فقر در ساوه ویژه است / بیش از ۴ هزار مددجو در ساوه | ساوه نار شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳۰۴:۴۸:۲۷
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

حسین ذبیحی عصر امروز در جمع خبرنگاران ترغیب جامعه به سمت کارهای خیر و احسان را از مهم ترین رسالت های خبرنگاران دانست و گفت : این وظیفه مهمی که روی دوش ماست باید به درستی ایفا شود تا جامعه میل بیشتری برای کمک به نیازمندان پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد به تنهایی قادر به انجام این امر نخواهد بود گفت : بر این باوریم که اطلاع رسانی اقدامات صورت گرفته علاوه بر کمک به بهتر دیده شدن خدمات امداد , مردم را به سمت و سوی کمک سوق خواهد داد .

رئیس کمیته امداد ساوه فقر شهرستان ساوه را فقر ویژه نامید و خاطرنشان کرد : با تمام فرصت هایی فراهم شده به واسطه شهر صنعتی کاوه , این فرصت نوعی تهدید نیز محسوب میشود بخاطر اینکه درصد مهاجر پذیری برای یافتن کار بالاست و تبعات خاص خود را دارد .

ذبیحی جمعیت تحت پوشش امداد ساوه را چهار هزار و ۶۹ خانوار عنوان کرد و افزود : از این میزان سه هزار و ۸ خانوار ساکن شهر هستند به همین خاطر ساوه نسبت به شهرستان های دیگر که اکثریت جمعیت تحت پوشش را خانوارهای روستایی تشکیل میدهند ، شهری ویژه در زمینه فقر در کشور است .

وی اکثر مددجویان تحت پوشش را زنان سرپرست خانوار دانست و قلمداد کرد : در حوزه جذب کمک های مردمی تنها به دنبال اخذ پول نقد و توزیع بین خانواده ها نیستیم لذا بخشی از کمک ها میتواند در غالب نقدی , کالایی , خدماتی و تخفیفات باشد .

حسین ذبیحی همچنین به اجرای طرح ایران مهربان در سطح کشور اشاره کرد و گفت : در این طرح هر ایرانی حامی یک فرزند معنوی خواهد بود که در سطح شهرستان ۶۲۰ کودک نیازمند داریم که از این تعداد ۲۴۰ نفر ایتام و ۳۸۰ نفر نیز از فرزندان محسنین هستند .

وی خاطرنشان کرد : شرایطی فراهم شده که مشارکت کنندگان در این طرح از پایه مبلغی ۱۰ هزار تومان بعنوان حامی یک یا چند فرزند انتخاب شوند و ماهیانه این مبلغ را به شماره کارت فرزند معنوی واریز کنند چراکه این میزان مبلغ هم توانایی مشارکت مردم را بالا میبرد و هم با تجمیع مبالغ بخشی از مشکلات این کودکان مرتفع خواهد شد .

رئیس کمیته امداد همچنین از خبرنگاران خواست در بحث شفاف سازی , اطلاع رسانی و ترغیب مردم به کمک این نهاد مقدس را یاری کنند .

گفتنی است در پایان این نشست خبرنگاران ساوجی به پویش ” ایران مهربان ” پیوسته و حامی تعدادی از فرزندان محسنین و ایتام شدند

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی