فعالیت ۱۵۷ خادمیار در کانون خدمت رضوی ساوه | ساوه نار شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳۱۰:۳۰:۳۹
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار ، سید رضا طباطبایی صبح امروز و در آستانه فرارسیدن سالروز شهادت امام رضا (ع) در نشستی با خبرنگاران به تشریح فعالیت های کانون مرکزی خدمت رضوی شهرستان ساوه پرداخت و گفت : با حضور آیت الله رییسی بعنوان تولیت آستان قدس رضوی ، تشکیل شبکه خادمیاران رضوی با هدف بهره مندی افراد نیازمند جامعه از خدمات آستان قدس توسط خادمیاران در سراسر کشور در دستور کار قرار گرفت .

وی با بیان اینکه فلسفه تشکیل کانون های خدمت رضوی رفع نیاز نیازمندان بود گفت : در شهرستان ساوه این کانون دارای ۱۵۷ خادمیار است که از این تعداد ۹۱ نفر آقا و ۶۷ نفر خانم هستند که در ۱۹ کانون تخصصی و ۱۱ کانون عمومی سازماندهی شده اند تا علاوه بر ارائه خدمات مشخص شده برای جامعه هدف ، از خدمت در حرم مطهر امام رئوف در قالب کشیک خدمت نیز بهره مند میشوند .

مسئول کانون مرکزی خدمت رضوی شهرستان تصریح کرد : خدمات کانون های رضوی با شعار خدمت کریمانه ، جهاد عالمانه و با هدف ارائه خدمت به افراد کم برخوردار ، تقویت معنویت و گسترش فرهنگ رضوی زیر سایه پرچم رضوی به فعالیت می‌پردازند .

طباطبایی به اشاره به فعالیت کانون های تخصصی در این مجموعه گفت : کانون های ایثار و شهادت ، بانوان و خانواده ، تبلیغ دینی و مداحی ، خبر و فضای مجازی ، شعر و ادب ، کار آفرینی و اشتغال ، مشاوره و مددکاری ، ورزشی و … از جمله فعالیت های کانون های تخصصی هستنندکه خدمات لازم را در تعامل با کانون های عمومی به جامعه هدف ارائه میکنند .

وی همچنین در تشریح فعالیت های ۱۱ کانون عمومی نیز گفت : این فعالیت ها در مساجد مختلف سطح شهر از جمله مسجد امام رضا (ع) ، امامزاده سید اسحاق (ع) ، مسجد ابوذر ، مسجد امام حسن (ع) ، مسجد امام صادق (ع) ، موسسه آبشار عاطفه ها ، حوزه های علمیه الهیه ، فاطمه زهرا (س) و در چند حسینیه در نقاط مختلف شهر تشکیل شده و با شناسایی نیازمندان هر منطقه در قالب تهیه بسته های معیشتی و غذایی به یاری فقرا میپردازند .

به گفته وی تحقق اهداف نظام در رسیدگی به محرومان که همانا پاسداشت خون شهداست از مهمترین وظایف و ماموریت های شبکه خادمیاران در سراسر کشور محسوب میشود .

سید رضا طباطبایی آغاز فعالیت کانون خادمیاران در ساوه را از سال ۹۸ اعلام کرد و گفت : در این مدت خدمات مختلف فرهنگی ، اجتماعی ، بهداشتی و …. در نقاط مختلف صورت پذیرفته است و این کانون با شناسایی این مسائل در مناطق مختلف شهر نسبت له رفع آنها تلاش می‌کنند .

وی گفت : امروزه با تأسیس کانون های خادمیاری در نقاط مختلف کشور ، خادمیاران می‌توانند با شروطی که در راستای خدمت به محرومین در نظر گرفته شده‌است بعنوان خادم در حرم مطهر امام رضا علیه السلام فعالیت کنند که این امر توفیق بزرگی برای عاشقان اهل بیت خواهد بود .

طباطبایی با بیان اینکه هرکس که دل در گرو امام رضا داشته و دغدغه مردم جامعه را دارد خادم رضوی است گفت : هر شخصی در هر جایگاهی می‌تواند خدمت خود به مردم را با نام مطهر امام رضا علیه السلام بصورت رایگان ارائه دهد و به نوعی خادم امام رئوف باشد .

به گفته وی برپایی پویش سفره مهربانی , آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد ، تهیه و توزیع بسته های معیشتی ، تامین نیازهای دانش آموزان ، برپایی مراسم چهارشنبه های امام رضایی ، اعزام زائر اولی ها به مشهد مقدس و توزیع غذای گرم در مناسب های مذهبی از محوری ترین فعالیت های خادمیاران در ساوه بوده است .

بنابراعلام مسئول کانون خادمیاران رضوی شهرستان ساوه ، در سال گذشته بالغ بر ۹۶ نفر نیازمند با مساعدت این مرکز به مشهد مقدس بصورت رایگان سفر کرده اند و امسال نیز تاکنون ۴۳ نفر به مشهد مقدس و ۲۹ نفر در ایام اربعین عازم کربلایی حسینی شدند و پیش بینی شده است در مهرماه نیز ۲۲ نفر برای زیارت امام هشتم به مشهد سفر کنند .

وی از رسانه ها خواست با انتشار فعالیت های این کانون نسبت به تشویق و ترغیب خیرین برای انجام کارهای خیرخواهانه از طریق این کانون اهتمام به خرج دهند تا انجام امور خیر متبرک به نام امام رضا شود .

گفتنی است در پایان این مراسم از مدیران رسانه ای شهرستان با اعطای یک جلد قرآن کریم و تبرکی حرم مطهر تجلیل شد .

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی