از هیچ نام و حزبی در انتخابات حمایت نمیکنم / برخورد با فساد خط قرمز ندارد | ساوه نار پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳۰۵:۵۹:۱۶
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه های امروز نماز جمعه این شهر شایسته سالاری را مقتضای تقوای سیاسی و اجتماعی دانست و گفت : این یک قاعده عقلایی است که فردی که در نظام اسلامی، سمتی قبول می کند می بایست از تمامی افراد جامعه اصلح باشد لذا اگر فردی می داند در بین افراد جامعه شخصی شایسته تر از او جهت احراز منصبی وجود دارد، حق ندارد خود را داوطلب آن نموده بلکه لازم است او را در احراز آن سِمَت بر خود مقدم دارد .

وی اضافه کرد : درغیر این صورت آن شخص و یا کسی که او را منصوب کرده، خائن به خداوند، پیامبر(ص) و همه مسلمانان خواهد بود ضمن اینکه در این زمینه روایات متعددی نیز وجود دارد .

امام جمعه ساوه با اشاره حاکمیت قانون و لزوم تبعیت همه از قانون گفت : قانون عنصر قوام و پایداری جامعه است که رعایت آن موجب نظم و آرامش در جامعه است و طبق آمارهای بین المللی و تحقیقات داخلی میزان قانون گرایی در ایران پایین است.

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد : مسئولان کشور نیز به بیش از حد بودن قانون گریزی در دستگاهها و نظام اداری ایران اذعان دارند و آن را به عنوان یک آسیب مهم قلمداد میکنند.

خطیب نماز جمعه ساوه با تاکید بر اینکه قانون پیش شرط توسعه در جوامع است گفت : قانون‌گرایی باید به یک فرهنگ عمومی در جامعه تبدیل شود تا بتوان جامعه را در مسیر پیشرفت خود در همه جنبه‌ها هدایت و حمایت کرد چراکه یکی از عوامل پیشرفت جوامع توسعه یافته وجود قوانین مدون، شفاف و صریح است.

وی عنوان کرد : قانون گریزی نوعی جهت گیری نسبت به هنجارهای قانونی جامعه است که منجر به کجروی یا انحراف از قوانین می شود , بی انضباطی اجتماعی و عدم تقید به اجرای قانون بیش از حد متعارف شده است.

امام جمعه ساوه با تاکید بر اینکه کسی نباید از مفسد دفاع کند چراکه دفاع از مفسد، رضایت به تداوم فساد است گفت : دادگاه و دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران کسی را برای مبارزه با فساد احضار نمیکند، بلکه متهم به فساد را محاکمه و در صورت اثابت جرم مجازات می کند.

حسینی افزود : بخاطر مجازات مفسد هیچکس نباید هیاهو راه بیندازد و یا مانع اجرای قانون شود و یا در برابر مامور قانون ایستادگی کند و یا به او اهانت کند سیلی زدن به مامور قانون، سیلی زدن به خود قانون است البته برخی بزرگنمایی ها هدفمند و برای تخریب نهادهای انقلابی است همان ها که در حوادث مشابه هم حزبی های خود سکوت میکردند. اما چرا بهانه به دست آنها باید داد.

خطیب نماز جمعه ساوه مبارزه با مفاسد اقتصادی را بدون خط قرمز دانست و عنوان کرد : دولتمردان و وابستگان آنها، هر مقامی با هر جایگاهی که فساد کرد باید به آن رسیدگی کرد , نه از عصبانیت کسی واهمه ای داشته باشیم نه از هوچیگیری و نه غوغاسالاری لذا این محاکمه ها باید ادامه داشته باشد و علنی هم باشد.

وی با بیان اینک نکته که در مبارزه با فساد نباید نگران آدرس غلط دادن یا هوچی گری و جنگ روانی بعضی ها برای حاشیه سازی بود افزود : نان بعضی ها در داد و بیداد و تلاش برای دوقطبی سازی و اجرا نشدن قانون و فرار از محاکمه است.

امام جمعه ساوه در ادامه با تاکید بر اینکه تا همه تحریم های برجامی را بر نداشتند هیچ مذاکره ای صورت نمیگیرد گفت : وضعیت کنونی [خروج ترامپ از برجام و بازگشت تحریم‌ها]، دستاورد سیاست خارجی تسلیم طلبان و تیم مذاکرات خوش بینانه به آمریکاست؛ تیمی که به هشدارها درباره عدم اعتماد به آمریکا توجهی نکرد لذا امروز برگ برنده در دست حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است که گفته بود به آمریکا نباید اعتماد کرد.

وی به مهمترین وظیفه مجلس برای رفع مشکلات اقتصادی در بودجه ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت : افزایش درآمد و کاهش هزینه دولت با حذف رانت گروههای خاص , افزایش درآمدهای مالیات بدون ایجاد فشار به مردم , حمایت از معیشت مردم و بخش تولید , کاهش وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی و افزایش شفافیت بودجه پنج محوری است که مجلس میتواند مشکلات مردم گام های بلندی بردارد .

حجت الاسلام حسینی در ادامه خطاب به مسئولان مسئولان گفت : بجای دعوای انتخاباتی و جناحی یک فکری برای گرانی و تورم کالاها بکنید وقتی مسئولان مشغول دعوای بی حاصل هستند کاسبان بی رحم احساس رهاشدگی میکنند لذا قیمت دلار میاد پایین اما قیمت اجناس میره بالا؛ این افزایش قیمت ها چه توجیهی دارد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه در انتخابات نه لیست خواهم داد و نه از کسی حمایت خواهم کرد گفت : گرچه برخی ها به من فشار میآورند برای صف بندی های سیاسی و انتخاباتی. اما بنده ورود نخواهم کرد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی