آغاز تولید واکسن کرونا در ساوه از اوایل تابستان | ساوه نار چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳۲۲:۴۷:۳۵
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , علی میرزایی در جریان بازدید معاون وزیر صمت از شرکت روناک دارو در شهر صنعتی کاوه با اعلام این خبر گفت : شرکت روناک دارو ساوه قراراست با همکاری یک شرکت دانش بنیان از اوایل تابستان سالجاری اقدام به تولید واکسن کرونا کند.

وی با بیان اینکه تولیدات این واحد دارویی توانسته ما را در خصوص بسیاری از داروها بی نیاز از واردات کند گفت : شرکت روناک دارو با تولید رمدسیور در زمان شیوع بیماری کرونا توانست علاوه بر جلوگیری از خروج ارز این دارو را با هزینه معادل نصف در اختیار مصرف کننده قرار دهد .

فرماندار ساوه با تاکید بر اینکه تولید واکسن کرونا افتخاری برای ساوه و کشور محسوب میشود افزود : حضور معاون وزیر صمت در این شرکت جهت کمک به رفع مشکلات و اخذ تسهیلات برای افتتاح چهارخطر جدید است که بناشد با برگزاری جلسات بعدی در این خصوص مساعدت های لازم صورت پذیرد .

قئم مقام مدیرعامل روناک دارو نیز با بیان اینکه این شرکت با فراهم کردن یک هزار فرصت شغلی بیش از شصت میلیون یورو صرفه جویی ارزی برای کشور داشته است گفت : این شرکت داروهای مختلفی تولید کرده که تولید داروهای تلاسمی , برخی داروهای ضد سرطان و همچنین رمدسیور برای درمان کرونا از نمونه های آن میباشد .

دکتر علی ملکی با اشاره به اینکه از ابتدای پیک چهارم کرونا بالغ بر ۴۰۰ هزار ویال محصول رمدسیور وارد بازار کرده ایم افزود : شرکت روناک دارو برنامه ریزی کرده که تا دو هفته آینده ۶۰۰ هزار ویال از این دارو را وارد بازار کند و این توانایی را دارد که به تولید ۸۰۰ هزار ویال در ماه برسد .

وی به اجرای طرح توسعه در این شرکت نیز اشاره ای داشت و گفت : آخرین طرح ما توسعه شرکت در طبقه دوم با ایجاد چهار خط تولیدی است که پیش بینی شده با اجرای این خط ها بالغ بر ۵۰ میلیون یورو نیز صرفه جویی ارزی حاصل شود .

ملکی با بیان اینکه ارزبری روناک برای تولید ۵۰۰ هزار ویال رمدسیور معادل ارزبری ۳۰ هزار ویال محصول مشابه خارجی بوده عنوانت کرد : امیدواریم بعنوان یک شرکت دانش بنیان در زمینه های دارویی به خودکفایی های بیشتری برسیم که این مهم با حمایت مسئولین انجام خواهد شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی