ساوه در سفر رییس جمهور به استان ویژه دیده شود | ساوه نار جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳۰۲:۴۹:۳۶
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه های امروز نماز جمعه ساوه با اشاره به در پیش بودن سفر رئیس جمهور به استان مرکزی گفت : سفرهای استانی پیشران پیشرفت منطقه و نقطه عطف خدمتگزاری دولتمردان به شمار می رود و به فرموده رهبر معظم انقلاب این سفرها بسیار باارزش و گره گشاست.

وی با بیان اینکه شهرستان ویژه ساوه در سفر هیات دولت باید ویژه دیده شود و حداقل انتظار ساوجیان از رئیس جمهور این است که شخصا در این شهرستان حضور پیدا کنند گفت : چنانچه حضور شخص ایشان مقدور نیست مطالبه جدی مردم این خطه این است که معاون اول و یا هیات ویژه ای به نمایندگی از شخص ایشان به ساوه سفر کنند تا کوهی از مشکلات و مطالبات انباشته شده از گذشته را احصا و بررسی دقیق کرده تا برای حل آنان در جلسه ای که در مرکز استان تشکیل خواهد شد تصمیمات انقلابی و جهادی اتخاذ شود.

امام جمعه ساوه افزود : ساوه قطب صنعت و کشاورزی کشور محسوب می شود و این مزیت موجب شده است که سالانه پذیرای جمعیت قابل توجهی از اقصی نقاط ایران باشد و براین اساس زیرساخت های موجود، متناسب با نمودار رشد جمعیتی آن نیست.

حجت الاسلام رحیمی با اشاره به قرار گرفتن ساوه در نقطه کم بارش کشور در کنار نیاز آبی بالا برای مصارف کشاورزی، صنعتی و شرب گفت : می طلبد تا هرچه سریعتر پروژه ملی طرح آب رسانی سهم ساوه از سد کوچری به بهره برداری برسد چراکه حیات ساوه به این پروژه ملی وابسته است و بدیهی است که با اعتبارات قطره چکانی به سرانجام نخواهد رسید .

وی از رئیس جمهور خواست تا با تخصیص کامل اعتبار مورد نیاز این پروژه از منابع ملی زمینه تسریع در بهره برداری این پروژه را فراهم کنند.

خطیب نماز جمعه ساوه با بیان اینکه بعداز انقلاب در ساوه بیمارستان دولتی احداث نشده است عنوان کرد : چند سالی است که کلنگ احداث بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی در این شهر بر زمین زده شده اما کلنگ این پروژه به دلیل محدودیت اعتبارات بر زمین مانده است و اگر منابع مالی ملی برای آن تخصیص نیابد عملیات اجرایی آن با توجه به افزایش نرخ تورم سالها طول خواهد کشید.

وی یادآور شد : ساوه به دلیل قرارگرفتن در شاه راه مواصلاتی کشور و حجم بالای سوانح رانندگی و ترافیکی و نیز رشد جمعیتی باید از یک بیمارستان مجهز به انواع خدمات درمانی برخوردار باشد.

حجت الاسلام جعفر رحیمی خاطرنشان کرد : در کنار کمبود سرانه درمانی، کمبود سرانه های ورزشی، تفریحی و فرهنگی هم مطالبه جدی شهروندان ساوجی است که تجهیز شهرستان به مجتمع های فرهنگی، ورزشی و تفریحی ضرورت دارد.

امام جمعه ساوه با اشاره به اینکه ساوه با حجم بالای تردد در محورهای مواصلاتی بدلیل قرارگرفتن در کریدور غرب به شرق و جنوب به شمال مواجه است اضافه کرد : نبود رینگ کامل شهری باعث شده که ساوه زیر پای کامیون ها قرار گیرد و تردد وسایل نقلیه سنگین عبوری از داخل شهر ساوه علاوه بر آسیب رساندن به زیرساخت ها، موجب سلب آسایش شهروندان می شود.

وی تصریح کرد : وجود نقاط حادثه خیز در محورهای مواصلاتی به تهران، همدان و سلفچگان موسوم به جاده های مرگ موجب افزایش تصادفات شده و تلفات جانی شده و می بایست نسبت به تعریض و ایمن سازی محورها اقدام عاجل صورت پذیرد.

امام جمعه ساوه خطاب به رئیس جمهور گفت : از وزیر راه و شهرسازی بخواهید سهم ساوه را در طرح اقدام ملی مسکن برای تامین مسکن مورد نیاز شهری مهاجرپذیر با جمعیت کارگری و حجم بالای نیروی کار افزایش دهدو البته بعضی از شرکت ها اعلام آمادگی کرده اند اگر زمین و وام اندکی در اختیار آنها قرار بگیرد امادگی دارند تحت نظارت دقیق قانون، مسکن ملی کارگری بسازند.

گزارش از : نیلوفر گودرزی

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی