمارستان ۲۵۰ تخت خوابی نیز علیرغم شروع به ساخت و پیگیری های صورت گرفته تنها ۴ میلیارد تومان بودجه برایش صرف شده که با این مبلغ عملا کار خاصی نمیتوان صورت داد .

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس از کمک ده میلیاردی خیرین در ساخت پردیس دانشکده پرستاری ساوه خبر داد و در ادامه گفت : طبق قانون در صورتی که برای ساخت مراکز آموزشی ۵۰ درصد هزینه توسط خیرین انجام شود دولت موظف است مابقی آن را تققبل کند که به جد پیگیر این موضوع هستیم.

وی به پیشرفت ۶۰ درصدی ساخت این پردیس اشاره داشت و عنوان کرد : قول هایی از سوی وزارت بهداشت برای تجهیز این پردیس داده شده اما از وزارت بهداشت میخواهیم برای تکمیل این پروژه نیز اقداماتی را صورت دهد.

حجت الاسلام سبزی تردد روزانه دانشجویان دانشکده علوم پزشکی ساوه از شهر صنعتی به ساوه را خطرآفرین دانست و گفت : در صورتی که اماکنی مانند سایت قدیم دانشگاه آزاد که در حال فرسوده شدن است در اختیار این افراد قرار بگیرد بخشی از مشکل فضا در این حوزه مرتفع خواهد شد

رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه نیز پروژه ساخت پردیس دانشکده علوم پزشکی را یکی از پروژه های خیر ساز شهرستان دانست و گفت : امروز نیز با حضور رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس پایگاه امداد جاده ای در زاویه افتتاح شد ضمن اینکه در کیلومتر ۴۷ اتوبان ساوه – همدان نیز قول ایجاد یک پایگاه داده شده که جانمایی صورت گرفته و امیدواریم با کمک مجمع خیرین وارد فاز احداث شود .

دکتر مهدی مصری افزود : در سایر حوزه ها نیز خیرین گرانقدر کمک های خوبی داشته اند اما ما نباید نگاهمان تنها به کمک خیرین با مبالغ بالا باشد چراکه همه مردم میتوانند در حد توان به حساب مجمع خیرین سلامت کمک های خود را واریز کنند چراکه همین کمک های کم هم میتواند باعث تجمیع و جلو بردن پروژه ها میشود .

وی با اشاره به کم بودن توان دولت در تزریق بودجه اضافه کرد : اگر پروژه بیمارستان جدید ساوه با همین شیوه ادامه یابد ۱۰ سال برای ساختش زمان نیاز است اما امیدواریم با تغییر کاربری و واگذاری زمین های دانشکده و همچنین کمک خیرین هرچه زودتر این بیمارستان را وارد فاز خدماتی کنیم.

مصری مجموع کمک های خیرین در ساوه و زرندیه از سال ۹۵ تاکنون را ۱۵ میلیارد تومان دانست و افزود : بر اساس برآورد سال ۹۷ ساخت بیمارستان جدید در ساوه ۲۷۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت که باتوجه به تورم صورت گرفته این رقم به ۵۰۰ میلیارد تومان نیز خواهد رسید .

رئیس دانشکده علوم پزشکی در ادامه به تغییر وضعیت ساوه به کم خطر و آبی از ۴ بهمن ماه اشاره داشت و خاطرنشان کرد : یکی از نگرانی های ما این است که نتوانیم از این وضعیت مراقبل کنیم و عادی انگاری صورت بگیرد که همین عادی انگاری ما را به پیک های بعدی سوق خواهد داد .

مصری گفت : پیک چهارم شرایط خاصی دارد بخصوص اینکه جهش های مختلفی ممکن است داشته باشد و خطرش از پیک های قبلی بالاتر باشد لذا از مردم میخواهیم با رعایت نکات بهداشتی کادر درمان را بیشتر از قبل یاری کنند.

وی به کم شدن استفاده مردم از ماسک در روزهای اخیر نیز اشاره داشت و گفت : همین کم کردن نکات بهداشتی باعث برخی عفونت های آنفولانزایی شده اما خوشبختانه تعدادش کم است و با پیک آنفولانزایی مواجه نشده ایم لذا باید زدن ماسک و رعایت نکات بهداشتی ادامه یابد تا به عفونت های آنفولانزایی مبتلا نشویم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی