اعتماد به جوانان زمینه شکوفایی را فراهم میکند | ساوه نار جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳۱۴:۲۰:۲۲
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , سید مصطفی سیدهاشمی ظهر امروز در آیین افتتاح نخستین کارخانه دانش بنیان تولید آلومینای ذوبی ایران در ساوه که به همت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) راه اندازی شد گفت : یکی از ویژگی های مهم این پروژه این دست که ستاد اجرایی به کمک فناور آمده و با سرمایه های موجود از زیرساخت هایی مثل سوله برق و برخی اقلام بلااستفاده بهره برده است .

وی رقم سرمایه گذاری برای راه اندازی این مجموعه را در حدود ۵۰۰ میلیارد ریال دانست و عنوان کرد : سرمایه گذاری ستاد در این مجموعه که قبلا مورد استفاده نبود باعث ایجاد یک کار بزرگ در کشور و بهره وری مناسب در راستای نیاز داخل بوده است .

وی به جانمایی این مرکز برای راه اندازی این کارخانه اشاره کرد و افزود : نزدیکی مکان انتخاب شده برای تامین مواد اولیه و نزدیکی مصرف کننده برای بهره وری از محصولات یکی دیگر از ویژگی های راه اندازی این طرح بوده است که باعث کاهش ترانزیت تولیدی این مجموعه خواهد شد .

به گفته وی در این کارخانه دانش بنیان ، آلومینیوم با تکیه بر دانش و فناوری با ۲۰۵۰ درجه سانتیگراد حرارت ذوب میشود و حلقه های این صنعت را خصوصا در استان مرکزی تکمیل می‌کند .

معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام با بیان اینکه راه اندازی این مجموعه از واردات این محصول به کشور جلوگیری خواهد کرد تصریح کرد : واردات این محصول به کشور حدودا ۴۰ میلیون دلار برای کشور هزینه در بر داشت که علاوه بر مشکلات موجود در حوزه حمل و نقل ، تقلب ها، مبادله ارز ، مشکلات تحریمی و … باعث میشد مصرف کنندگان نیز با چالش هایی برای تامین آن روبرو شوند .

به گفته وی این طرح در راستای اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است ایجاد شده و با اتکا به توان داخلی باعث خودکفایی در آینده خواهدشد .

وی اضافه کرد : فعالیت های فناورانه دانش بنیان در ستاد به یک رویکرد بدل شده است و در این بین سپردن کار به نسل جوان متخصص باعث شده مدیران جسور و توانمندی تربیت شوند که به دنبال ایده پروری در این حوزه باشند .

وی نیروهای جوان فناور را از سرمایه های ارزشمند ستاد دانست و گفت : راه اندازی این کارخانه در ساوه با اعتماد به نسل جوان یک گام بزرگ برای کشور محسوب میشود که نشان از عزم داخلی برای رسیدن به اهداف عالی است .

گفتنی است این کارخانه در کیلومتر ۶ جاده قدیم ساوه به همدان ایجاد شده است .

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی