بیماری نظام اقتصادی یک میراث به ‌ جای مانده از گذشته است | ساوه نار چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳۰۵:۴۹:۲۲
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار ، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه های امروز نماز جمعه ساوه در تبیین اهمیت برنامه اقتصادی دولت سیزدهم گفت : امروز کمتر کسی است که به اشکالات اساسی و مزمن کشور در حوزه اقتصادی اذعان نداشته باشد .

وی افزود : بیماری نظام اقتصادی یک میراث به ‌ جای ‌ مانده از گذشته است که از دهه پایانی عمر رژیم طاغوت شروع شده و پس از انقلاب نیز علیرغم تلاش ‌ های انجام گرفته، به سامان مطلوب خود نرسیده است .

وی با بیان اینکه تورم بالا ۵۰ سال است که مهمان ایرانیان است گفت : دولتهای مختلف پس از انقلاب به دلایل مختلف از اصلاح جدی ساختار اقتصاد کشور یا بازمانده ‌اند یا نخواسته اند لذا همگان به این نکته باور دارند که این اصلاحات به یکباره و دفعی اتفاق نخواهد افتاد و باید با حرکت سنجیده و گام به گام و البته قاطعانه حرکت کرد .

خطیب نماز جمعه ساوه با اشاره به اینکه در حال حاضر رفع موانع شکوفایی اقتصادی و همچنین حرکت به سمت تحقق اقتصاد مقاومتی دو ماموریت اساسی دولت است گفت : درحال حاضر موانع زیادی بر سر راه دولت برای شکوفایی اقتصادی و رشد مطلوب وجود دارد که ” یارانه غیرهوشمند ” یا ارز ترجیحی یکی از آن معضلات بزرگ است .

وی خاطرنشان کرد : یارانه ای که به ‌جای آن ‌که در انتهای زنجیره مصرف ، یعنی در سفره ‌های مردم توزیع شود در ابتدای زنجیره، یعنی واردکنندگان کالا قرار می ‌ گیرد تا آنجا که گاهی یارانه ۱۵ میلیون نفر به جیب یک نفر میرود.

امام جمعه ساوه با تاکید بر اینکه دولت برنامه های عقب مانده و به جای مانده دیگری را از دهه های قبل، بر دوش دارد عنوان کرد : اصلاح نظام بانکی ، اصلاح نظام مالیاتی ، اصلاح ساختار بودجه ، بهبود فضای کسب و کار ، اصلاح نظام توزیع کالا ، دانش بنیان کردن اقتصاد ، مقابله با آسیب پذیری اقتصاد کشور از تکانه ‌های سیاسی در جهان و منطقه و مقابله با بسترهای فسادزا در اقتصاد و شفاف سازی مالی و پولی در عرصه ‌ های مختلف بخشی از این برنامه هاست .

حجت السلام جعفر رحیمی اضافه کرد : طبیعی است توقع نداریم همه اینها و در یک زمان توسط دولت کنونی آغاز و اجرا شود اما این انتظار درست است که باید دولت کنونی با استفاده از شرایط داخلی و خارجی گام های مهم را بر دارد و مردمی سازی یارانه ها از اصلی ‌ترین گام ‌ های مانع زدایی برسر راه رشد اقتصادی است .

وی با تاکید براینکه تا در مسیر حرکت رشد اقتصادی مانع زدایی درست نشود و ریل گذاری صحیح صورت نپذیرد ، تحقق اهداف و سیاست ‌ های اقتصاد مقاومتی شدنی نیست خاطرنشان کرد : اگر این اتفاق رخ ندهد درب های اقتصاد ایران دوباره بر همان پاشنه خواهد چرخید و تحقق عدالت اقتصادی که از اساسی ‌ ترین ابعاد عدالت است متوقف یا کُند شده و به افزایش فاصله طبقاتی خواهد انجامید .

خطیب نماز جمعه ساوه در شرایط کنونی دولت سیزدهم را ناچار به انجام این اصلاحات دانست و تصریح کرد : اقتصاد کشور تاب آوری این همه مشکلات مزمن را دیگر ندارد لذا دولت سیزدهم به ‌ درستی و برخلاف دولتهای قبل، اصلاح اقتصادی را نه از سال پنجم و هفتم ، بلکه از سال اول شروع می ‌ کند .

وی گفت : اهمیت اصلاحات اقتصادی آنگاه بیشتر رخ مینمایاند تا به ‌خوبی بفهمیم ارز ترجیحی و بیماری هایی از این دست چه بلایی را بر سر اقتصاد ما آورده است .

به گفته امام جمعه ساوه شرایط منطقه ‌ ای و جهانی که آبستن ده ها حادثه در نقاط مختلف جهان است ما را به آینده ‌ نگری و حرکت به سمت تحقق سریع ‌ تر اقتصاد مقاومتی و مصون ‌سازی عرصه ‌ های اقتصاد ملی سوق می ‌دهد .

گزارش و خبر از : نیلوفر گودرزی

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی