دستیابی به منابع آبی جدید با حفاظت از منابع آب | ساوه نار چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳۰۵:۱۹:۳۱
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , مجید امیرحسینی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مامورین اداره امور منابع آب شهرستان ساوه با حمایت همه جانبه و اقتدار فرماندهی نیروی انتظامی و عوامل مستقر در کلانتری‌های شهرستان با هماهنگی‌های بعمل آمده با مقام قضایی در یک عملیات برنامه‌ریزی شده‌ در راستای انجام وظایف قانونی و در اجرای احکام قضایی صادره مبادرت به پر و مسلوب‌المنفعه کردن ۷ حلقه چاه غیرمجاز که بدون توجه به موازین قانونی توسط افراد خاطی و فرصت طلب حفر شده بودند، کردند.

وی بیان کرد: با انجام این عملیات از بهره‌برداری بیش از ۷۵۶ هزار متر مکعب از منابع آب زیر زمینی در سال جلوگیری بعمل آمده است.

 امیرحسینی افزود: از ابتدای سال جاری در مجموع، ۱۴ حلقه چاه غیرمجاز شامل چاه‌های شناسایی شده و فرم ۵ در سطح شهرستان پر و مسلوب‌المنفعه شده که در مجموع ۸۶۴ هزار متر مکعب در سال صرفه‌جویی در بهره‌برداری از منابع آب زیرزمینی به عمل می‌آید.

وی بیان کرد: مجموع چاه‌های غیرمجاز شناسایی شده و فرم پنج که در قالب برنامه عملیاتی سال ۱۳۹۹ اداره منابع آب ساوه پر و مسلوب المنفعه شده ۱۷ حلقه است که با مسدود کردن آنها بیش از یک میلیون مترمکعب آب در حوزه منابع زیرزمینی ذخیره سازی شده که خوشبختانه دستاورد خوبی برای شهرستان است.

وی با قدردانی از حمایت‌های دستگاه قضائی و انتظامی شهرستان در صیانت منابع آبی اظهار کرد: در آمارهای رسمی مطالعه دشت ساوه مشخص شده است که متاسفانه به طور متوسط ۱.۲ متر در سال سطح آب افت وجود دارد و این علامت خوبی نیست.

مدیر امور منابع آب ساوه تصریح کرد: از کلیه بهره‌برداران منابع آب درخواست می شود که با استفاده از روش‌های نوین آبیاری و تغییر نوع کشت، نسبت به کاهش بهره‌برداری اقدامی عملی انجام دهند.

وی گفت: با کنترل بهره‌برداری از چاه‌های کشاورزی مجاز از طریق نیروهای گشت و بازرسی و تقلیل منصوبات چاه(کاهش بهره‌برداری) در سال گذشته موفق به جلوگیری از برداشت بیش‌ از حد مجاز پروانه بهره‌برداری (اضافه برداشت) به میزان ۳۰۰ هزار متر مکعب آب در سال شدیم.

true
true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی