خبرنگاران ساوه توجه ویژه ای به مسائل شهر دارند | ساوه نار جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳۱۵:۳۲:۲۷
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , حجت الاسلام سبزی ظهر امروز در آیین تجلیل از خبرنگاران و فعالان رسانه ای شهرستان ساوه که در فرمانداری برگزار شد گفت : خبرنگاران چشم بینا و گوش شنوای شهر هستند و نوجه ویژه ای به مسائل و مشکلات شهرستان دارند .

وی با بیان اینکه باید آنچه نیاز امروز شهر ماست بر اساس اولویت به پیش برود گفت : خوشبختانه در شهرستان ساوه رسانه های پویا و فعال داریم که همواره در راه اعتلای شهرستان قلم زده اند و اگر نقدی هم داشته اند ناصحانه بوده است .

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس همدلی و وفاق را عامل اتحاد و پیشرفت یک جامعه دانست و گفت : متاسفانه ضربه ای که تاکنون در کشور خورده ایم به واسطه این است که وقتی یک طیف بر سر کار می آید طیف مقابل تمام تلاش خود را میکند تا اتفاقات خوب و مثبت به نام آنها ثبت نشود .

وی با تاکید بر اینکه موفقیت هر مدیر و هر دولت زمینه تعالی نظام است گفت : در برخی مسئولیت ها استفاده از گزینه بومی مورد حمایت است اما در برخی ادارات انتصابات بومی فسادزا خواهد بود لذا در برخی دستگاه ها که امکان استفاده از نیروهای بومی وجود دارد اولویت در صورت داشتن شرایط با نیروی بومی است در غیر اینصورت نیروی غیربومی منصوب خواهد شد .

سبزی تصریح کرد : طبق تاکید مقام معظم رهبری نمایندگان بصورت مستقیم نباید در عزل و نصب ها دحالت کنند اما اگر مدیری ضعیف عمل کرد نماینده از بعد نظارتی خود میتواند استفاده کند.

وی با تاکید بر اینکه طی سالهای اخیر به اهداف مورد نظر خود در توسعه شهرستان نزدیک شده ایم گفت : انتقال آب شیرین از سد کوچری به ساوه , جذب اعتبارات برای بیمارستان جدید ساوه و همچنین احداث ساختمان جدید هواشناسی که بزودی و با ارسال دیتا جدید احتمالا باعث استفاده تعرفه برق گرمسیری برای ساوه خواهد شد بخشی از این اقدامات مهم است .

به گفته نماینده خانه ملت کلمه ” نمیتوانیم ” ضربه های زیادی را به جامعه تحمیل میکند لذا برای پیشرفت و تعالی شهرستان و کشور باید از همه ظرفیت های موجود با امید به آینده بهره برد .

امام جمعه ساوه نیز در این مراسم آگاهی بخشی و روشنگری را از رسالت های مهم خبرنگاران دانست و گفت : آگاهی بخشی , روشنگری و بیداری جامعه در سایه اطلاع رسانی دقیق و صادقانه اصحاب خبر است و اعتماد سازی در این حوزه در رشد و سازندگی جامعه بشری اثر بسزایی دارد .

حجت الاسلام جعفر رحیمی با بیان اینکه زبان انتقاد با تخریب کاملا متفاوت است گفت : همه مسئولان باید به انتقادات دلسوزانه خبرنگاران و اهالی رسانه گوش فرا دهند چراکه در دل این انتقادات سازنده , رشد و تعالی جامعه نهفته است .

وی تصریح کرد : اگر با نوشتن یک خبر مردم به دین و انقلاب و آینده خوشبین و امیدوار شدند این یعنی رسالت انقلابی یک رسانه و خبرنگار اما اگر بر خلاف این باشد یعنی رسالت خود را به درستی انجام نداده است .

امام جمعه ساوه اضافه کرد : خبرنگاران کار عالمانه و طبیبانه انجام میدهند لذا با توجه به اینکه در دنیای امروز هرکسی با یک گوشی میتواند خبری را نشر یا بازنشر دهد باید مراقب بود و اگر توهینی از آن دیده شد آن را امر به معروف و نهی از منکر کرد .

معاون استاندار و فرماندار ساوه هم در این مراسم با تاکید بر اینکه تک تک لغات و کلمات نگاشته شده در طی سال اخیر توسط خبرنگاران شهرستان برای مردم و دلسوزانه بوده است گفت : اصحاب رسانه قاضیانی هستند که از طرف مردم منصوب شدند تا بین دستاوردهای مسئولین قضاوت کنند.

مهدی الیاسی افزود : خبرنگاران باید به علم به قضایا و نکاتی که مینویسند و تقوایی که دارند متن خود را به نگارش درآورند و بدون در نظر گرفتن برخی جهت گیری ها صادقانه در راستای اعتلای نظام و کشور قدم بردارند .

وی با تاکید بر اینکه شهرستان ساوه خبرنگاران خوبی داشته که مسئولان را به سمت اهداف عالی هدایت میکنند گفت : با عنایت به اینکه اهالی رسانه از دل جامعه و مردم هستند این وظیفه همه دستگاه هاست که با اهالی رسانه تعامل سازنده داشته باشند و در مقام پاسخگویی به آنها قرار بگیرند.

وی گفت : در شهرستان ساوه یک وحدت و همدلی خوبی وجود دارد که خبرنگاران نقش مهمی در این وحدت ایفا میکنند.

الیاسی در ادامه با تاکید بر همگرایی استان و شهرستان ساوه گفت : استاندار مرکزی نگرش ویژه ای به ساوه دارند و به تقاضاهای مختلف در حد وظایف و اختیارات خود جامه عمل پوشانده است.

معاون استاندار و فرماندار ساوه با اشاره به اینکه یکی از اهداف دولت سیزدهم ایجاد تحول در شهرستان است : متاسفانه علیرغم رشد و توسعه اخیر در ساوه , ادارات با این رشد همخوانی ندارند و برخی ادارات دچار سکون شدند که با تغییرات آتی تحول خواهی مد نظر اصحاب رسانه بیش از پیش نمود خواهد کرد .

وی اضافه کرد : ما بدنبال بومی گزینی در سیاست های راهبردی خود هستیم اما برخی اوقات گزینه بومی وجود ندارد یا اگر هم هست باید به نحوی باشد که حقوق شهرستان پایمال نشود لذا اگر به این نتیجه برسیم که انتصاب نیروی بومی باعث رشد و تعالی میشود به آن اولویت خواهیم داد .

فرماندار ویژه ساوه با اشاره به انجام اقداماتی بزرگ از قبیل اخذ مصوبه انتقال آب شیرین به ساوه و تکمیل بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی در جریان سفر رئیس جمهور به ساوه اظهار داشت : این اقدامات بی سابقه و ارزشمند در اثر همراهی امام جمعه ، نماینده مردم و به خصوص پشتیبانی های ارزشمند استاندار مرکزی از ما به عنوان دستگاه اجرایی صورت پذیرفت .

مهدی الیاسی با بیان اینکه فضای امروز رسانه تولید محتوی غنی و چند رسانه ای را میطلبد گفت : اصحاب رسانه نباید اخباری را منتشر کنند که به مردم شهرستان اضطرابی وارد کند و شهرستان را دچار چالش کند لذا باید فضای امید آفرینی در شهرستان ایجاد کرد تا قطار توسعه ساوه بیش از گذشته سرعت بگیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این مراسم با قدردانی از فعالیت های خوب رسانه ها در شهرستان ساوه گفت : شهرستان ساوه از گذشته مهد استعدادهای ناب فرهنگی , هنری , ورزشی , قرآنی و …بوده است .

سینا دلشادی افزود : خوشبختانه اهالی رسانه و خبرنگاران شهرستان ساوه از توانایی های بالایی بهره مند هستند و همسو با اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی حرکت میکنند.

وی در ادامه با بیان اینکه وضعیت کاغذ در استان طی ماه های آینده بهبود پیدا میکند گفت : اخیرا برخی رسانه های مکتوب بدلیل بالا بودن قیمت کاغذ یا چاپ ندارند و یا کمتر چاپ میکنند و مشکلاتی در این زمینه دارند که با پیگیری های انجام شده بزودی بخشی از این مشکل در استان رفع میشود .

وی با تاکید بر لزوم برگزاری کارگاه های آموزشی و عبور از رویه های سنتی گفت : اهالی رسانه باید علاوه بر آموزش های گذشته خود را با شرایط روز سازگار کنند که لازمه این امر فراهم کردن شرایط برگزاری کارگاه ها با استفاده از ظرفیت اساتید توانمند است که زمینه های آن فراهم خواه شد.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در حوزه ادبیات و سواد رسانه ای و کارهای چند رسانه ای ضعف هایی وجود دارد که برگزاری این کارگاه ها در رفع آنها موثر خواهد بود .

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه نیز در این برنامه از فعالیت ۲۳ خبرنگار در شهرستان ساوه گفت و عنوان کرد : در ساوه هفده نشریه دارای مجوز هستند که بدلیل مشکلات موجود تنها ۵ نشریه چاپ میشود همچنین ۵ پایگاه خبری و ۵ دفتر نمایندگی خبرگزاری ها نیز در ساوه فعال هستند .

حسین محمودی فر با اشاره به مشکلات اهالی رسانه گفت : خبرنگاران در بحث معیشتی مشکلات فراوانی دارند و بعضا شغل آنها در زندگی شخصی نیز اثر گذاشته و آنان را با چالش هایی روبرو کرده است .

وی با تاکید بر لزوم تعامل ادارات و نهادها با اهالی رسانه گفت : خبرنگاران بعنوان نمایندگان افکار عمومی باید مورد احترام ویژه قرار بگیرند و آنان نیز با انتقاد دلسوزانه عامل پیشرفت و توسعه شهر شوند .

گفتنی است در این مراسم از جمعی از اهالی رسانه شهرستان با اهدای لوح قدردانی شد.

گزارش و خبر از : نیلوفر گودرزی

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی