اتمام ساخت ۳۸۵ واحد مسکونی آسیب دیده از سیل در ساوه | ساوه نار شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳۰۲:۳۶:۵۹
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , محمد کاظم آب پیکر صبح پنچشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان ساوه با بیان اینکه در یکسال گذشته بالغ بر یک هزار واحد مسکونی در سطح روستاها و شهرهای نوبران , غرق آباد و آوه عملیاتی شده گفت : از ۴۰۰ واحد آسیب دیده از سیل حدود ۳۸۵ واحد آن به اتمام رسید و با دریافت پایان کار به مرحله بهره برداری رسیده است.

وی افزود : در بحث ساخت واحدهای آسیب دیده از سیل ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به متقاضیان ارائه شد و در حدود ۷٫۵ میلیارد تومان نیز تسهیلات بلاعوض اعطا گردید .

وی با اشاره به سهمیه ۴۵۰ واحدی مقاوم سازی در شهرستان نیز گفت : از این تعداد در حدود ۴۰۰ واحد به بنیاد معرفی شده است که در حال حاضر عملیات عمرانی آنها با پیشرفت ۸۰ درصدی در حال انجام است .

رییس بنیاد مسکن با اشاره به طرح سه جانبه بین استانداری ، سازمان برنامه و بودجه و بنیاد مسکن نیز گفت : در این طرح سهم شهرستان ساوه در ساخت مسکن محرومین ۲۰۰ واحد بودن من در حال حاضر با پیشرفت ۹۰ درصدی در حال انجام است که مجموعا با ۱۰ میلیارد تسهیلات و ۶ میلیارد بلاعوض عملیاتی شده است.

آب پیکر به اجرای طرح انبوه سازی مسکن که از سال گذشته آغاز شده نیز اشاره ای کرد و گفت : در این طرح در روستای یاتان ۲۰ واحد ، نوبران ۳۰ واحد ، غرق آباد ۱۰۴ واحد و آوه نیز ۲۰ واحد در دست ساخت و اجراست .

وی اجرای طرح هادی را یکی دیگر از وظایف بنیاد مسکن برشمرد و گفت : از سال گذشته تا امروز طرح هادی در ۲۰ روستا در حال اجرا است که در این طرح عملیاتی نظیر جدول گذاری ، زیرسازی ، آسفالت ، محوطه سازی و در برخی روستاها در صورت نیاز دیوار حایل برای جلوگیری از خسارات زلزله ایجاد میگردد .

رئیس بنیاد مسکن ساوه افزود : برای اجرای این طرح ها ۷۵۰ میلیون تومان از محل تملک دارایی , ۳۳۰ میلیون تومان اعتبارات ملی و ۱ میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان نیز از محل اعتبارات داخلی بنیاد بودجه در نظر گرفته شده است.

وی تهیه طرح هادی را از برنامه های ششم توسعه برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار در آخرین سرشماری برشمرد و تصریح کرد : در این راستا برای ۱۳۲ روستا طرح هادی مصوب شده که امسال هم با سرشماری شش ماهه دوم روستاهای بالای ۲۰ خانوار به این طرح افزوده خواهند شد .

محمدکاظم آب پیکر طرح سند دار کردن املاک روستایی را یکی دیگر از طرح های بنیاد مسکن برشمرد و گفت : این طرح که از ساعت ۱۳۸۴ آغاز شه تا امروز در سطح شهرستان منجر به صدور ۱۱ هزار و ۷۲۵ جلد سند شده است که این کار باعث هویت ببخشی به اماکن روستایی و همچنین کمک به تامین ضمانت برای اخذ تسهیلات روستاییان شده است .

رئیس بنیاد مسکن ساوه در خصوص صدور پروانه ساخت روستایی نیز گفت : در سطح روستاهای شهرستان طی دو سال اخیر بالغ بر یک هزار و ۲۸۰ فقره پاسخ استعلام صادر شده که آمار خوبی است که با همکاری بخشداران و دهیاران امورات مردم در خصوص ساخت و ساز روستایی تسریع شده است

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی