با رفع کامل و فوری تحریم ها برجام قابل تداوم است | ساوه نار سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳۲۰:۰۹:۴۱
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه های امروز نماز جمعه این شهر با اشاره به فرارسیدن چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت : انقلاب اسلامی ایران به لحاظ مبانی نظری، ایدئولوژیک و در مقایسه با سایر انقلابها برخوردار از گفتمانی خاص به نام اسلامگرایی است.

وی افزود : وقوع انقلاب اسلامی ایران در اواخر قرن بیستم، هم به لحاظ ماهوی و گفتمانی و هم به لحاظ شکلی، تمام نظریههای انقلاب را بر هم زد.

امام جمعه ساوه با اشاره به اینکه به اعتقاد بسیاری از نخبگان سیاسی جهان، انقلاب اسلامی روحی در یک جهانِ بی روح و طرحی نو در میان گفتمانهای موجود جهان بود خاطرنشان کرد : نهضت ما یک انقلاب اسلامی و هدفمند و مردمی بود نه فقط مبتنی بر شور و هیجانات ابتدای پیروزی انقلاب .

حجت الاسلام حسینی نظام جمهوری اسلامی را بر پایه مردم سالاری دینی دانست و قلمداد کرد : در حکومت اسلامی علوی، مبنای مشروعیت اسلام و قانون خدا است اما با خواست مردم محقق می شود و تداوم می یابد مردم در آن تماشاگر منفعل نیستند.

وی در بخش دیگری از خطبه ها با تاکید بر اینکه دشمنی آمریکا را فراموش نمی کنیم گفت : ما حقیقتا خواهان نابودی رژیم استکباری و ستمگر آمریکا هستیم ملت آمریکا حساب جدایی دارد اما بدتر از تحریم آمریکا، از آن کسانی ناراحتی هستیم که با بی تدبیری ها و وادادگی ها، موجب گستاخی ها و زیاده خواهی های آمریکا و اروپا می شوندتا آنها بیشتر فشار بیاورند و از تداوم تحریم و امکان موثر بودن آن سخن بگویند.

امام جمعه ساوه در واکنش به مطرح شدن موضوع تحریم یا تسلیم افزود : این حرف ها تکراری و بی منطق و مایه جسارت دشمنان و زیاده خواهی آنان است. چون ما که ۴- ۵ سال است که همه اقدامات و حتی اقدامات داوطلبانه و فراتر از تعهدات را انجام دادیم آمریکا و اروپا هستند که باید تعهداتشون را انجام دهند.

خطیب نماز جمعه ساوه اضافه کرد : بازگشت همزمان یعنی چه؟ چرا درس عبرت نمی گیرید؟! دو دوره دولت با همین حرفها و بی حاصل و خسارت بار تمام شد .

حسینی با تاکید بر اینکه تحریم سیاست قطعی و همیشگی آمریکا در همه ادوار بوده و هست و خواهد بود گفت : این سیاست و راهبرد، دولت دموکرات و جمهوریخواه نمی‌شناسد , جالب این که بیشترین تحریمها در دوران روسای جمهور دموکرات، اعمال شده است.

وی با اشاره به راحت شدن کار بایدن توسط ترامپ خاطرنشان کرد : حالا جو بایدن نه تحریم جدیدی وضع می‌کند که برایش هزینه داشـــته باشـد و نه علاقه ای به رفع تحریمهای کنونی دارد که موجب سست شدن اهرمهای فشارش بر ایران گردد.

امام جمعه ساوه تصریح کرد : بهترین راه برای او بازی با تحریم ها است. به این معنا که، اولا در اعلام سیاســـتهای خود تاخیر کند و به خیال خود ایران را در حالت انتظار نگاه دارد , ثانیا با منت و تبختر چنـــد تحریم کم اثر را رفع کرده و مثلا اندکی امتیاز بدهد , ثالثا، در کنار این امتیازدهی برجامی هم به برجام برگردد و هم برجام های ۲ و ۳ را مطرح کرده و به نوعی شـــرط گذاری برای رفع بیشتر تحریم کند و رابعا بر اساس آن امتیازات ناچیز، برای واداشتن ایران به انفعال به اجماع سازی در اروپا و شورای امنیت و آژانس روی بیاورد.

حجت الاسلام سید ابراهیمی به چرایی علت اتخاذ این سیاستها نیز اشاره داشت و گفت : پالس هایی که از داخل کشور از سوی برخی مسئولان فعلی و بعضی جریانات سیاسی واداده و غربگرا مثل طرح به رفراندوم گذاشتن رابطه با آمریکا آنها را در این سیاست ها موثر است.

وی به بیان راه های مقابله با این تحرمکات پرداخت و گفت : تصویب طرح راهبردی مقابله با تحریمها و موضع قاطع مجلس و تلاش برای انتخاب دولت انقلابی بخشی از راه حل است و هیچکس حق ندارد علامت و نشـــانی از ضعف و وادادگی را در بیان و رفتار خود بروز دهد که موجب جسارت دشمن شود.

حسینی افزود : فقط با رفع فوری و کامل تحریمها، برجام قابل تداوم است و آمریکا می‌تواند به برجام برگردد. برگشت همزمان معنا ندارد چون ما ۴-۵ سال است که تعهدات خودمان را اجرا کردیم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true
قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی