مراجعه دو سوم مردم استان به دستگاه قضایی | ساوه نار شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳۰۱:۴۵:۰۶
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار ، حجت الاسلام سید عبدالمهدی موسوی در جلسه تودیع و معارفه دادستان و رییس دادگستری شهرستان ساوه گفت : چرخش مدیریت در دستگاه قضا به واسطه بهره مندی و استفاده از ظرفیت نخبگان دستگاه قضایی است که تغییرات اخیر شهرستان نیز بر اساس همین امر صورت پذیرفت .

وی با قدردانی از زحمات شش ساله دادستان و رییس پیشین دادگستری ساوه گفت : کار قضایی کاری سخت و حساس است بخصوص در این ایام که تراکم بالایی از مسائل را در جامعه شاهد هستیم لذا دقت در انجام کار امری مهم تلقی میشود .

رییس کل دادگستری استان با بیان اینکه سال گذشته حدود دو سوم مردم استان با عدلیه سر و کار داشتند گفت : بیش از ۴۰۰ هزار پرونده ورودی و مختومه سال گذشته در استان ثبت شده است که با احتساب کارکنان و کارشناسان و افراد درگیر با پرونده میتوان گفت دو سوم مردم استان مرکزی در سال قبل با دستگاه قضایی سر و کار داشته اند.

وی افزود : در استان مرکزی ۲۳۰ همکار قضایی در حال انجام امور مراجعین هستند که تکریم این میزان جمعیت کار راحتی نیست اما همکاران ما با صبوری و سعه صدر همواره حرمت مردم را رعایت کرده و سعی در کسب رضایت مراجعین دارند .

حجت الاسلام موسوی جایگاه قضا را جایگاه فرهیختگان دانست و گفت : حقوق همه افراد مراجعه کننده به این دستگاه باید به شایستگی رعایت شود و کسانی که در دستگاه قضایی فعالیت میکنند باید مجسمه رعایت حق و حق گرایی باشند و تکریم مردم همواره سرلوحه کار آنان باشد.

این مقام ارشد قضایی استان بر لزوم حمایت جدی و با برنامه دادستان و رئیس جدید دادگستری شهرستان ساوه از فعالیت های مشروع اقتصادی در این شهرستان گفت و عنوان کرد : دستگاه قضایی باید در راستای تحقق شعار سال و حمایت از تولید که از تاکیدات مقام معظم رهبری است , در چارچوب قانون و برنامه ریزی مدون باعث افزایش بهره وری و توسعه فعالیت واحد‌های صنعتی و تولیدی خصوصا در حوزه دانش بنیان ها شوند .

وی در ادامه توجه جدی به زندان و زندانیان را خواستار شد و گفت : سرکشی منظم به زندان و ارفاق برای افراد واجد شرایط باید در نظر گرفته شود و مجازات جایگزین حبس در راستای قانون برای محکومان واحد شرایط در نظر گرفته شود .

موسوی خاطرنشان کرد :محکومین مالی خصوصا در حوزه خانواده نباید زیاد در زندان ماندگار شوند و در این راستا باید از ظرفیت خیرین خوشنام ساوه برای کمک به آزادی آنان بهره برد .

رییس کل دادگستری استان صلح و سازش را گامی مهم در جلوگیری از افزایش حجم پرونده ها در دادگاه ها دانست و گفت : قضات محترم با استفاده از مفاد قانونی ، زندانیانی که شرور و مخل امنیت و آرامش مردم نیستند و آزادی آنان برای مردم دردسر ساز نمیشود را در اولویت بهره مندی از مجازات های جایگزین حبس قرار دهند و از بندهای قانونی برای خروج آنان از زندان استفاده کنند .

وی با اشاره به فعالیت قابل قبول شعبه صلح و سازش صنایع در ساوه گفت : در سال گذشته بالا بر ۶۸ درصد ورودی های این شعبه به صلح و سازش کشیده شده است که با توجه به صنعتی بودن شهرستان تجربه موفقی در این زمینه محسوب میشود که باید برای تقویت آن نیز تلاش کرد .

این مقام قضایی استان در ادامه رعایت عدل را از آرمان های مهم همه فرهنگ ها دانست و گفت : در همه اندیشه و فلسفه ها از گذشته تا امروز موضوع عدالت تحسین شده و از آن بعنوان لازمه توسعه جوامع یاد شده است که در قرآن کریم نیز از اهمیت و جایگاه والایی برخوردار است .

وی با بیان اینکه اجرای عدالت سخت بوده و هرکسی در این راه قدم میگذارد باید با توکل و تقوا حق را از باطل تشخیص دهد افزود : اگر هر متعهدی به قول و تعهد خود پایبند باشد نیازی به ورود قاضی و قضات نیست اما در راستای اهداف و وظایف تعریف شده اجرای صحیح عدالت در دستور کار قرار دارد .

وی یادآور شد : خوشبختانه استان مرکزی از قضات پاکدامن و مومنی برخوردار است و علیرغم برخی کمبودها همواره اصل بی طرفی رعایت شده و احقاق حقوق مردم را سرلوحه کار خود قرار داده اند.

رییس کل دادگستری استان با بیان اینکه در حوزه هوشمندسازی قوه قضاییه اقدامات خوبی در استان شده است گفت ؛ امروز بالای ۹۵ درصد ابلاغیه ها بصورت الکترونیکی در استان صادر میشود و در حوزه دادرسی و رسیدگی به پرونده ها بصورت الکترونیکی قدم های مثبتی برداشته شده است .

وی با لزوم بر برخورد جدی دستگاه قضا با جرایم خشن گفت : برخورد با برهم زنندگان آرامش و امنیت مردم با قاطعیت و جدیت انجام شود و مبارزه با فساد باید در راس امور دستگاه قضا باشد و علیرغم اینکه در دستگاه قضایی استان از منابع انسانی پاک دستی برخوردار هستیم اما از هیچ خطایی گذشت نمی‌کنیم و با فساد درون و برون دستگاه قضایی برخورد قاطع صورت خواهد گرفت.

معاون استاندار و فرماندار ویژه ساوه نیز در این مراسم مسئولیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی را یک امانت الهی دانست و گفت : کسانی که مسائل نظام را به درستی درک و اجرا کرده و از این امانت حفظ و حراست میکنند در پایان مسئولیت خود عاقبت بخیر خواهند شد .

مهدی الیاسی با بیان اینکه شهرستان ساوه بعنوان دومین شهرستان بزرگ استان پیچیدگی های خاص داشته و همواره در حال رشد است گفت : توسعه صنعت و عدم تامین زیرساخت های مختلف از جمله فرهنگی و اجتماعی و درمانی باعث شده ساوه تقریبا روح خشنی داشته باشد .

وی گفت : دادگستری ساوه بعنوان پشتیبان اصلی حقوق افراد حقیقی و حقوقی توانسته است نقش بسزایی در این شهرستانی ایفا کند و علیرغم مسیر سخت و پیچیدگی های موجود این منطقه لجستیک بسیاری از مشکلات را حل و فصل کند .

الیاسی با اشاره به اینکه ساوه از شهرستان های ذی قیمت استان است گفت : حفظ و حراست از منافع و حقوق عامه خط قرمز دستگاه قضاست و در طی این سال ها ، مطالبات مردم علیرغم وجود اقشار و اقوام مختلف در ریل قانونی خود راهبری شده و‌پیشروی خوبی داشته است .

فرماندار ساوه تصریح کرد : با گذشت زمان شاخص های امنیتی در شهرستان ارتقا یافته و علیرغم پیچیدگی های موجود یک آسایش و آرامش و بستر خوبی برای رشد و توسعه در آن فراهم شده و باعث شده صنعتگران اینجا را مکان خوبی برای سرمایه گذاری خود انتخاب کنند .

به گفته وی تراز عدالت محورانه ساوه هم اکنون در وضعیت مطلوبی قرار دارد و انتظار میرود با انتصاب جدید این شاخص ها ارتقا یابد.

دادستان سابق ساوه نیز در این مراسم با قدردانی از تعامل مسئولان شهرستان با دادگستری گفت : در طی مدت فعالیت شش ساله خود در شهرستان ساوه بالغ بر ۱۹۴ هزار پرونده رسیدگی و مختومه شد که علیرغم کمبود نیروی انسانی با تلاش جهادی کارکنان صورت پذیرفت.

مجید علیپور با اشاره به مسدود سازی ۲۵۰ حلقه چاه غیر مجاز در راستای حمایت از منابع آبی و زیست محیطی گفت : برای ۳۰۷ هزار هکتار اراضی ملی با کمک همکاران اداره ثبت اسناد , سند صادر شد و جهت حفظ و حراست از اراضی زراعی و باغی از تغییر کاربری بیش از ۹۰۰ هزار متر مربع جلوگیری بعمل آمد.

وی خاطرنشان کرد : ساوه یکی از قطب های مهم کشاورزی استان است که باید تلاش کنیم تا کشاورزی و دامداری آن را برای خدمت بهتر به کشور سرپا نگه داریم.

این مقام قضایی تصریح کرد : در این مدت از بیش از ۱۵۰ هکتار اراضی ملی در داخل و خارج از حریم شهر رفع تصرف صورت گرفت که ارزش روز آن به حدو ۱۸ هزار میلیارد تومان میرسد .

به گفته دادستان سابق ساوه برخورد با مخلین نظم و آرامش مردم و مفسدین اقتصادی و عمده فروشان مواد مخدر در طی این مدت با همکاری خوب اعضای شورای تامین قاطعانه انجام شد که رضایت عمومی را در پی داشت .

وی با اشاره به اینکه ساوه از قطب های مهم صنعت کشور است گفت : در راستای دستورات رئیس قوه قضائیه نشست های مستمر با اعضای شورای تامین در قالب کمیته حمایت قضایی و ستاد تسهیل با همکاری انجمن مدیران و اتاق بازرگانی بصورت مستمر برگزار گردید و سعی بر آن شد تا مشکلاتی که امکان حل آن در شهرستان وجود دارد رسیدگی و حل و فصل شود.

علیپور گفت : خوشبختانه واحدهای تولیدی تعامل خوبی در این شرایط داشتند و بنای ما در دستگاه قضا حمایت از افسران جنگ اقتصادی به فرمایش مقام معظم رهبری بوده و هست.

گفتنی است در این مراسم از زحمات مجید علیپور و هادی ملکی به ترتیب در کسوت دادستان و رئیس دادگستری ساوه تقدیر و ابوالحسن شریفی بعنوان رئیس جدید دادگستری ساوه و محمودرضا سازنده بعنوان دادستان جدید ساوه منصوب شدند.

گزارش و خبر از : نیلوفر گودرزی

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی