مردم توان واریز مبالغ سنگین در مسکن ملی را ندارند | ساوه نار چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳۱۵:۴۸:۴۸
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , حجت الاسلام محمد سبزی شامگاه پنجشنبه ۳۰ دیماه در جلسه ای با متقاضیان مسکن ملی در ساوه با بیان اینکه دولت قبل اقدامی برای خانه دار شدن مردم نکرده بود گفت : در طرح مسکن ملی خوشبختانه با پیگیری های انجام شده سهمیه ساوه از ۴۰۰ واحد را به حدود ۲ هزار واحد رساندیم تا بخشی از نیاز شهرستان به مسکن تامین شود .

وی با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) بعنوان کارگذار سودی بابت ساخت خانه ها نمیگیرد گفت : مسئولان وزارتخانه قبلا هم اعلام کرده بودند که میزان آورده متقاضیان در حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان است و مابقی هزینه ساخت از محل وام تامین خواهد شد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس افزود : معاون وزیر صراحتا اعلام کرده است که آورده متقاضی بیشتر از این اعداد نخواهد بود و برای جبران تورم نیز رقم وام از ۱۵۰ به ۳۰۰ میلیون در شهرستان افزایش پیدا کرده است.

سبزی با تاکید بر گفته معاون وزیر مبنی بر تامین مازاد هزینه کرد ساخت و ساز این واحدها از محل صندوق ملی مسکن گفت : آنطور که پیمانکار پروژه ها در ساوه عنوان کرده است بخشی از این واحدها در صورت تامین آورده توسط مردم و تزریق وام تا تابستان قابل بهره برداری خواهد بود .

وی گفت : این طرح ملی است و برخی مشکلات در آن مشهود است اما اینطور نیست که اگر کسی نتواند بخشی از پول را واریز کند تهدید به حذف شود ضمن اینکه پیمانکار برای شفاف سازی باید جدول زمان بندی واریز و تکمیل واحدها و همچنین صورت وضعیت هزینه کرد را اعلام کند.

نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه حق متقاضیان است که بدانند پولشان چطور هزینه میشود اضافه کرد : به غیر از شهرک علوی که بدلیل مشکلات پیمانکاری کمی دچار عقب ماندگی در ساخت و ساز شد سایر پروژه ها سرعت خوبی دارند و با ادامه فعالیت و تزریق نقدینگی بخشی از واحدها تا تابستان تحویل مردم خواهد شد .

وی با تاکید بر اینکه مردم توان واریز ارقام بالا بعنوان آورده را ندارند گفت : : پیمانکاران مسکن ملی در ساوه هنوز از تسهیلات این طرح استفاده نکرده اند و از محل توان مالی خودشان و واریزی های مردم ، پروژه ها را پیش برده اند.

حجت الاسلام سبزی با قدردانی از ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و پیمانکاران در اجرای این طرح گفت : ستاد اجرایی میبایست با شفاف سازی خواسته های مردم خیال آنان را آسوده کند و تضمین دهد که تا چه زمانی ساخت و سازها به اتمام خواهد رسید.

وی همچنین به سفر پیش رو رئیس جمهور به استان مرکزی نیز اشاره ای داشت و گفت که تلاش میکند تا وزیر راه و شهرسازی را در این سفر به ساوه دعوت کند تا از نزدیک روند کار را پیگیری کند.

حجت الاسلام سبزی از تمایل برخی صنایع برای ساخت و ساز مسکن برای کارگران نیز خبر داد و گفت : برخی واحدهای صنعتی اعلام کرده اند که در صورت تامین زمین رایگان و بهره مندی از تسهیلات آماده ساخت واحدهای رایگان برای کارگران خود هستند که این موضوع بخش اعظمی از مشکلات مسکن در ساوه را رفع میکند.

گفتنی است در این جلسه تعدادی از متقاضیان به بیان دغدغه ها و مشکلات پرداخته و خواستار شفافیت در اجرای این پروژه ها و کاهش آورده مالی شدند

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی