سرگذشت عبرت آموز جوان ساوجی؛از جدال با اعتیاد تا سکوی قهرمانی | ساوه نار جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳۰۹:۲۹:۵۸
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , علی اکبر سنایی جوان ۳۸ ساله اهل شهر ساوه برای نخستین بار پرده از زندگی سخت و دشوار خود برداشت تا سرگذشت او بتواند الگویی برای رهایی افراد دربند بلای خانمانسوز اعتیاد تبدیل شود.

وی در گفت و گو با نارستان، بیان داشت: متولد سال ۱۳۶۲ هستم و از سن ۱۳ سالگی پس از ترک تحصیل وارد بازار کار آزاد شدم و در سن ۱۴ سالگی به دلایل شرایط محیط کار مصرف تریاک را شروع کردم و پس از دو سال در دام دیگر مواد مخدر از جمله هروئین گرفتار شدم.

سنایی افزود: پس از گذشت ۱۰ سال زمانی به خودم آمدم که دیگر مواد مخدر روح و روانم را تسخیر کرده بود و در بین جامعه، دوستان و خانواده دیگر جایی نداشتم و روزهای بسیار سختی را تجربه کردم و روز به روز به مرگ و پایان زندگی نزدیک تر می شدم و به نصیحت ها و دلسوزی های اطرافیانم توجه نمی کردم.

وی یادآور شد: تصمیم گرفته بودم خودم را از این مرداب کثیف بیرون بکشم که با یاری خداوند و همدرد‌های خودم در سن ۲۴ سالگی موفق به ترک اعتیاد شدم.
سنایی در ادامه با خوشحالی از تصمیمی ناگهانی خود برای ترک گفت: پس از ۱۰ سال اعتیاد ناگهان تصمیم گرفتم مصرف این مواد را کنار بگذارم و این درحالی بود که در مصرف مواد مخدر به قدری پیشرفت کرده بودم که دیگر تزریق جوابگو نبود اما در آن شرایط سخت و دشوار اراده به ترک همیشگی این مواد گرفتم.

وی بیان کرد: وقتی اراده ام برای خودم نیز مسجل شد، برای کنار گذاشتن همه آن روزهای تلخ و سیاه در مدت سه ماه عملیات سم زدایی در بدنم انجام شد.

وی گفت: سپس از سال ۸۹ در ورزش پاورلیفتینگ فعالیت خود را با جدیت آغاز و ورزش را جایگزین مواد مخدر کردم و توانسته ایم در این مسیر تاکنون موفق به کسب مقام مختلف در این رشته شوم که اخیرا در تیرماه جاری نیز موفق به کسب رتبه اول مسابقات لیگ پاورلیفتینگ باشگاههای کشور شدم.

سنایی اضافه کرد: هم اینک در کسوت مربی در رشته ورزش پاورلیفتینگ در باشگاه قهرمانان ساوه واقع در بلوار شهید بهشتی این شهر فعالیت دارم.

وی تصریح کرد: می گوییم اعتیاد بیماری است اما متاسفانه دیدگاه عمومی جامعه به فرد معتاد نگاهی از سر جرم و جنایت است و به همین دلیل افراد معتاد از جامعه رانده شده و فرایند بازگشت مجدد آنها به دامان جامعه طولانی و در بسیاری از موارد نیز تقریبا غیرممکن می شود.

سنایی نجات یافته از دامان مواد مخدر ادامه داد: بسیاری از کسانی که به کمپ های ترک اعتیاد مراجعه می کنند، با سم زدایی از آن مراکز خارج می شوند اما مرحله مهم در ترک اعتیاد ‘در ترک ماندن’ و روی نیاوردن مجدد به آن است.

وی افزود: من معتقدم که نباید معتادان بهبودیافته را به حال خود رها کنیم بلکه جامعه و مسئولان ذیربط باید با ارائه راهکارهای مناسب و راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی برای اشتغال بهبودیافتگان از اعتیاد از آنان حمایت ‌کنند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی