مشکل تامین قیر دلیل توقف عملیات ترمیم و آسفالت معابر شهری | ساوه نار پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳۱۲:۵۲:۲۰
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار ، افشاری با اعلام این خبر بیان داشت: علیرغم مشکلات مالی، هم اینک به صورت جدی تهیه قیر در دستور کار گرفته تا حداقل روند لکه گیری های آسفالت سطح شهر متوقف نشود اما تأمین قیر به میزان زیاد برای آسفالت خیابان ها در شرایط اقتصادی فعلی بسیار مشکل است.

وی خرید قیر را یکی از مشکلات پیش روی شهرداری ها در شرایط اقتصادی کنونی عنوان کرد و گفت: با توجه به افزایش بی رویه قیمت این محصول، خرید هر تن قیر به حدود ۱۰ میلیون تومان رسیده که با توجه به مشکلات مالی شهرداری ساوه و اولویت قرار گرفتن پرداخت حقوق نیروها، شهرداری نقدینگی لازم را برای تامین قیر مورد نیاز طی مدت اخیر را نداشت.

افشاری با بیان اینکه هم اینک ۶۰ درصد از معابر ساوه به روکش آسفالت نیاز دارد، یادآور شد: البته در ابتدای امسال ۵۰۰ تن قیر خریداری و روکش آسفالت برخی خیابان های شهر مانند رسالت، شریعتی از میدان فرمانداری تا میدان معلم، بلوار شهید بهشتی، بهزیستی (۳۰ متری اول تا علوی)، مطهری ۶، مطهری ۱۰، بلوار سید جمال، و … انجام شد.

وی تصریح کرد: قبلاخرید قیر مستقیم از پالایشگاه ها صورت می گرفت اما در حال حاضر قیمت قیر در بورس تعیین می شود و ارتباط مستقیمی با نوسانات دلار دارد و در شرایط اقتصادی فعلی، تمامی شهرداری ها از جمله شهرداری ساوه برای تهیه قیر با مشکل مواجه هستند.

معاون عمرانی شهرداری ساوه ادامه داد: از سویی دیگر در گذشته تهیه قیر بسیار راحت بود و سریعتر به دستمان می رسید اما در حال حاضر قیردر بورس عرضه می شود که تهیه آن نیز روند کندی دارد.

وی افزود: اما با این وجود با تاکید مهندس اصدق سرپرست محترم شهرداری، تامین قیر به صورت جدی در دستور کار قرار دارد تا حداقل روند لکه گیری های آسفالت سطح شهر متوقف نشود و در حال حاضر خرید ۱۰۰ تن در حال انجام می باشد.

وی گفت: با توجه به عمر بالا و حجم تردد و ترافیک در معابر شهری ساوه، بیش از نیمی از معابر این شهر نیازمند روکش، ترمیم، لکه گیری است که با بودجه کنونی شهرداری و وضعیت نامناسب مالی این امکان وجود ندارد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی