ناجا یک پلیس مکتبی و دانش محور است/ عدم وقوع جرایم سازمان یافته در ساوه | ساوه نار جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳۰۱:۱۶:۴۴
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار به نقل از ایسنا مرکزی سرهنگ پرویز اسدی در نشستی با خبرنگاران به مناسبت هفته نیروی انتظامی از مکتبی بودن و اسلام محور بودن ناجا به عنوان شاخصه اصلی این نیروی حافظ امنیت کشور یاد کرد و افزود: در نیروی انتظامی پرداختن به وظیفه ذاتی که همانا حفظ ارزش‌های اسلامی است در اولویت است.

این مقام مسئول انتظامی در ادامه ارتقای دانش، تخصص و مهارت‌های خاص را موجب کاهش درصد اشتباهات و ارتقای کیفی خدمات انتظامی دانست و افزود: پلیس ورزیده پلیسی است که با بهره‌مندی از این شاخصه‌ها و برخورداری از ضریب هوشی بالا در مواجهه با صحنه‌های جرم، ذهن روشنی داشته و به موقع عمل کند.

وی در ادامه به ارائه گزارشی از عملکرد یکساله نیروی انتظامی شهرستان ساوه از شهریورماه سال ۹۵ تا شهریورماه سال ۹۶ پرداخت و گفت: کاهش ۱۵ درصدی وقوع انواع سرقت‌ها در شهرستان، دستگیری سه باند بزرگ سرقت احشام، دستگیری هفت نفر از سارقین محموله های استان های البرز، قم، تهران و مرکزی در ساوه، دستگیری باند سارقین خودرو که اقدام به سرقت ۴۰ خودرو کرده بودند، کشف و ضبط ۶۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر، افزایش ۴۶ درصدی کشف سلاح غیرمجاز و ۸۴ درصدی کشف محصولات ضدفرهنگی از جمله اقدامات صورت گرفته بوده است.

سرهنگ اسدی کشف کالای قاچاق غیرمجاز به ارزش ۴۰ میلیارد ریال، کشف کالای قاچاق ممنوعه به ارزش ۱۵ میلیارد ریال، دستگیری عاملین وقوع ۶ فقره قتل طی یکسال گذشته، افزایش ۸۵ درصدی کشف جرایم سایبری را از دیگر اقدامات پلیس شهرستان ساوه برشمرد و گفت: در طول یک سال گذشته هیچ‌گونه جرایم سازمان‌یافته ای در شهرستان بوقوع نپیوسته است.

به گفته فرمانده انتظامی ساوه، صدور ۶ هزار و ۱۳۹ گواهینامه، تعویض هشت هزار و ۶۱۳ فقره پلاک و انجام شماره گذاری، برگزاری دو هزار و ۴۵۰ ساعت کلاس‌های آموزش فرهنگ ترافیک از دیگر اقدامات نیروی انتظامی در حوزه خدماتی بوده است.

وی از کاهش ۴۶ درصدی آمار تلفات فوتی تصادفات درون شهری و پنج درصدی برون شهری خبر داد و افزود: در مجموع آمار فوتی سوانح رانندگی بالغ بر ۱۲ درصد در حوزه شهرستان کاهش یافته است.

وی اعمال قانون برای پنج هزار و ۶۵۱ دستگاه انواع خودرو و موتورسیکلت و افزایش ۳۵ درصدی توقیف موتورسیکلت‌های فاقد مستندات قانونی که مرتکب تخلفات راهنمایی و رانندگی شدند، را از دیگر عملکرد پلیس در سطح شهرستان برشمرد و گفت: تشکیل ۲۷ هزار و ۴۵۲ پرونده قضایی و ارسال ۹۱ هزار فقره اوراق قضائی به طرفین دعوی، ارائه خدمات مشمولین به تعداد ۲۰ هزار و ۴۲۹ مورد، برگزاری ۵۷۰ جلسه کلاس‌های آموزش همگانی انتظامی ویژه ادارات، اصناف و نهادها و ارائه ۱۶ هزار و ۵۷ مورد خدمات تشخیص هویت از دیگر فعالیت‌ها بوده است.

سرهنگ اسدی از برقراری ۴۳ هزار و ۲۰۰ تماس از سوی مردم با پلیس ۱۱۰ خبر داد و گفت: از این تعداد ۳۴ هزار و ۵۰۰ مورد عملیاتی شده و پلیس در صحنه حضور یافته است. همچنین در این مدت ۶۹۱ تماس با سامانه ۱۹۷ برقرار شده است که ۲۴۶ مورد پیشنهاد و انتقاد، ۶۵ مورد تقدیر، ۳۰۷ مورد راهنمایی و پاسخگویی، ۱۵ مورد طرح شکایت و ۵۸ مورد درخواست بوده است.

وی در ادامه به اهم برنامه های هفته نیروی انتظامی در ساوه اشاره کرد و گفت: دیدار با خانواده های معظم شهدا، ایثارگران و تجدید پیمان با شهدای هشت سال دفاع مقدس، دیدار با امام جمعه شهرستان و سخنرانی در پیش از خطبه های نماز، برگزاری صبحگاه مشترک نظامی و انتظامی، نشست خبری با اصحاب رسانه، اهدای خون، برگزاری مانور شهری، تجلیل از کارکنان ساعی پلیس و کادر وظیفه، حضور در مدارس و دانشگاه‌ها و نشست با روسای دانشگاه‌ها به منظور انجام کار پژوهشی و تحقیقاتی در راستای جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی از جمله برنامه‌های این هفته در ساوه است.

به گزارش ایسنا؛ در پایان این نشست خبری، مجمع خبرنگاران شهرستان ساوه با اهدای لوح تقدیری به صورت جمعی از تلاش‌های سرهنگ اسدی فرمانده نیروی انتظامی شهرستان ساوه و کارکنان انتظامی شهرستان به لحاظ برقراری امنیت پایدار در سطح شهرستان و به عنوان مدیر پاسخگوی رسانه‌ها تجلیل و بر تعامل بیشتر مجموعه انتظامی با رسانه‌ها تاکید کردند.

 

true
برچسب ها :
true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی