عبور حجم مبادلات تجاری گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه از مرز ۱۶۷ میلیون دلار | ساوه نار شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳۲۰:۰۵:۳۸
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , فرامرز امیدی با بیان اینکه این میزان در مقایسه با ۴ ماهه اول سال گذشته رشد ۳۰ درصدی داشته است گفت : در چهار ماهه سال ۱۴۰۰ حدود ۱۶۳ هزار تن انواع کالاهای صادراتی به ارزش بیش از ۶۵ میلیون دلار از گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه به ۴۸ کشور توسط ۹۰ فعال تجاری در حوزه صادرات غیر نفتی ، صادر شده است .

وی افزود : عمده کالاهای صادر شده از این گمرک طی این مدت شامل هیدروکربن سبک و فراورده های نفتی ، قوطی آلومینیومی ، آبمیوه ، آبگرمکن ،حلال و تینر ، انواع شیشه و مصنوعات شیشه ای ( بلورجات ) ، کاشی، سیمان، رول دستمال کاغذی و … بوده که عمدتا به کشورهای افغانستان ,عراق , پاکستان، ایتالیا ،ترکیه ,قطر، ترکمنستان ،ارمنستان ، آذربایجان،رومانی و … صادر شده اند.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی کاوه اشاره ای به کالاهای ترخیصی از گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه کرد و گفت : میزان واردات این گمرک طی این مدت مقدار ۳۰ هزار تن انواع کالا به ارزش تقریبی ۱۰۲ میلیون دلار بوده که توسط ۷۹ فعال تجاری از ۳۶ کشور جهان وارد گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه شده که پس از انجام تشریفات گمرکی و ترخیص وارد کشور گردیده اند.

امیدی تصریح کرد : عمده کالای وارداتی اقلام سرمایه ای ، واسطه ای و مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی مستقر در شهرصنعتی کاوه و استان‌ها و شهرستانهای همجوار ساوه از قبیل ماشین آلات و دستگاه های خط تولید ، مواد اولیه پوشک ،پاکت آبمیوه ، کنستانتره ، کویل آلومینیوم ،اسانس خوراکی، ورق آلومینیوم ، مواد اولیه بهداشتی،… بوده اند که عمدتا از کشورهای امارات متحده عربی ، هند،چین ،ترکیه ،ایتالیا، تایلند،آلمان ، عراق،. …از طریق این گمرک به کشورمان وارد گردیده و در کوتاه ترین زمان ممکن ترخیص شده اند.

وی خاطرنشان کرد که در این مدت هم مقدار ۳۵ هزار و ۳۰۴ تن به ارزش ۲۰۱ میلیون دلار انواع کالا به صورت ترانزیت خارجی وارد منطقه ویژه اقتصادی کاوه گردیده است گفت که این امر باعث افزایش ۵۳ درصدی درآمدهای این گمرک گردیده است.

مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه با بیان اینکه این گمرک در راستای حمایت واقعی و عملی جهت تحقق شعار سال جاری از طرف مقام معظم رهبری ( تولید ، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها ) تمام سعی و تلاش خود را به کار گرفته افزود : گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه با استفاده از تمام ظرفیتهای قانونی و مقرراتی ، اعمال بسته های حمایتی گمرک ایران از صادرات و واردات کالا و بازدیدهای میدانی از واحدهای تولیدی در کنار واحدهای تولیدی و صنعتی می‌باشد تا شرکت‌های تولیدی بتوانند در این عرصه سخت با وجود تحریم‌های ظالمانه از بابت ترخیص مواد اولیه خارجی و ماشین آلات خط تولید وارده به گمرک دغدغه خاطری نداشته و فقط به رونق تولید ، ایجاد و افزایش اشتغال پایدار باشند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی